• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Norrskensflamman
    Leksi skrev 2011-02-27 20:16:12 följande:
    Jag har förresten bokat läkartid nu. *klappar mig själv på axeln*

Just nu sitter jag och tycker synd om Alex i Solsidan, men roligt är det!
    *klappar också Leksi på axeln* BRA!! Du är skydlig dig själv detta. Du är värd att må bra, det finns hjälp att få ♥ Stor kram!
  • Norrskensflamman

Morning!
    Helgen har varit lugn. Tack och lov.
    Maken har varit upptagen med att lägga klinkers i bastun. Detta utan några större gräl eller bråk. FAntastiskt! Och fint blir det Just när han jobbar och renoverar UTAN att gapa och skrika... älskar jag honom som mest
    Då lagar jag mer än gärna go'middag och servar honom, fixar kall öl och chips o nötter, fotmassage och lite älskog på det.  Men när han gör som i våras när han renoverade, gapar skriker, härjar till två på nätterna med mig, nä då bor jag hellre i ett fallfärdigt ruckel ensam än vistas under samma tak som honom .Då vill man inte ens steka falukorv åt fanskapet...

Nu planerar vi att så fort vi får lös lite mer pengar så ska vi köpa klinkers till tvättstugan så ska han lägga där också. Klinkers köper vi på en Outlet så det behöver inte bli så himla dyrt. Däremot jobbigt med tanke på allt som är i tvättstugan som måste flyttas på; tvättmaskin, tvättho, diskbänk, skåpar, bänkar.... blä.

Vi hade ju tänkt fara på tu man hand och åka slalom, men varken min eller makens ekonomi tilltåter oss att göra alla slalomresor vi vill just nu. Till helgen åker jag som bekant iväg med flickorna, maken åker med sina kompisar till ett annat ställe.
    I början av april ska vi iväg också, då med flickorna, då kommer gemensamma vänner långväga ifrån och vi ska umgås allihop. Känns roligt och viktigt.
    Sen var det då påsk... OM det vore möjligt så vore det ju fint att kunna umgås hela familjen då och åka slalom i fjällen. Maken lät igår pigg på detta och skulle kolla upp möjligheterna till att få låna en stuga.
    Liftkorten där dit vi åker är jäkligt dyra, så därför känns det som att dessutom åka bara vi två en helg, blir lite för smärtsamt för plånboken. Då känns det nästan viktigare att lägga de pengarna på att fira påsk med ungarna och vara där lite fler dagar. Ge ungarna en riktigt härlig påsk
     Å andra sidan vore det både kul o viktigt att vi åkte iväg själva... Usch så svårt allt är.

• Soldemor

Heloise: Så söt hon är, Supertjejen!

Efter en lugn helg är man tillbaka på arbetet - där det är fullt byggkaos. Visst, jag vet att vi har mögel här, skulle kunna starta penicillinförsäljning i mitt rum, men tanken var att ett rum i taget skulle renoveras, men nu är det flera rum samtidigt, inkl mitt då. I morgon kommer flyttkartonger, på ons skall möblerna ut. Och vart skall jag ta vägen? Jo, jag skall dela rum med min chef, precis vad jag vill! Risken är stor att jag inte kan hänga så mycket här de närmsta veckorna. Idag måste jag försöka få gjort skrivbordsgrejer som jag planerat in senare i veckan. Jobba hemma är svårt, det mesta jag behöver finns i datorn här, hemdatorn är så pluttig att jag inte ens kan gå in och kolla jobbmail. Så nu kör jag så får vi se hur det blir. Tänker på er allihop

*skciar stora kramar, lätt inhöljda i byggdamm*

• lanovia 08

Har idag tagit mig till jobbet, kände mig ganska pigg imorse men räckte med en biltur hit för att jag skulle befinna mig på skakiga ben. Men nu måste jag komma igång och jobba igen.
    Men vad jag saknar soffan idag.

• lanovia 08

*hostar och viftar med armarna för att försöka bli av med allt damm som Solde rev upp med sina kramar*

• lanovia 08

Leksi vad skönt att höra att läkarna sa till er att det inte är farligt att gå ut med barnen när de är febriga. Det har varit våran inställning hela tiden, på med mycket kläder och rejält nerpackad och bakom vindskydd då kan man gå ut och gå med skruttan även när hon har feber. Frisk luft brukar ju inte vara farligt.

Men ojoj vad vi får ta skit för det. Har mammor som tycker att vi absolut måste stanna inne när hon har feber.

• lanovia 08

Vi kollade förresten upp detta i helgen på 1177:s hemsida och där stod det att man absolut kan gå ut med dem bara man klär och skyddar dem väl.

• lanovia 08

För er som inte tycker att Ingis diet tilltalar er har jag testat en diet den här veckan, -2 kg. Där rök de sista 1,5 kg som jag kämpat hårt med TJOHO.
    Sedan kanske inte dieten tilltalar er andra men skulle den göra det är det bara att börja med att leta upp någon person som har influensa och kanske kan hosta lite på er. Sedan när ni ligger där dassiga ser ni till att få en släng av magsjukan också. Man behöver inte ens gå upp ur sängen och Tjoff så är några kilon borta.

Och som så ofta när jag stält mig på vågen det sista tänker jag på min svärmor och blir så himlans lycklig och stolt över mig själv. För hon hade FELFELFEL!!!! {#emotions_dlg.djavulsk}

• lanovia 08

Flamman, skönt med en lugn helg. Och trevligt att få det kaklat och fint.
    Verkar som ni har fred i hemmet hemma just nu.
    Snart är det 4/3. Vad var det som hände då? Kommer bara ihåg att det var ett stort datum.

• Soldemor

Nu fick jag flyttkartonger (kräker på sådana, har tillräckligt hemma!) så nu vet jag vad jag skall göra resten av den här dagen...

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård