• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • lanovia 08
    ingenjörsbruden skrev 2011-11-21 11:14:05 följande:
    hahhahaha *heja heja heja heja* Tror maken vill passa på för sen blir det inte så mkt på ett tag...
    Haha det är väl så, precis som det är längesedan sist! Ojoj med E var jag sugen jämt, det är jag inte nu. Stackars maken...
  • lanovia 08

Ojdå vilken helg ni haft Ingis. Herregud när du och din make ryker ihop då är jag glad att jag inte är i närheten!
    Mysigt att bli utbjudna på restaurang. Hur mår din pappa nu då?

• ingenjörsbruden
    lanovia 08 skrev 2011-11-21 11:20:34 följande:
    Haha det är väl så, precis som det är längesedan sist! Ojoj med E var jag sugen jämt, det är jag inte nu. Stackars maken...
    Men planen låter ju bra tycker jag....blir lagom till lördag ju.....
  • lanovia 08

Här fick vi oss en riktig myshelg. Hade väl tänkt att fixa lite hemma i lördags men vi kom på att vi bara ville vara så vi la tid på att leka med E, gosa och baka lussekatter. Det tyckte hon var kul, vi har några fina i frysen nu som hon gjort. Hon tyckte ju inte att det var så kul att göra som vi men hon tog lite deg o kalade ut till någon slags klump som vi sedan la på plåten.
    Igår var vi på tipspromenad så skönt att komma ut i skogen.

• lanovia 08
    ingenjörsbruden skrev 2011-11-21 11:24:00 följande:
    Men planen låter ju bra tycker jag....blir lagom till lördag ju.....
    Men då skall ju vi på 30-års kalas.
  • lanovia 08

Fru Bygg?? Hur går det för er? Får ni sova något? Går det bra med N o E?

• start september

All sympati till er med sjuka och bakfulla makar.

Tack för tips om musik inför dop - det var nog jag som började efterlysa. Piggelins länkar var jättebra.

Här har det varit fullt ös med olika byggen, barn och allt annat fnys. Återkommer.

• ingenjörsbruden
    lanovia 08 skrev 2011-11-21 11:22:38 följande:
    Ojdå vilken helg ni haft Ingis. Herregud när du och din make ryker ihop då är jag glad att jag inte är i närheten!
    Mysigt att bli utbjudna på restaurang. Hur mår din pappa nu då?
    Ja man skojar inte bort våra duster......nästan så man hör hur det åskar o dundrar i resten av landet!

Men ikväll ska jag förlåta honom för ÄLstickorna säger så.

Pappa är skruttig. Men han får näringsdrycker nu så han har gått upp 1 kg. O det är ju bra men han är väldigt tunn så det är en bit kvar. Sen är det dagsformen, igår gick det bra, men var väldigt svårt att höra vad han sa. Andra gånger är han klar o tydlig men rörig. Men han fröjdar sig så över busan, hon showar som tusan, dansar små grodorna femtielva gånger o visar alla sina små gubbar o djur.
  • ingenjörsbruden
    lanovia 08 skrev 2011-11-21 11:25:00 följande:
    Här fick vi oss en riktig myshelg. Hade väl tänkt att fixa lite hemma i lördags men vi kom på att vi bara ville vara så vi la tid på att leka med E, gosa och baka lussekatter. Det tyckte hon var kul, vi har några fina i frysen nu som hon gjort. Hon tyckte ju inte att det var så kul att göra som vi men hon tog lite deg o kalade ut till någon slags klump som vi sedan la på plåten.
    Igår var vi på tipspromenad så skönt att komma ut i skogen.
    Låter så härligt! Underbar helg!

Blir så sugen på lussekatter, får bli bak t helgen!
  • ingenjörsbruden
    lanovia 08 skrev 2011-11-21 11:28:14 följande:
    Fru Bygg?? Hur går det för er? Får ni sova något? Går det bra med N o E?
    Ja hur är det fru Bygg? *skickar massa kramar*
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård