• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Hvidbrud

Grattis till tjejerna, mugglan!

Just nu för ett år sen satt hg på min pilatesboll intet anande att pressvärkarna skulle komma om en kvart och älskade lille gulleplutten skulle titta ut om en halvtimme. Vilket tillstånd! Oj, inte tänka för mycket för då blir det nog en unge till snart, för trots smärtan, var det en fantastisk upplevelse! "pain is weakness leaving the body" hörde jag någonstans och, jo, jag känner mig som en starkare människa efter att ha fött fram min son. Nu slumrar han sött i vagnen så jag kan fixa lite inför kvällens måltid och göra fint innan kakan och presenterna ska fram!

• ingenjörsbruden
    Hjärta{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}

Till trådens alla 4 ettåringar! Det var mkt som hände för 1 år sen!

Ankan: vilken fin liten mage! Du är osså välkommen den 5e om du vill o kan!

Va roligt att det verkar vara en dag som några kan iallafall!
    Hur är det med fru Bygg?, Syrinx? Solde? Hoppas fru E kan!

Ja hur gåååår det för Blommannen? Om han är trälig någon gång kan man ju säga Blomkrukan
    Så nu var dagens torraste skämt avklarat!

Någon som vet hur tusan men har med sig vagnen på tåget om den ska vara ihopvikt? Viker man ihop den på tåget eller ska den vara ihopvikt innan..... klurar o är tacksam för hjälp!Obestämd
  • Hvidbrud

Ingis! Underbara torris! Vi brukar färga det på tåget.

Tack för alla grattisar!!! J tackar och bugar.

• Syrinx

*vinkar* Förvirrad, stressad och trött Syrinx vill bara titta in och säga hurra och GRATTIS till alla 1-åringar! SkålSkålSkålSkål (<---- Valfria goda drycker passande respektive 1-åring) 

Har inte hunnit läsa på jättelänge, så jag har ingen koll alls. Hoppas ni har det bra allihopa! Hur går det med Fru E? Har du varit på någon typ av kontroll?  

Åh vad mysigt med trådfika 5 juni! Jag hade jättegärna kommit och visat upp min nya, fina ring ( ), men jag är på studentmottagning i Uppsala då. Hoppas det blir en härlig dag och att det kommer ett nytt tillfälle snart! 

Jättejättejättemycket nu att göra - dels så många småsaker inför bröllopet (nästa helg!!!) som jag inte hade en aning behövde ordnas, men framför allt så sjuuuukt mycket övning att hinna med före provspelningen. Nu är det bara en vecka kvar och jag känner fortfarande att det är så mycket jag måste sätta bättre. Fästmannen har varit iväg väldigt mycket också på provspelningar och på annat viktigt, så jag har gjort ovanligt mycket av hemarbetet dessutom. Kan någon komma på ett sätt att få sisådär en 36 timmar på ett dygn...?

Kram till er alla! Tänker på er! 

• Syrinx

Fru Sy Jag såg nu ditt inboxmeddelande när jag äntligen loggade in igen! Förlåt så hemskt mycket att jag missade den dejten! Skäms Jag är bara för förvirrad nu. Hoppas ni hade en härlig dag iallafall!

• lanovia 08

Syrinx ihhh det är 11 dagar kvar nu till er ljuvliga dag.

• lanovia 08

Här har vi äntligen lagt oss har packat, vikt tvätt o städat ikväll. Imorgon åker vi till Norge o 17e majfirande. Vi skulle gjort en del av kvällens sysslor igår, men då satt vi på akuten (fundrar på om man kan få klippkort dit??) med Anton. Han gallskrek hela dagen, inte vanligt för honom o på em fick han feber.Vi käbde att detta är väldigt olikt honom o ville kolla upp det. Exakt hela kvällen satt vi där. Han lugnade sig med lite alvedon o de kunde inte hitta något mer än hög sänka. Idag har han vart lugn men feber. Är så trött på allt detta nu.

• lanovia 08

På akuten blev vi ju väldigt prioriterade när undersköterskan skrev att vi sökte för feber o vägra lyssna på ngt annat öra. Öhh nä feber sätter vi oss knappast här några timmar för. Sedan tyckte hon att nädta gång kan vi ge alvedon hemma om v inte misstänker buksmärtor för då hinner han lugna sig innan vi kommer in. Öhhh vi kommer för att han gallskrikit en hel dag o vi vet inte varför! Kan alltså mkt möjligt vara buken. Kändes som inte allt vi sa nådde hela vägen fram. Tack o lov tog läkaren det på allvar när hon väl kom några timmar senare.

• lanovia 08

Ska bli så skönt att komma iväg på långhelg o träffa norska släkte och förhoppningsvis slippa sjukdommar.

• Heloise

Tack för alla fina ord och kramar! Det är lite bättre nu, röran pappa ställde till är temporärt under kontroll, fast det är bara en tidsfråga innan det går käpprätt åt helvete på riktigt. Mitt enda hopp är ju att hushelvetet blir snabbt sålt! Det är så tragiskt med mamma och pappa, de har fått elen avstängd för att de inte haft råd att betala! Mamma bara gråter och pappa är supersjuk. Det är inte speciellt värdigt. Det gör ont i mig att jag inte kan göra ngt. Å ena sidan känner jag, skyll er själva, hade ni sålt huset för 5år sen hade inget av det här hänt och hag hade sluppit slängas mellan avsky och kärlek för mina föräldrar. En annan del lider med mina föräldrar, helhjärtat och tycker att livet suger! Nog om det, ankan: vilken fin mage . Ingis jag vill se en magbild på tvåan Grattis till alla ettåringar! Flamman: samboskap, me likey Blomman: är nyfiken på vart du fått praktik . Kramar till er alla! Återkommer inom kort

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård