• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Daa

Hoppsan, Hvidis!
    Stort grattis!
    Håller tummarna för att allt går vägen med huset.
    Så spännande med studerandet också.  

• Daa
    passionsblomman skrev 2013-08-08 09:30:36 följande:
    Förresten la den andra hönan också ägg igår, sent omsider på eftermiddagen. det behövdes att jag la ett tillfälligt tak av säckväv över det halvfärdiga värpredet för att det skulle bli mörkt nog att duga åt henne. den första hönan la sitt mitt på golvet bredvid matskålen, så det är uppenbart olika hur petigt det är...

Tre ägg redan de första dagarna, det måste man väl kunna ta som ett teckan på att de kanska ska kunna trivas här?
    Självklart trivs de hos Blomfamiljen.
  • Daa

Det går dåligt att sluta med medicinen. Har testat fem nätter i rad utan någonting och sovit sämre och sämre. Så mycket sämre än i natt går det inte att sova, för då sover man inte alls. Precis som för två år sedan. Jag tror att jag skiter i det här nu. Nedtrappningen alltså (och nej, jag har inte pratat med min läkare ännu. Får det liksom inte att bli av... ). 

Nu är Fälga väldigt angelägen om att få åka cykelvagn som jag lovade igår att vi skulle göra, så det är väl bäst att vi gör oss klara. 
    Kram på er.  

• Hvidbrud

Tack för era gratulationer!

Daa: åh, så trist med sömnen! Hoppas att du får all hjälp du behöver på bästa vis. Sömnen är ju à och o! Kram!

Det var meningen att jag ska börja jobba igen nästa vecka. En kollega berättade för mig vilka dagar jag står på schemat och arbetsledaren hade varit kreativ och givit mig en extra jobbdag på söndag... Utan att fråga och min man jobbar då, så jag kan inte... Jag skrev till henne och sa som det var. Hon får gärna lägga om schemat, men fråga innan så att jag vet att jag kan. Då svarar hon: du står inte på schemat. Du har semester hela nästa vecka. Pungt.
    Tack ska du ha. Det blir dyrt för mig, men såååå skönt! Jag kan förbereda mig för skolan, gå till BM utan stress och kanske träffa någon trevlig tjej från BT?

• Hvidbrud

Fler ägg blomman?
    Hur får du sova daa?:
    Vad har ni hittat på för roligt i helgen, flamman?
    Har ni kommit hem från bröllopet klockis? Bar det vackert och allt som brudar önskar?
    Har du det trevligt på semester kjell? Är det sista dagen idag?
    MSW Hur har du det? *Vinkar*

• Hvidbrud

Så har vi varit på vår första visning. Underbart område! Så vill jag bo! Huset var ok, kan helt klart bo där, men- närområdet, sär barnen ska gå i skola och växa upp är inte ok. Lite av ett dilemma. Men nu är bollen i rullning. Nu ska vi till banken och få lönelöfte och använda våra helger på att hitta det rätta där den inre "kompassen" står rätt

• MSW

Jodå, det är bra! Lite sliten efter 30års fest igår! Och lite förväntansfull/spänd/nervös inför jobbstart i morgon! J och barnen har en v till ledigt så det blir en slags mjukstart ändå utan lämningar/hämtningar!

• Leksi

Grattis Hvidis!! Så himla roligt! Gravid Hjärta  En liten trea...
    Och husletning och studiestart, mycket spännande på en gång? Vad är det du ska plugga?

Vad roligt med hönsen Blommis! Låter ju som ett jättehärligt gäng med stora personligheter. Glad Att de lägger ägg så snart efter flytten måste ju bestämt betyda att de trivs bra!

Förra måndagen började min man jobba igen efter fem veckors semester och jäklar vad trött jag blev på bara en vecka! Att inte få sovmorgon varannan dag längre gjorde att jag igår var helt svimfärdig av trötthet. Nu har jag fått sova ikapp lite men imorn är det ju bara på´et igen... Barnen sover egentligen rätt bra, men det börjar nog ta ut sin rätt att i snart fem månader nu aldrig få sova mer än max 4h i sträck per natt. Den lilla ammar var annan till var tredje timme oftast och den store vaknar ofta till 1-2 gånger per natt.

Stora kramar till dig Daa! Ring läkaren imorgon nu!

Lycka till MSW!

• start september

Grattis Hvidis! Så spännnande med både utbildning och en trea. Ibland fattar besluten sig själva.

Grattis Pb till hönsen! Det låter så härligt även om det så klart kräver en hel del arbete.

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård