Hej !
Usch vad mycket magsjukor det verkar gå
Jag hoppas att ni kryat på er och att bebbarna också mår bättre.
Ingis: Hoppas det går bra på rättegången, jag har varit på 2, en tings och en hovrätt, när jag vart rånad på jobbet, det var avskyvärt och då var det ändå en främling som utsatt mig för något. Det måste kännas så otroligt jobbigt för din syster, dels är det hennes exman och så är det ändå något så pass privat. Jag kände mig otroligt utsatt, min trovärdighet etc och då var det ändå bara för ett rån. Skickar varma styrkekramar till din syster och till dig som måste vara stark trots att du kommer att vilja klappa till folk för att de kommer att pressa din syster
Fru Sy: Jag hoppas att SD avtar och att det går bra utan sprutorna och att Orvar stannar inne, men ang om du får förtidigt, dina föräldra får visst komma och hälsa på, så länge de inte är förkylda alt har magsjuka eller nått annat. Däremot får de kanske inte hålla i Orvar. Mina föräldrar fick komma till neo-iva i usala och där är det fantastiskt sterilt och noggrant, men personalen brukar tycka att det är viktigt att far/morföräldrar får se sitt barnbarn trots infektionsrisken. Till oss sa de att man ska tänka på att hålla sig ifrån dagis/skolbarn, men friska vuxna går bra. Sen så ska man även passa sig för att åka och handla på stora affärer, åka buss etc.
Flamman:jag hoppas att ni får en underbar helg med tjejerna.
Hvidbrud: herregud vad tiden går fort
Har ni tänkt ut några namn?
Här tullar det på för det mesta, mkt läkarbesök och vårdkontakter. Men jag börjar få in snitsen på det här nu och börjar känna mig trygg i alla "vård" relationer. Vi har tur för Elises sjukgymnast och logoped är underbara och ringer en ggr i veckan för uppdatering, känner mig nära Nina( logopeden) eftersom det är vi som har haft närmast arbete.På nått sätt gör det allt lite enklare, att Elises vårdkontakter bryr sig så mycket om henne och är så engagerade. Det ger mig(oss) hopp inför framtiden!
Just nu utvecklas hon i ganska normal takt, hon är ju även prematurfödd så det måste man också tänka på. Nu skrattar, jollrar och gråter hon av ilska precis som vilken annan unge som helst. Det största abret är ju maten för oss, ibland orkar hon äta själv och ibland blir det för jobbigt så sonden åker in och ut mest hela tiden. Men det kunde helt klart vara värre
Sen är jag otroligt lycklig över att jag har vunnit en tradera auktion på en barbapapa vagnsmobil, det kan låta fjuttigt, men jag ville verkligen ha en sån och har letat i 7 månader efter en sådan. Det är en fix idé jag har haft, ibland blir jag liksom ha-galen när det gäller en sak och då kan jag gå över lik för att få den! Nu slapp jag döda någon, men den vart rätt dyr *skäms lite*, en av mina bästa vänner sa igår "tänk om Elise hatar Barbapapa?" Hemska tanke, äsch jag får väl se till att uppfostra henne rätt