• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • lanovia 08

NMSW skönt med färre byten inatt. Inotyol is da shit. Vi har också en liten skitlisa och den har hjälpt mot många röda rumpor.

• lanovia 08

Ingis förstår din tanke men nej det var inte Jensens. Var med jobbet ( eller gamla jobbet borde jag väl säga) så jag var tvungen att vidga mina vyer.

• lanovia 08

Mugglan vad mysigt med julmarknad på Gunnebo. Det var vi också sugna på men var ju tydligen sista helgen nu. Och denna helg ska vi baka pepparkakor, gå på 30-års kalas och dop så vi missar nog marknaden. Piggelin om du inte googlad Herkulesgården änuu så ligger den vid Gunnebo. Dersas strövområden sitter ihop.

• Syrinx
    MSW, jag är också jättenyfiken på namnet på din lilla tjej!
    Fru E skrev 2011-11-24 08:45:06 följande:
    *vinkar in och kramar alla  *
    Hej Fru E! Hur är det med dig? *kramar tillbaka och skickar många tankar*

Ankan, hej! *vinkar*  
    Mugglan, så skönt att ni är på bättringsvägen och att det inte var lunginflammation. Det går tydligen mycket mykoplasma i år, som ju kan ge ganska svåra lunginflammationer. Min moster var väldigt illa däran över julen för två år sedan och fick ligga länge på sjukhus och allt. Usch!

Lanovia, klart att blodtrycket stiger om man är stressad! Och självklart ska du inte gå på nästa besök om två veckor! Jag har ju gissat på första advent - heja MiniLanovia!  
  • Norrskensflamman

Ingis Du är för härlig!!

Sladdar in här... körigt värre. I dubbel bemärkelse. Storrep igår med kören, ikväll är det konsert. Anna-Lotta Larsson, Göran Fristorp och Andreas Landegren åsså vi då Håll tummarna att det kommer folk!!
    Adventskonsert på söndag vid högmässan.
    Imorgon ska jag gå på krogshow och kolla på Älsklingen som spelar teater, spelar o sjunger ♥.
    Flickorna är hos sin pappa. Lilla Prickan är piggare, får se när T får sin första prick.

Och så vill jag gratulera dagens namnsdagsbarn i tråden, som dessutom delar namnsdag med min yngsta

Kraaaaaaaaaaam!

PS: Stressa inte ihjäl er inför advent o jul...

• Syrinx
    ingenjörsbruden skrev 2011-11-24 20:44:49 följande:
    Asch, det är ju attans spännande att få höra om när ni har samlag runt bordet under dop-middagen!

Fniss fniss! Vad vore livet utan felstavningar, syftningsfel o andra saker man säger!

Idag när jag stod o diskade matlådan på jobbet så pysslade Spraket med sin matlåda o helt plötsligt hör jag:
    -Det var ju en attans tur jag använde dubbla påsar för såsen rann ut ändå.....

Hrmm....hrmmm...jahaaa....*fnissar o rodnar*......det är bra du tänker på säkerheten....fniss fniss....

Sen kom vi fram till att vi sänkt "nivån" på humorn på jobbet.....o jag kläckte ur mig att den var så låg så att ribban var begravd.....*mera fniss fniss*

Värre än två små skolflickor är vi! Men roligt har vi!
    Jag håller med - samlag runt bordet vid dop borde bli obligatoriskt!
    *fnissar* Ja herregud, det där är inte direkt hög nivå på humorn! Men åååh så roligt!
  • Syrinx

Blomman, hej! Vad kul att se dig igen, och oj vad ni har sålt på bra! Hoppas du kan titta in lite mer snart. *gillar också tillbaka* 

• Syrinx

Flamman, grattis till lilltjejen! {#emotions_dlg.flower} Vilka fler namnsdagsbarn har vi i tråden? (Noll koll här ju!) Grattis till er också, hur som helst! {#emotions_dlg.flower} Låter kul och spännande med konsert! Håller tummarna för mycket folk, men det tror jag säkert att det blir, med en sådan uppställning.  

Heloise, det lät som att det blev en väldigt mysig kväll... Hoppas det kan ge resultat på stickan också! Så fräckt av lilla E att hålla er (dig) vakna på nätterna - hälsa från mig och säg att nu får hon sova gott i fortsättningen. *tar på stränga minen och hytter lite med fingret*

Ooooh, julmarknad, vad mysigt! Jag vill också gå på julmarknad! Lite pepparkaksbak måste det nog bli idag, så det hinner blir klart till söndag. Och så får man äntligen hänga upp adventsstjärnan och pynta hemma med hyacinter, hurra! Solig 

Igår sprang vi på världens snyggaste kostym till fästmannen! Det var jag som ville in på MQ och klämma lite på alla fina kläder, fast jag inte har pengar till att shoppa överhuvudtaget, och fästmannen hade precis muttrat att han absolut inte orkade kolla på kostym just idag. Men helt plötsligt, när jag var upptagen av alla fina små julklänningar, hade han försvunnit över till "andra sidan". Herravdelningen alltså. De hade ju hur många snygga kostymer och uddakavajer som helst! (Gissa nu vem som har tjatat på att gå till MQ för att leta bröllopskostym ända sedan tidigt i våras, och gissa vem som har envisats med att "Nej, de har inget snyggt där, inget som passar mig. Det är för modernt snitt på alla deras kläder."........... {#emotions_dlg.djavulsk} )

Fästmannen, med sina snygga, breda axlar men väldigt smala kropp i övrigt, provade och allt satt helt perfekt! Inte som på Malmströms, Martys, Dressman, Brothers, Nisses, svindyra specialaffärer osv osv - vi har verkligen letat så mycket, där det bara fladdrar över ryggen om det sitter bra på axlarna. MQs kostymer har ju ett mer modernt och slimmat snitt, men på fästmannen såg det traditionellt ut. Så helt plötsligt, bara pang sådär, hade han köpt kostym till vårt bröllop! Blyertsgrå kostym och knäsvag Syrinx blev resultatet!  Hjärta

• Norrskensflamman
    Syrinx skrev 2011-11-25 10:44:19 följande:
    Jag håller med - samlag runt bordet vid dop borde bli obligatoriskt!
    *fnissar* Ja herregud, det där är inte direkt hög nivå på humorn! Men åååh så roligt!
    Absolut, lagstiftande t o m om ni frågar mig
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård