• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • start september

Och här tar semestern nu slut, en alldeles jätteskön semester. Sen börjar jobbet, väntan på UL om några veckor och den där vardagen. Jag gillar den egentligen (vardagen alltså) men nu känns det som det är extra motigt att inte få mer semester.  Nu behöver man gömma magen och visa full energi på jobbet.  Inte förrän efter UL vill jag berätta om möjligt. Jag har mått alldeles som vanligt hela semestern och det har varit jätteskönt.

• Hvidbrud

September: när är det dags för ul? Vilken vecka är du i, vi borde ligga ganska jämnt va?

• start september

Hvidis, jag går in i v 16 nu, men fick inte UL förrän första veckan i september. De ville inte göra förrän man är i v 19 tydligen.  Ligger du kanske lite före då?

• Hvidbrud

14+3 idag Då ligger du först Då antar jag att du är en ung tjej eftersom du slapp göra KUB-testet?
    Vi ska in på tillväxt-UL i v 19. Då får maken också följa med, så att det blir verkligt för honom också...

Jag sitter ute i blåsten och väntar på att siba ska öppna. Jag måste införskaffa mig en ny laptop inför skolstart, samt photoshop och indesign programmen. Tur jag har semester så jag har tid

Ha en bra dag tjejer!
    leksi: tack! Återkommer

• Hvidbrud

Leksi: det är tufft att inte sova bra... Det är snart över, ska du se och då blir man som på-nytt-född! häng ut!

• start september

Hvidis, jo då, KUB-testet gjort för några veckor sedan, så ung är jag inte. Men jag är så skraj av mig så jag lugnar mig först i v 19.

Då ligger jag bara några dagar före, 15+1 idag. Kul 

• Hvidbrud

Så roligt! Tänk- två nya trådbebisar, hur många har det blivit till efter årens lopp?

• Kjell Präst

Om man ena dagen har en bebis som man bär runt i bärsele, och typ nästa dag firar hennes tjugoårsdag, då har det gått i snabbaste laget. Faktiskt.

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård