• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Norrskensflamman

Flyger in och kramar alla härliga kvinns!

Solde; så skönt att du får hem lilla kattstumpan idag.
    Hvidis: HÄrligt med hav.skap penning. Är du "ledig" nu m a o?
    Ninnis; hoppas ni får underbart på Lanzarote.
    Fru Sy: jag förstår att du vill ha maken nära omkring dig, man blir lite extra orolig och vill ha familjen nära till hands när man är i ditt "tillstånd". Men jag förstår honom också. Han har endel som han också behöver fixa kanske innan Orvar gör entré, så att han då kan finnas till hands för er 100%. Typ nåt sånt kan jag tänka att han känner/tänker. En gissning bara.

Igår var lilla K på simskola och jag o T badade och simmade 45 min under tiden. Lite jacuzzi och härlig bastu på det. Pricken över I efteråt: Glass i caféet, T bjöd lillasyrran från sina egna pengar ♥.

T träffade en klasskompis som var där med sin pappa och lillebror, så vi fikade tillsammans efter badet. Och så träffade hon två tjejkompisar från skolan som hon också busade med i vattnet så att jag fick simma mina längder. Gud så skönt En fin vardagskväll hade vi tillsammans jag och tjejerna.

• Hvidbrud

Så härligt flamman!
    är ledig me hav skap peng från den 8mars. Är sjukskriven just nu, men jag vet inte om det går igenom hos fk ännu...

e är fortfarande lite krasslig (men hon ville upp 5.50 idag, så något bättre mår hon nog...) oj, mystisk doft sprider sig... Här har nog grodan inspirerat inte också...

• Soldemor

Skall mhämta hem min svarta dam kl 16.30 idag - vill jag jobba nu? Neej! Har verkligen varit skratt med motivationen denna vecka, tur att jag ligger så långt fram med allt!

Idag kom kakelkillen och murbrukade hålen. Fröken "ständigt behjälplig med allting" var MYCKET intresserad av murbruket, men jag lyckades hålla hennes rosa nos därifrån. För att undvika tassavtryck i lagningarna satte jag lite kartong över hålet, så nu är man väl mindre populär hemma.

Men solen skiner och med lite fantasi kan man inbilla sig att våren är på väg och snart får jag hålla om min svarta 'älskling igen och snart är det också fredag och första helldiga helgen denna månad - ja, livet är nog ganska gott ändå! KattHjärta{#emotions_dlg.flower}

• Ninnnis
    Hvidbrud skrev 2011-02-24 07:53:43 följande:
    Ninnis: var också på lanzarote när lilla e låg i magen. Det var överraskande positivt. Vi hyrde bil och körde på serpentinvägarna och var i grottor och såg på den vilda Atlanten. Hyrde mountainbikes gjorde vi också och cyklade i sanddynorna till avlägsna stränder. Maten var si och så, tills vi följde efter en flock där-boendes engelska pensionärer som gick till en liten skabbis fiskrestaurant vid en pakeringsplats. Oj vad gott det var! Mmmm... Hoppas att ni får en minst lika mysig resa ninnis! Kram!
    Vad härligt det låter! Nu när du säger det minns jag ju att ni var där. Jag hoppas vi får det lika bra som ni hade.
  • Ninnnis

Lanovia, hoppas ni blir friska snart, både du och E. Kram på er!

Flamman, vilken mysig kväll ni verkar ha haft tillsammans du och fina flickorna Hjärta

• Ninnnis

Jag vaknade med halsont idag, dagen innan semestern. Hoppas kunna bota det med varmt te och halstabletter. Kanske kommer solen och värmen att göra susen också

• Soldemor
    Ninnnis skrev 2011-02-24 11:39:08 följande:
    Jag vaknade med halsont idag, dagen innan semestern. Hoppas kunna bota det med varmt te och halstabletter. Kanske kommer solen och värmen att göra susen också
    ECHINAGARD!! Pronto!
  • Ninnnis
    Soldemor skrev 2011-02-24 12:05:48 följande:
    ECHINAGARD!! Pronto!
    "Då erfarenheten är begränsad kan användning av Echinagard inte rekommenderas under graviditet och amning"...

(från apoteket.se)
  • Hvidbrud

Riven ingefära i hett vatten med pressad citron . Låt svalna lite och i med honung. Funkar alltid... Fullt av antiinflamatoriskt och bakteriedödnde och c- vitamin! Pronto!

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård