• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Ninnnis

Skönt att du är gladare nu, Heloise! Jag hävdar ändå att det måste vara okej att bryta ihop ibland, även för dig. Eller kanske framför allt för dig. Vad mysigt det låter med bad och ÖF

• Ninnnis

Mugglan, kul att det blir spa i januari istället. Vi tänkte boka stuga i fjällen ikväll, det blir också i januari. Tanken är att vi är där en vecka och att mina föräldrar kommer upp över helgen och passar barn och hund så att jag och maken kan åka lite tillsammans.

• Ninnnis

Idag smakade Mini gröt för första gången. Det var maken som matade och Mini verkade gilla det det var nog inte så mycket som kom ner i magen, men han verkade tycka det var spännande iallafall. Han såg så stor och liten ut på samma gång när han satt där i barnstolen (också premiär) och gapade när skeden kom

• Ninnnis

För övrigt verkar indianerna har hittat hit idag, och det med besked. Jaja, förr eller senare ska de ju komma, så det är väl lika bra antar jag. Men jag kan inte påstå att jag har saknat dem...

• Ninnnis

Det förklarar förresten huvudvärken, irritationen, tröttheten och chokladsuget...

• Hvidbrud

Ninnis, även om indianerna inte är det roligaste sälskaper man kan ha, så är det ju jätte bra att de har kommit, med tanke på kommande bebisverstad. Nu hinner ju din kropp verkligen ladda upp sig! Mina indianer kom bara en gång... Men det maler till i livmodern i bland, så att jag tror de är på gång...

Vill bara tillägga att trötta bakismakar inte är till någon större hjälp,.. (grrrrrr...)

• Hvidbrud

Duktiga mini! J vill bara hålla skeden själv och knöls när man "tvingar " i honom den... Brödkanter tuggar han gärna på och potatisbåtar och broccolibukett fick han i går för första ggn. Och ris- då lyser han upp!

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård