• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • passionsblomman

Ja, burar och sådant är rätt dyrt har jag förstått (syrran har kennel). Men här där jag bor, är det ju fullt möjligt för den som vill satsa på en idé, att faktiskt köpa ett eget hus för ändamålet, och sedan liksom betala hyra till sig själv så att säga. Man kan ju få ett hus för 350-700 000 utan vidare, medan samma hus i Sthlm kostar orimliga miljoner. Så jag hoppas hon får snurr på sin idé och fart på ett företag, så hon småningom verkligen kan ordna ett drömställe.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Fru E

Hur är det med vovvarna och mini ninnis? Hvidis-säg till om du vill ha tillbaka amuletten

• Fru sy

Vi betalade 2600 för hunddagis när vi bodde i Gbg.

• Hvidbrud

Behåll du den ett tag till, fru e!
    Sen kanske Ninnis ska låna den igen:-O? 2013bebisarna....

• Hvidbrud

Hade jag gillat hundar hade jag klart kunnat öppna ett dagis. Hmm... Har vi inte pratat om det förr? *dejavukänsla*

Cirkusen är i stan och jag kan få två fribiljetter till i morgonkväll... När svärmor kommer precis. Det kliar i min cirkusprinsesse-gen och jag vill gå! Kl 19. Tänkte se om jag kan ta e med mig om någon vill hänga på? (om biljetterna finns kvar) Någon i närområdet? 1.a parkett!

• Ninnnis

Jag har en dröm om att någon gång i livet starta ett hunddagis Det är bara bra med oss, tack! Mini sitter och äter gurkbitar och hundarna sitter under hans stol och fångar de bitar som kommer flygande med jämna mellanrum. Jag repeterar löshundskursen med storvovven så nu är det hundträning både söndag och måndag. I love it! Amuletten ska du ha tills du inte behöver den mer, sen kan jag låna den om det behövs.

• Daa

Fru E: har gulle-Buster verkligen blivit ett år? Hur stor är han nu?

Hur mår du?

Grattis till alla ettåringarna! Tänk att det har gått ett helt år... *förundras*

• Daa

Hurra för samboende!

Norrskensflamman skrev 2012-05-14 13:16:41 följande:
    Jodå. Det känns som att det är dags. Vi vill vara under samma tak, fullt ut. Nå, till sommaren blir det väl att sälja lägenheten t ex. Först ska vi göra plats åt m... Han behöver ett hobbyrum om vi säger så. För musik, elektronik, datorer, fotografering och flugbindning... Skrattande
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård