• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Heloise

Åh fatta vad gulliga ada och beda kommer att vara i de där klänningarna

utslag på älstickorna, here we go!!!!!!!!!!!!

• Hvidbrud

Små babyklänningar är så himla gulliga!
    Stugmannen?? *nyfiken*

Här var vi vakna i ottan. Men det ska vi nog vänja oss vid bara. Oj, någon är ovanligt tyst, måste undersöka om det är bus eller bajs åå gång.

Har alla haft en trevlig helg? Hur var det att möta vännerna flamman? Hur gick det med middagen öLanovia?

• Fru E

Ingis- har jag missat något?!?!?!?! Hvidis-sticker huvudet i sanden som strutsen och vet inte vad du pratar om

• ingenjörsbruden
    Fru E skrev 2011-10-31 07:56:41 följande:
    Ingis- har jag missat något?!?!?!?! Hvidis-sticker huvudet i sanden som strutsen och vet inte vad du pratar om
    *joinar med huvudet i sanden, håller hand med fru E o vickar på rumpan i takt med patapata*
  • ingenjörsbruden
    Hvidbrud skrev 2011-10-31 07:28:35 följande:
    Ingis och ea: har ni hållt er från testen i helgen?
    Maken o jag har kommit överens om att inte testa förrän nästa helg, tills dess så njuter jag av varje droppe vin tills sista ångan.....
  • ingenjörsbruden
    Heloise skrev 2011-10-30 21:17:08 följande:
    Åh fatta vad gulliga ada och beda kommer att vara i de där klänningarna

utslag på älstickorna, here we go!!!!!!!!!!!!
    *heja heja....vaktar telefonen för att svara svårmor med sanningsenliga utsagor *
  • passionsblomman

Sticker in huvudet och levererar en morgonkram till EA, snabbt men innerligt, innan jag drar till kursen.

#=== ===#

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Fru E

Meeeeen Ingis tror du något är på g?????????   ahhhh spännande!

Blommis- tack för den fina bilden!

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård