• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • ingenjörsbruden
    passionsblomman skrev 2011-03-07 21:00:52 följande:
    Ingis, verkligen! *knyter tummarna å det hårdaste*
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
    Tack!

Passar på att kolla igenom gamla trådar om vad jag skrivit om misshandeln....tänker ha med mig det i morgon.

KRAM
  • Villemoa

Andbeyond, jag tror fortfarande att din bebis kommer dela födelsedag med Moa, BF it is!

• Fjällbruttan

Hej, snabbtitt in

Livet tuffar på snabbt här, med diverse elände i bagaget, men också roliga saker!

Igår fick maken ligga under ett hus och tina frusen skit, han tyckte INTE det var kul....

En av uthyrningsstugorna hade stopp och fruset avlopp, med två barnfamiljer boende i huset, håhåjajaj!

Men de var positiva och glada i alla fall, tackochlov!

Själv hade jag besök av väninnor, det var trevligt! Mindre trevligt var att makens hjälpredas skoter gled ner för backen och in i en av väninnornas bildörr.... SHIT happens kan man säga...

Mycket skit här

Idag barnkalas hos L för att fira lille herr A som fyller 4 år! Men först ska jag till läkaren och se om jag kan få lite hjälp...

Och imorgon ska jag sätta in spiral... för hoppsan, jag som tänkt sterilisera mig måste gå ner 35 kg innan de gör det.... det glömde BM att tala om! Surprise....Känns lite konstigt att ha det som mål, så jag har väl spiral ett tag och jobbar mot mitt andra mål, att JAG ska må bra!

Ingis, tänker på sig och din syster och håller tummarna!! Hjärta

Blomman, söt som havregröt, som vi säger här uppe!  Vilket litet charmtroll! Han måste matcha Blompojken perfekt, han är ju också ett charmtroll!

Fru Sy, hur är det med Orvar och tappen?

Kramar till er alla andra, nu ska jag klä barnen och utrangera lilla Vild till Kalashuset innan läkaren så jag bara har med mig en unge....Phu...
    Gissa om jag längtar efter afrikatjejerna!!

Kram kram kram

Psst, Heloise, jag VET EXAKT med vad du menar med att klippa naglar så det blöder, jag har gjort det , håll i dig!! TRE gånger, alltså är jag bäst    Eller värst.....

• Fru sy

*Tumhållning för Ingis syster idag*

Bruttan: Mysigt med kalas idag. Hoppas det går bra att sätta in spiralen.

Blomman: Truls är helt underbart söt! Här har vi nu en liten hundtjej som helt plötsligt ska ligga mellan mig och mannen om nätterna. Så har hon inte varit innan, gärna tätt intill helst på någon av oss. Undra om hon märker att det är något på g eller om hon reagerar på att jag varit iväg eller ngt?

Andbeyond: Riktigt nära för dig nu! Jag gissar på söndag 13 mars. (Min pappa fyller år den 14 och skall öven göra ba-pass op den dagen)

Här är det hyfsat lugn, visst har jag s-dr men försöker att inte tänka på dem som inte gör såå ont. Det är ju ändå rätt nära nu så är ju inte ovanligt med s-dr. Ska vara uppmärksam på dem som gör ont och ifall det inte ger med sig. På lördag får jag ju börja sitta upp Det vi funderar på nu är hur mkt jag ska vara uppe de nämsta veckorna. Vi vill ju gärna att han stannar iaf till v.36+0. Samtidigt måste jag upp lite nu för jag är helt slut i kroppen efter att ha legat så länge, önskar liksom att jag orkar lite mer när det är dags för förlossning. Sen är jag inte riktigt redo att bli av med magen än, skulle ju vilja vara uppe och visa den lite för folk oxå

Kramar till er alla!

• Fru Bygg

Hej alla!
    Jag är ledsen att jag inte varit inne här på länge och kommenterat. Har försökt läsa lite, men tiden räcker inte till. Tänker på er alla och skickar iväg kramar till alla som vill ha!

Idag har vi varit på KUB och det var en sprallig liten prick som var i magen. Vi fick jättebra resultat, så allt känns toppen. Nu ska jag verkligen njuta av att vara gravid för nu har det värsta illamåendet också gett med sig!

Ingis, många kramar till dig och din syster!
    Fru Sy; underbart att få sitta upp i helgen! Du har varit en fantastisk mamma till Orvar och snart så har du honom i dina armar! (fast inte för snart!   )

• Fjällbruttan

Lite deppad tant tittar in, knyter åt de fotriktigta skorna, trycker ner baskern och tar handväskan och muttrar.....

Jag har.... tadaaaaaaa.  trumpeter och fanfarer.. GALLSTEN!!
    Inte undra på att det gör ont ibland.... hrmmm....
    Jaja, får medicin som ska dämpa anfallen... ska nu googla gallsten och se vad jag ska tänka på... mutter....

Dessutom har jag fått uppåttjack så jag tar mig ur denna sega svacka, känns jättebra faktiskt!

Fru Sy, spännande att du får komma upp snart, men jag förstår att ni vill ha Orvar inneboende till v.36, håller tummarna för det!

Fru Bygg, grattis till fint KUB, och skönt att illamåendet börjar ge sig!

Kram till alla igen , nu ska jag på kalas och äta grädde så jag får underhålla gallstenen  

• Heloise

Ljuvliga Truls!!!!

Bruttan: gallsten det är inte kul Hoppas uppåttjack och gallstensmedicinen hjälper

Fru Sy: Så duktig du varit, tänk att Orvar snart är här

Hvidis: måste vara härligt att kunna njuta av din HP, jag är lite bitter över det faktiskt. Tiden går så fort, du vart ju gravid nyss!

Idag är det en skitdag på bebisfronten, Elise vägrar äta och då måste jag sätta sonden igen, jag fattar inte hur kan bli sämre på att äta? Men så är det och jag vet inte hur många fler nätter jag orkar truga henne med mat när hon inte vill ha. I vanliga fall äter hon ju på dagen men nu har hon tydligen lagt ner det också, så just nu skiter jag i det, hon gråter väl när hon är hungrig. Men jag skulle gärna se att nånting med det här barnet vore lätt liksom, bara en grej, typ att hon ÄTER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Men så lätt ska väl inte jag ha det.

• Daa

Heloise: åh, så otroligt jobbigt när det inte funkar med ätandet.
    Jag hoppas av hela mitt hjärta att det blir lättare snarast. Finaste lilla Elise. Många tankar och kramar till er.

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård