• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • muggles

En framgång var i alla fall natten till idag. Ada vaknade vid 01-tiden och var hungrig och då matade jag Beda med. Så det sov från halv åtta till 01 och efter maten till 05 utan uppvak emellan. Skönt!!! Kanske går det åt rätt  håll?

• lanovia 08

Orkar inte skriva nu. Ska satsa på lite sömn. Inatt fick jag äntligen sova hela natten isängen men detta med hjälp av hostdämpare o Alvedon. Har hostat så jag nu måste äta Alvedon för att minska smärtan i magmusklerna. Men nu tupplur. återkommer senare.

• Hvidbrud

Mugglan: vad det du som hade funderingar omkring barndop, musik och så?
    Vi valde att sjunga tryggare kan, du vet äl om att du är värdefull och Gud har en famn. Dessutom sjöng e och hennes kusiner och nästkusiner blinka lilla stjärna. Så sött... Vi hade inga planerade aktiviteter efter dopet, mer än en massa mat och kakor. Vi hade dekorerat med ballonger son var en stor hitt för de små barnern som sprang och lekte olika lekar med dem. Musik hade vi, så det blev dans senare.

• Hvidbrud

Lanovia: hurra för sömn!
    fru e: svåra val men bra att läkaren tyckte att ni skulle fortsätta!
    Mugglan: grrr för öldrickande män när de kan få sova... Min man ska på julfest i morgon på jobbet och jobba dagen efter, så hN kommer tt övernatta på sjukhuset för att inte slösa 2-3timmar på transport. Tycker att det ska bli roligt för hans skul, men fy vad jag tycker att det ska bli trist... Hoppas att lilla e ska vara pigg och utvilad i morgon för då har jag varken dagis eller maken till att hjälpa mig avlasta...
    Någon som har lust att hänga lite på lekplatsen i morgon? Eller komma och leka, eller ta ett glas vin på kvällen?

• Hvidbrud

Ingis: åh, så härligt att dulla upp sig! Och vad BRA att du gillar övningarna! De är så enkla men så effektiva! Heja dig!

• lanovia 08

FruE vilka svåra beslut. Skönt ändå med positiva ord från läkaren. Spontant hafe jag nog valt att testa något av de nya sätten . Men då är det ju inte mina pengar eller känslor.

• lanovia 08

Mugglesskönt att helgen gick bra. Förstår frustrationen när maken var trött. Men kansle behövde han få roa sig öite. Hoppas ni kan kpmma ivägi helgen så du får lite skoj o avkoppling.

• lanovia 08

Idag går jag in i v 39. Känner mg så jäkla asocial orkar inte ta tag i någonting.

• Leksi
    Grattis MSW med familj!! Solig

Välkommen till världen lilla tös! Nalle

Hoppas ni mår bra allihopa!
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård