• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • passionsblomman

Åh, tack Villemoa för uppdatering! Jag hade god lust att ringa mitt i natten igår, bara för att höra att allt var OK. Men jag sansade mig. SKÖNT att höra lite info.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Leksi

Herregud, har haft superstressigt på jobbet nu igår och idag, och blir helt chockad av dramatiken som varit.

SKÖNT med ny kontakt med Flamman i alla fall, men herregud nu har han väl fått totalt spel? Börjar bli riktigt otäckt. De största kramar till dig fina Flamman.

• Leksi

Hihi Blommis det är ingen fara

Kanske på tiden att jag byter bild? Har faktiskt funderat på det, men vad ska jag ha? Hm.

• Fru Bygg

Usch då, vilken kalabalik det har varit här! Flamman, du måste ta hand om dig och flickorna. Gör som de kloka här säger och ta det säkra före det osäkra!!
    Tänker på dig vännen!

• Fru Bygg

Oj, vad ont jag har i kroppen idag. Jag går verkligen och räknar ner tills bebisen tittar ut. Jag har så ont i höfterna, ryggen och ljumskarna. Jag tog och sov en stund med E idag och nu känns det lite bättre.
    Nu tänkte vi hoppa på bussen för att sedan ta tåget ner till Lund och möta upp maken. Sen ska vi inom Center Syd på vägen hem och kolla på present till E:s kompis.
    Det blir en superrolig utflykt för E (som bara tjatar om att hon vill gå på dagis idag), hoppas det går bra med min rygg bara.
    Sen kan man ju alltid hoppas att Pricken tittar ut i helgen, så jag slipper allt det onda!

• lanovia 08

Men herregud, hær hænder det grejer! Skønt att høra att allt ær ok med Flamman trots frånvaron. Ta hand om dig vænnen och lyd før jøssenamn alla smarta råd du fått hærifrån. Tænker på dig och skall førsøka kolla in hær med jæmna mellanrum så att jag ser att allt går bra.

Dfk jobbar du med sådant hær??

• lanovia 08

Fru Bygg vad jobbigt med ryggen. Hoppas det går øver snart, med eller utan att lillan tittar ut.
    Har tænkt på vad dumt det ær att man inte får ha sina barn på dagis sista tiden nær man ær hemma innan syskonet føds. Man skulle ju verkligen behøva den avlastningen då.

• lanovia 08

Vi har det kanon hær i Oslo. Mysigt att  vara hær och træffa slæktingarna. Igår var vi ute o gick 3-4 h, ner till stan, på stan och sedan hem igen. Jag var helt  utslagen resten av dagen. Idag blev det "bara" 1h promenad. Jag førsøker stretcha ryggen så gott det går nær magen ær i vægen. Kænner att den blir vældigt trøtt men ær så skønt att røra sig.

Igår kollade vi in sviterna efter attentatet. Efter bomben såg man mest playwoodskivor før alla kraschade rutor annars var det vældigt avspærrat. Vid domkyrkan låg massa blommor till minne av offrena. Dær brast det før mig. Jag børjade storgråta mitt i allt, hormonstinn?? Ja alldeles sækert, men oavsett, alla dessa blommor låg dær som minne av alla som helt utan någon mening blev ihjælskjutna en helt vanlig fredag nær de var samlade och skulle ha roligt. Så fruktansvært hemskt.

• lanovia 08
    Fru Bygg skrev 2011-09-01 12:04:27 följande:
    Sen får vi väl se till att ha en liten träff i Gbg också, när Lanovias bebis tittat ut! Eller vi kanske kan mötas halvvägs!
    JAJAJAJAJA!!! Jag blir så glad av detta inlægg Fru Bygg. Vore jættekul om ni kom eller om vi ses halvvægs.Det ær ju en bit att åka hela vægen. Det måste ju faktiskt gå att træffas utan att det alltid bygger på att jag skall ta mig all way down.
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård