• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Ninnnis

Här har det varit lite stökigt inatt, så jag tror ja ska ta en tupplur när Mini somnar. Oj, dunderbrak i blöjan!

• Hvidbrud

Heloise: ang hisorien och minoirteten, så var det nog den delen av histrien som rörde mig mest och som fick hjärtat att värka lite extra- just att alla åker till Italien och mycket få till Holland. så jag kände verkligen den delen av historien när jag läste *hjärtar*

• Hvidbrud

Väntar också på ett brak här, men vi tar nig en liten tupplur först. Får se hur j vill ha det...

• Ninnnis

Inte så mycket. Träffat prästen idag, annars mest varit hemma och softat. Känner mig trött och allmänt pms:ig... Själv då?

• Hvidbrud

Gick det bra med prästen?
    Jo, igår var jag hos min bror mad barnen och det var jättemysigt. Tjejerna, som ät jämngamla lekte jätte bra och de stora killarna ville hålla lille J hela tiden. Ja, deras mamma också, så jag kunde prata och röra mig fritt, så att säga, i några timmar. Hemma igen röjde vi lägenheten lite innan maken kom hem. Han satte på tv när han kom hem och sat och zombietittade så jag blev mega irriterad och är fortfarande irriterad som en långsint femåring.... Idag har vi varit hemma och lekt med barnen. J har börjat fnissa... Sen gapskrattar han... Man kissar nästan på sig så söt han är! *hjärtar*. Nä, duschen och sängen.

• Hvidbrud

Fru bygg! Jag hoppas att jag inte råkade skicka ett sms till dig mitt i natten! Hoppas att jag inte väckte någon! *drar skägget över ansiktet*

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård