• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Daa

Så kul att få se en magbild, Ankan! Fina bebismagen.

Syrinx: åååh, så spännande. Provspelningen givetvis, men framför allt bröllopet! Hoppas att allt som ska fixas löser sig smidigt så att du får ro och tid att öva. Kan du delegera något? Av fixandet, menar jag.

Lanovia: åh nej, så jobbigt med ett till akutbesök.

Heloise: skönt att höra att det är lite bättre med allt nu. *kramar om*

Ninnis: vilket fint hunddagis ditt hunddagis skulle vara.

• Daa

Parvlarna har dragit iväg till vardagsrummet och jag hör dem skratta därinne (gick dit för att kolla: Fälga hade klättrat upp i en fåtölj, fått loss nackkudden och gett den till Axel: lattjolajbans). Det är gullighet i kubik när de håller på att klappa på varandra och skratta tillsammans. Råkar de krocka med varandra när de härjar runt och drattar på ändan tycker de att det är väldigt skoj. Våra älskade små knasbollar *hjärtar*

• Daa

Jag tänkte göra ett försök att jogga med vagnen idag, men det regnar en hel del. Kanske blir regnställ och promenad istället...

Om jag joggar i det här vädret kommer folk i byn att tro att jag inte är riktigt klok. Tar jag en promenad kanske de tror att jag försöker söva motsträviga barn.

• Ninnnis

God morgon! Maken är borta mycket de här veckorna så jag har inte så mycket tid vid datorn tyvärr. Dessutom blir jag ruggigt trött av hormonbehandlingen. Snabb rapport, på tisdag blir det äggplock Förlåt för gubben i lådan-inlägg, måste återgå till smågrinig Mini. Kram till alla!

• MSW

Ninnis: håller tummarna för "lagom" skörd på tisdag!

Och lycka till för stundande bröllop och ihop flyttningar osv! Sen tänkte jag höra om fru sy eller någon annan har något bra (enkelt) tips om man vill köpa en bok om att sy barnkläder? (orkar inte krångla med radbrytningarna från tlfn) Grattis i efterskott till alla ett åringarna! Här firade vi halvåring i stället! Tiden går....

• Hvidbrud

God morgon! Vilket väder vi har här i Skåne idag! Sommarvärmen ska komma! J tackar för grattulationerna. Idag är det dags gör ettårskontroll och vaccinering. Hoppas att han slipper febern.
    Vi har haft huset fullt sedan i torsdags, så nu är här ödsligt tomt. Att det gick över all förväntan är jätteskönt.

• Fru Bygg

Hej alla goa tjejer!
    Äntligen är vi ute ur sjukdomsträsket (*peppar, peppar*)! Helt underbart att kunna åka iväg och träffa kompisar och bara komma utanför husets väggar.
    Ingis, jag kommer mer än gärna på fika den 5:e. Jag tar med mig en av tjejerna iallafall!
    Ninnnis, spännande med syskonförsök! Håller alla tummarna!
    Fru E, idag är det den 21:a! Håller tummar OCH tår för att allt ser bra ut idag!

Många många kramar till alla er andra!

• passionsblomman

Hallå tjejer!
    En kram så här på förmiddagskvisten, lite snabbt inann jag går ut och går.
    Har staplat så in i bängen med ved den senaste veckan och sedan varit hos svärfar och anlagt en rabatt i 70-årspresent, så kroppen är helt slut, men promenerandet har fått stå åt sidan. Nu blir det ap-varmt den här veckan, så jag måste försöka ta promenaderna på förmiddagen innan det är som hetast, annars pallar jag inte. Alltså: vi ses senare!

i

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Leksi

Åh vad jag håller tummarna för er idag Fru E!!!
    Världens största kram!

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård