• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Hvidbrud

Bruttan: vad skönt att höra att de mår bra! Och vilket ställe! (Vill också!) malariatabletter är inte att leka med. Fick också sluta med mina när jag var på resa, jag blev helt bing i huvudet. Då var det sundare att behandla sjukdommen OM jag skulle få den, än att knapra piller jag inte tålde...
    Nybadad och vaxad och färg i håret. Skönt! Ringt till bästa kompisen som jag inte sett på tusen år och laddar batteri och tar hand om mig själv. Varför gör man det inte oftare?

• Norrskensflamman
    Fjällbruttan skrev 2011-03-03 10:48:15 följande:
    Ny rapport idag på morgonen, båda barnen mår bra, de har varit på en gamedrive på morgonen men inga?? djur (jag antar att de menar typ lejos och så.. zebror snubblar man ju över )

Här är de nu:

kibosafaricamp.com/kibo-safari-camp-photo-gal...

Lite avis är jag!
    Åh Jesus så häftigt ställe! Vilket äventyr dina stjärneljus får vara med om Så glad jag är för deras skull.
  • Norrskensflamman
    Fjällbruttan skrev 2011-03-03 10:51:47 följande:
    Nu stormar det så det piskar på fönstren och lilla Vild står i soffan och tittar ut och undrar varför det låter

I morse var hon ganska kul till frukost:

-Mamma, jag vill ha smörgås med ost, men utan skal!  (inga kanter)
    -OK, vad vill du dricka?
    -Blåbärssoppa!
    -Men du gillar ju inte blåbärssoppa?!
    -Orange blåbärssoppa menar jag ju!! (Med hög arg röst)
    -Åh, vill du ha fruktsoppa?
    -JA!!! Orange blåbärssoppa!!

:-P till lilla Vild
  • Norrskensflamman
    Hvidbrud skrev 2011-03-03 10:40:00 följande:
    Och färga de grå!
    Vaddå grå?? Fattar inte vad du menar... såna har inte jag

Skönt att du fick en stund för dig själv Hvidisen. Du är värd att pysslas om ♥
  • Norrskensflamman
    Fjällbruttan skrev 2011-03-03 10:54:49 följande:
    Jag har två godnattverser jag läser

Och Stora I släpar fortfarande runt sin kanin, Kaninen Nino med morotsslipsen
    Han är numera en herre som är grå... han borde vara vit eller beige, men han drunknar visst i tvättmaskin enligt I... så han badar ibland, som ett spädbarn och jag skrattar så jag gråter varje gång!!

Fast roligast var det när Lilla Vild sett Ninom bada och när han torkat tog hon saken i egna händer och skulle tvätta öronen på honom i handfatet med tandkräm.... Hu så I skrek här hemma då
    T har en kanin som hon fick när hon var nyfödd och K har en hund. Dessa mjukisdjur har varit både i Ry, Ukraina, Polen, Finland, Turkiet, you name it. Hunden har dessutom gjort ett besök i toalettstolen... Tur att de går att tvätta. Men snart håller de inte för några fler tvättar !
  • Norrskensflamman

Nu är jag på jobbet. Äntligen har jag lite tid att skriva

T hade fortfarande feber i morse men maken kom hem och avlöste mig vid lunch.
    Tyvärr missar hon småstjärnorna imorgon   Hon hade 39.2 imorse, så jag kan ju inte släppa iväg henne på skolan imorgon. De måste vara feberfria en dag först har jag för mig. I alla fall i förskolan. Vet inte hur det är på skolan egentligen. Men jag vill inte riskera att hon blir sämre igen och så sängliggandes hela helgen.

• lanovia 08
    Fjällbruttan skrev 2011-03-03 10:55:56 följande:
    Lanovia, hoppas du hinner klart idag!!
    Kram
    Jag hann klart, som en djur slet jag hela dagen. Men då fick jag såklart extra uppgifter, som jag inte hann klart med idag. Men jag kommer bli klar med dem snabbt imorgon bitti som det verkar. så då hoppas jag att jag får åka hem. Jag vill vara med E nu känner jag, få gå med på öppna förskolan.
  • lanovia 08

Flamman vad tråkigt att K inte kan vara med imorgon. Hoppas hon frisknar till innan resan.

Bruttan verkar som att tjejerna har det bra.

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård