• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Leksi

Stort lycka till imorgon Ninnis! Åh vad spännande!!

• Leksi
    Ankan80 skrev 2012-05-15 12:00:21 följande:
    Hej Leksi! Hur är det med dig?
    Hej Ankan!
    Så underbart med galloperande hjärta förresten! <3 Har ni räknat ut BF?

Det är bra med oss, tack. Äntligen känns det som livet flyter på ganska bra. Vi har varit friska nästan en hel månad (!) och våren gör ju allt så mycket lättare! Det är verkligen underbart. A har fyllt 2 år och är så rolig nu! Pratar massor & är nyfiken på världen. Vi har varit ute hela helgen och samlat stenar, klättrat i berg, plockat kottar, tittat på får & traktorer, mysigt!

Slutade amma för tre veckor sedan och det gick mycket bättre än jag befarat! Så det är en stor tyngd som fallit av mina axlar i och med att det är gjort nu. Känns så skönt! Inte för att amningen i sig var så jobbig men just för att han började bli så stor och jag inte visste hur han skulle ta det. Men vi pratade om det någon vecka innan och sen var det faktiskt inga större problem. Så nu sover han i sin egen säng på sitt rum & vi kan börja resan mot bättre nattsömn. Ja det mesta känns positivt nu faktiskt!
  • Leksi

Hur går det för dig Syrinx? Nära till bröllopet nu!! Förvånad Hoppas du inte stressar ihjäl dig...

Min man & jag gifte oss den 23 maj för 3 år sedan så vi hade också slutspurt vid den här tiden då. *minns tillbaka & blir nostalgisk*

• Daa

*samma här*

Tänker så på dig, Fru E. *håller tummarna så det knakar i dem*

Stor kram!

passionsblomman skrev 2012-05-21 15:12:01 följande:

*kikar in efter nyheter från EA*

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • passionsblomman
    Daa skrev 2012-05-21 15:22:08 följande:
    Lycka till imorgon, Ninnis!
    Just det! Ägg-stra lycka till!
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur