• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Leksi

Flamman, vad härligt med lite omtanke från exet för en gångs skull!! Hoppas pencillinet snart kickar in så det vänder!

Heloise - underbara nyheter!!

Muggles, mina sympatier ang festande make... Även om man behöver få ha roligt ibland också och unnar den andre det, så är det ändå lite surt när man själv får dra hela lasset hemma och bara få upphackad sömn. Min make var iväg på ålandskryssning med jobbet förra fredagen och de hade gått och lagt sig 5 på morgonen!!! Förvånad Samma tid som jag gick upp alltså...

• Leksi
    lanovia 08 skrev 2011-11-17 13:36:38 följande:
    Idag går jag in i v 39. Känner mg så jäkla asocial orkar inte ta tag i någonting.
    Heja heja!! Inte långt kvar nu! *kram & pepp*

Hur går det med fotoboken förresten? Jag håller på med en för A, har kommit till juni 2010... Det blir inte mycket tid till sådant pyssel. Hoppas det kan bli lite mer sammanhängande tid i jul att sitta med den så jag kommer någon vart.
  • BrudSommar2006

Hej alla, jag har inte riktigt tid att skriva så mycket just nu, ska på sjukgymnastik om en halvtimme, har typ så många läkarbesök och annat just nu så jag får ju aldrig jobba en hel dag, det i sig blir jättestressigt och så mår man dåligt av det också. Jaja, tar det sedan.

EA, det jag tänkte på var ju Lapinette, som fick alla sina frysta ägg upptinade för långtidsodling, bara ett klarade sig och av det försöket blev det ju inget bra så istället för att ha haft kanske åtta försök kvar så blev det bara ett och så slut sedan. Även om fler klarat sig så hade man ju då fått frysa dem igen och varje gång man håller på med det så faller ju en del ifrån har jag förstått.

• Norrskensflamman

En trött Flamman tittar in för att säga:

GRATTIS MSW!!!! {#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}BabyBabyBabyNalleNalleNalle
    Så underbart härligt! Hoppas ni alla mår bra!!!

Ingis; jag ser framför mig hur snygg och charmerande du är. Hoppas du får kul.

Mugglan; hoppas det vänder nu!!

Solde: Tack för lussebullar *mumsar*

Fru E: Massor med kramar... Fy vilka svåra beslut. Men samtidigt så låter det ju hoppfullt.

Jag har  sovit hela dagen idag. Blev illamående o kräktes inatt av penicillinet (en av biverkningarna) Magvärken är lite lindrigare, men har fortfarande ont. Febern är nästan borta, men huvudvärken ger inte med sig. Vet inte om den har med hormonerna eller blödningarna (jag blöder fortfarande) eller bihålor att göra.
    Jag orkar bara inte fungera med huvudvärk.
    Musikern sov här inatt också, UTAN exmakens tillstånd, JAG tog det beslutet själv att jag vill ha han här när jag mår skit. Han förde ungarna till skolan imorse så jag slapp gå utanför dörren och sätta mig i en kall bil. ♥. 

Jag har beslutat att inte gå på stora körrepet ikväll, utan VILA. BArnen är hos brorsans familj så jag behöver inte tänka på middag till dem.
    Nästa stora o sista körrep inför konserten är på söndag o då hoppas jag att jag är på benen.
    Tänker inte fara o jobba imorgon. Så det så.
    Jag har börjat tänka på mig själv och ta emot hjälp från andra.... *klappar mig själv på axeln*.

Hvidis: jag vill också ha de där magövningarna!!! På pränt, bild ja vad som helst. Jag viiiiiiilllllll *sneglar ner på min bulle* Hjäääääälp!!!

Nä, nu ska jag ta en kopp te och nån macka.

• muggles

Flamman: vilket skit det blev med den spiralinsättningen - helt otroligt ju! Stackars dig. Men vilken grym musiker du hittat!

Här har vi också sjukstuga. Maken är riktigt kass. Han tror att han har influensan Han har aldrig varit så här dålig (han är typ aldrig sjuk) så länge vi känt varandra och det är snart 9 år. Så nej det blir nog inget spa för min del, så surt! Fick avboka frisören idag med (hade en bokning sedan jag klippte mig senast vilket var 3 mån sedan), skulle ha klippt mig och gjort ljusa slingor. Men jaja vad är väl en bal på slottet mm.

Det blir ju lite körigt också att rodda inte bara 3 barn ensam utan en sjuk man också. Men olikt de flesta män så beter han sig ganska tappert faktiskt.  Han är uppe och steppar och försöker hjälpa till med barnen fast han är helt vit i ansiktet. <3

Ada är mycket bättre i magen och inte längre lös. Båda äter purémat så det står härliga till vilket är en fröjd att se. Bvc-doktorn trodde hon varit lös pga någon bakterie el virus som satt sig på magen och jag är böjd att hålla med så här i efterhand. Dock så tyckte hon att Bedas höfter inte gick att böja ut (el vad det nu hette medicinskt, det var ngt krångligt namn) och att hennes skinkveck (på baksidan rumpan) inte var symmetriska(!), så hon skickade en remiss till ortopeden. Är det fel på höfterna så blir det skena... Men Adas höfter gick att böja ut och eftersom de är enäggs plus att inget hittats på de tidigare undersöknignarna (de gör ju samma sak både på BB och för några månader sedan), så tror jag att hon är ute och cyklar. Jag fick inget förtroende för henne alls faktiskt. Jaja vi får väl se.

• MSW

Godkväll! Tack för alla gratulationer! Vi mår väl ganska bra, men lillasyster ligger på neo pga gulsot bl.a. Så förmodligen kommer vi nog behöva vara kvar över helgen, antar vi.. Har fått en rumskompis idag, känns väl sådär, men hon är iaf trevlig! Nu ska jag försöka sova medan snuttan klarar sig själv!

• Daa

Stort GRATTIS, hela familjen MSW! *hurrar och hoppar*

Hoppas att ni snart får komma hem med lilla tösen.

Heloise: underbara nyheter från sjukgymnasten. Så glad jag blir! *dansar runt med Heloise en stund*

Flamman: nä fy så eländigt det blev med spiralen. Och du verkar ha fått samma rävgift till penicillin som jag fick (men jag slapp kräkas i alla fall). *kramar om* Så skönt att exet visade sig vara omtänksam den här gången.

Muggles: hoppas att bvc-läkaren har fel om Bedas höfter. Hur som helst är det bra att det kollas upp ordentligt. Och så hoppas vi att din man mår bättre snart.

Fru E: inga lätta beslut att fatta. Hur ska man veta, liksom? Skönt att förutsättningarna verkar bra i alla fall. *kramar i mängder*

• Soldemor

*tittar in lite snabbt och vinkar till alla*

Ikväll skall vi med ungdomsgruppen och se "Legally blonde". Lite roligt har jag på jobbet iaf!

Ringde på en tjänst igår som är ute och chefen där vill träffa mig, tralalaa! Lät positivt, typ!

• ingenjörsbruden

Flamman: Du är duktig som vilar o tar hjälp! Hoppas magonda försvinner snabbt också.

Solde: va roligt med intervjuv! *håller tummarna*

Hvidis: *kommer som ett skott för att mysa o dricka vin med er* Ärligt talat så är jag jättesugen men efter gårdagens partaj på jobbet när jag kommer hem vid nio (på kvällen, inte fem på morgonen) o är lite småtipsy o glad vilket maken iofs uppskattade hehehe så får jag nog hålla mig hemma.

MSW: Skönt att höra att det är bra med er förutom gulsoten. Nalle

Mugglan: Pureer till höger o vänster *skvätter skvätter* Härligt att Ada är bättre i magen. Är också skeptisk till utlåtandet om Adas höfter.

BrudSommar 2006: *vinkar glatt*

Leksi: roligt med fotobok, det tar sin lilla stund det där. Men det blir ju ett minne för livet!

Lanovia: *kraaaaaaam* Det är inte många dagar kvar nu, gumman! Nu får vi ta o börja betta tycker jag! Jag gissar på den 26 november!!

• muggles

Solde: vad kul med den nya tjänsten, lycka till!

Det blir def inget spabesök i helgen men vi bokade in januari istället.

Såg när jag var ute och gick med vagnen igår kväll att folk redan börjat pynta med balkonggirlanger och julstjärnor i fönstren och insåg med en chock att 1:a advent ju är nästa helg! Funderar på om inte jag ska gräva fram lite julpynt jag också för att muntra upp mig.

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård