• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • ingenjörsbruden

Fru Bygg: Har du möjlighet att komma på fredag eller har ni redan sålt bilen *lite snurrig i huvudet*! Hade ju varit attans roligt att få träffa dig!

• Piggelin1

Ingen inspiration här heller, Ingis!

Ska iaf vara ledig på fredag - GÖTT med fyradagarsvecka!

• Fru Bygg
    ingenjörsbruden skrev 2011-10-31 10:54:40 följande:

Fru Bygg: Har du möjlighet att komma på fredag eller har ni redan sålt bilen *lite snurrig i huvudet*! Hade ju varit attans roligt att få träffa dig!

Jag har tyvärr redan sålt bilen. Kommer gärna en annan gång, eller så får du ju gärna komma upp hit på besök!!!
  • lanovia 08

Piggelin låter som det dagist. Så glad att vi inte har det. Fick dåliga vibbar tidigt. Där hon går nu stortrivs både hon och vi. Jäytebra o engaherade fröknar. De brur sig verkligen om barnen o visst finns undantags dagar men ofta blir jag förvånad över hur lugnt dey är där. De lyckas dela upp barnen bra o hålla nere ljudnivån. Är ute varje förmiddag om inte vädret är för illa. Ibland även när jag hämtar men detcär mer sälkan. Men de får också tid att varA lugna inne, typ pussla, rita.

• ingenjörsbruden

Jo jag skulle ju berätta om helgen!

Har haft lillbrorsan o hans sambo o deras lilla Elsa på besök samtidigt som vår kusin o hennes Benne (Benjamin)som är jämnårig med vår loppa! Ungarna busade som tusan efter att ha varit lite blyga.
    Misstänker att min kusin också är i starttagen med att skaffa nästa, pratade vitaminer o omega-3 kapslar!

På söndagen var jag o Busan själva hemma, städade o tvättade o fixade ta mig tusan MASSOR hemma, o loppan var superduktig o lekte länge själv o hjälpte mig också lite.
    Införde nya napprutiner, bara napp när man sover så när pyjamasen åker av så lägger vi nappen också. Samma som på dagis! Gick kanon!
    O även idag har det gått bra!

• Piggelin1

Vad braaa det låter Lanovia - precis så som det ska vara! Vi kände lite att OK, vi får ta detta dagiset så länge eftersom vi inte hade ngt annat val & så hade vi ju inget att jämföra med då - helt nya i dagisvärlden som vi var. När vi sen hade bytt (vi stod i kö till både dagis & dagmamma i området där vi bor) - dåååå fattade vi verkligen vilken otrolig skillnad det kan vara! Får ni in lilltjejen på samma dagis sen tror ni?

• ingenjörsbruden
    Fru Bygg skrev 2011-10-31 10:58:40 följande:
    Jag har tyvärr redan sålt bilen. Kommer gärna en annan gång, eller så får du ju gärna komma upp hit på besök!!!
    Då kommer jag o loppan en dera dagen!
  • Fru Bygg
    ingenjörsbruden skrev 2011-10-31 11:58:17 följande:
    Då kommer jag o loppan en dera dagen!
    Det ser vi fram emot!
    Eller så får maken passa N ngn helg och jag och låna makens bil och köra ner till dig. Då kanske Hvidis och E också kan komma?
  • muggles

Ninnnis: jag hade flytningar ganska länge (jag blödde iofs rätt länge efter min tvillinggraviditet, säkert ca 2 mån). De gick från brun-röda till brunaktiga, till gulaktiga osv. Om du inte har ont och det inte luktar "konstigt" ska det inte vara någon fara.

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård