• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • muggles
    passionsblomman skrev 2011-10-29 10:35:32 följande:
    Mugglan och Daa, ni som har lite riktgia fakta om tvillingbörder, ni har här chansen att tillrättalägga somligt för den förvirrade trådstartaren:

www.brollopstorget.se/Forum-7-101/m4057472.ht...

Gammal tråd som ni redan sett, men alltså nu tvilling"fakta". Och dessutom lite nya "slappna aaaaaaav-förespråkare". Om ni tycker ni har tid med verklighetsupplysning för allmänheten...
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
    var det det här inlägget du menade:

Hörde däremot nyligen att är man över 30 så ökar chanserna markant att få tvillingar, om man ha har generna för det..eftersom det är ärftligt. Är själv tvilling...och vi har pratat om det ibland syrran och jag att det skulle vara cool om någon av oss själv skulle få tvillingar en dag.....

Men man kan ju inte frälsa hela världen så jag orkar inte korrigera.
  • muggles

PB: seeegt med viktuppgången. Men tror du inte det är ngt högst tillfälligt? Tänk om vågen visar -0,5 kg imorgon och så fortsätter det ner igen när du börjat promenera? Jag har också gått upp igen trots att jag äter sunt på veckorna och tränar hyfsat tuffa pass 2 ggr/vecka. Men det är ju nätterna, jag vet ju det. Men de är på väg mot rätt håll nu

EA: boingk, boingk! Tänker på dig gumman!!!

• ingenjörsbruden
    Fru Bygg skrev 2011-10-31 12:37:52 följande:
    Det ser vi fram emot!
    Eller så får maken passa N ngn helg och jag och låna makens bil och köra ner till dig. Då kanske Hvidis och E också kan komma?
    Absolut!
  • muggles
    Piggelin1 skrev 2011-10-31 09:00:20 följande:

Heloise - tror det var du som skrev det - jag fick också otroligt mkt mer sexlust under båda mina gravidteter. Inte utan att jag ibland önskar att jag hade haft kvar lite av den nu mellan varven

Jag joinar samma klubb! Jag tror att jag blev mer k*t när jag var gravid frö att jag hade mer flytningar så det var mer blött i byxan (sorry för detaljer). Men som sagt, det hade gärna fått fortsätta lite med kåtheten (inte flytningarna för de var jobbiga).

Ingis: ooooooooooohhhhhhhhh spännande! Tror inte jag har möjlighet till fika på fredag. Men inboxa mig om plats och tid så ska jag ta mig en funderare! Tyvärr sover småtjejerna dåligt i bilen numera
  • ingenjörsbruden
    muggles skrev 2011-10-31 13:03:20 följande:
    var det det här inlägget du menade:

Hörde däremot nyligen att är man över 30 så ökar chanserna markant att få tvillingar, om man ha har generna för det..eftersom det är ärftligt. Är själv tvilling...och vi har pratat om det ibland syrran och jag att det skulle vara cool om någon av oss själv skulle få tvillingar en dag.....

Men man kan ju inte frälsa hela världen så jag orkar inte korrigera.
    Hur är det att vara tvilling? Säkert dummaste frågan på länge.....men jag har funderat en del på det......
    Är det bara fördelar? Är ni enäggstvillingar?
    Har funderat på det där om enäggstvillingar som i grund är lika, lättare drar jämnt än tvåäggstvillingar? Eller det som så  mkt annat beror på hur man är som person.....
  • muggles

Vi var en sväng uppe hos svärisarna i helgen (Moas kusin fyllde 3 år). Jisses vilken kolhydratladdning det blir varje gång. Jag svär att jag känner hur jeansen spänner!!! Jag har ju så erbarmligt dålig karaktär att jag inte kan låta bli att ta när det står på bordet. Dukas det däremot inte fram så är det ok, dvs jag kan tacka nej om någon frågar först om jag vill ha ngt till kaffet. Nåja, det tar väl några veckor att komma tillbaka till hur det var förut

Piggelin: uj nej inte njursten igen!! Kan man få tillbaka det alltså? Kommer ihåg hur blek du var när vi var i Varberg...

• muggles

Piggelin: jag jeeesus nu kommer jag ihåg det där med "sexet med exet" när du berättar det. Och kommer du ihåg hur han grät över den där överkörda kaninen??? *ding-dong*

• ingenjörsbruden
    muggles skrev 2011-10-31 13:14:39 följande:
    Jag joinar samma klubb! Jag tror att jag blev mer k*t när jag var gravid frö att jag hade mer flytningar så det var mer blött i byxan (sorry för detaljer). Men som sagt, det hade gärna fått fortsätta lite med kåtheten (inte flytningarna för de var jobbiga).

Ingis: ooooooooooohhhhhhhhh spännande! Tror inte jag har möjlighet till fika på fredag. Men inboxa mig om plats och tid så ska jag ta mig en funderare! Tyvärr sover småtjejerna dåligt i bilen numera
    Kom när du vill! O jag bor lite utanför Lund......så kan du fundelera lite!

Nu drar jag iväg på möte, har hunnit med ett besök hos kiropraktikern....gu så skönt det känns i ryggen....dum låsning som inte gick tillbaka av sig själv, nu är den puts väck o jag ska börja träna ryggen mer!

på er allihopa!
  • passionsblomman

Mugglan, jo, jag hoppas och tror att det är något tillfälligt med vikten. För, nu i morse var jag på 71,6 kg, att jämföra med 70,5 kg den 17/10 och smärtsamma 72,8 förra mådagen då jag ju var så jäkla uppstoppad.

Det är inte bra än med magen. Jag fick ta medicin igår igen, och det känns som att allt det här med vågen inte riktigt går att ta på allvar, när jag inte vet om jag faktiskt går upp, eller på ren svenska bara är full av skit...

Jag har allvarliga funderingar på att göra en detox med min råsaftscentrifug och Verum Hälsofil i några dagar, och se om jag kan få lugn och ro i systemet. Det blir hämmande att ha en krånglande mage, för man vill fasen knappt gå utanför huset, för man vill ju ha toan i omedelbar närhet.

Gud vad jag tjatar om detta! Men just nu dominerar ganska mycket min värld.

Och vad gäller promenaderna, så är det ju egentligen inte så himla mycket kilona, utan mer att det är så lätt att tappa sugen när det går emot.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • muggles
    lanovia 08 skrev 2011-10-31 10:49:49 följande:
    Muggles förlåt att jag inte svarat ngt mer angåenfe träffas, helgen gick i ett. o nu hittar jag inte inlägget om när du kunde. ? För min del får det bli en lunch när E är på dagis eller fika efter jag hämrat hemne. Lugnast blir ju lunch.
    Jag kan mån-tors alla veckor för då är Moa på dagis. Annars blir det en kort lunch (för sen vill hon springa runt)
    Någon dag nästa vecka som du kan?
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård