• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • andbeyond

Hej!

Snabb uppdatering. Inget händer överhuvudtaget. Jag bli bara större och större och snart exploderar jag. BF på fredag, men har en känsla av att det är bra många dagar kvar efter det också.

Tänker på er!
    Kram

• Ninnnis

Jag tror jag kan den 15 maj också, med samma förbehåll för bästisens bebis (hon har BF 10/5).

Hej Andbeyond! Jag tror det blir den 14:e

• dfk

Känns som det var evigheter som jag skrev.
    Det händer så mycket som tar energi, hinner inte hämta andan ibland!
    Ser att det är fler som tar en liten BT-paus.
    Kram på er!

• passionsblomman
    Några har undrat efter bilder på Truls, så här kommer några, rätt i tråden bá :

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Hvidbrud

Hej! Jag mår bra! Väntar på maken, som har arit på konferans i 5 dagar...
    Blrjar bli trångt i buken... Njuter av att vara på graviditetspenning fr.o.m. I morgon! Har laddat mammakärlek hela helgen och fikat med goda vännnan hela eftermiddagen så jag känner mig lite förnyad!

• passionsblomman

Förnyad är en bra känsla! BRA att du har fått sluta jobba nu!
    Faktiskt så tycker jag på allvar att det borde vara en del av vårt system och vår omsorg om ofödda barn och deras mödrar, att man själv som mamma fick vara med och bestämma igfall man vill/orkar jobba eller ej medan man är gravid. Det finns ju NÅGRA olika åkommor som kan drabba en så man faktiskt inte orkar, både i början, under tiden och i slutet av tiden man bär ett-eller fler-barn. Man borde inte behöva strida för saken, och definitivt inte behöva börja ta av sin föräldraledighet, som många hänvisas till.
    Mamman borde också ha ett gäng dagar för ren självläkedom som är hennes egna dagar, om det nu ska hålla på och gaffas om att det ska deas lika på föräldrapenningen i övrigt. För det är faktiskt inte bara att klämma ut ungen och sedan studsa iväg till jobbet utan vidare. *eldar upp mig* *släpper det och går vidare*

Jag har så svårt att fatta hur tiden liksom bara rasar iväg med alla gravida och magar som växer och snart är nya knyten här!

Andbeyond, VEM meddelar du när du åker in så vi vet? Mig? *viftar med ögonfransarna*

Fru Sy, hur går det med tappen?

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • ingenjörsbruden

Hej allihopa!

Har en febrig, snorig och hostig loppa pluss att det är dags för rättegången i morgon.
    Mkt tid o energi gick till den i helgen, många samtal m syrran o träffade henne även på tumanhand för att prata igenom.
    Tänker massor på er alla!

Håll tummar o tår för att rättvisan i morgon.

KRAM

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård