• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Fru sy
    passionsblomman skrev 2011-10-29 23:09:00 följande:
    När du dansar Pata-pata med mig på nästa kräftskiva!

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
    Då vill jag oxå vara med! Har ju inte så långt till dig så borde ju gå att få ihop!
  • passionsblomman

Undrans om man skulle gå upp och kolla ifall resten av familjen har gått och lagt sig?

Hunden behöver i varje fall gå ut och kissa, så kan han hålla sig lite längre imorgonbitti.

• passionsblomman
    Fru sy skrev 2011-10-29 23:12:31 följande:
    Då vill jag oxå vara med! Har ju inte så långt till dig så borde ju gå att få ihop!
    Det borde det!
  • passionsblomman

Sådärja, då har hunden gjort sitt och jag ska gå upp och se vad de andra gör.

Typ sover tror jag.

Godnatt tråden!Nalle

• muggles

Heloise: jag tog absolut inte åt mig ang sexet; faktum är att jag tänker väldigt lika som du, så jag håller bara med. Ah nu påminde du mig att även min sexlust minskade (lite) av p-piller. Ja just ja, det var ju fördelen med kopparspiral. Men med kopparspiralen hade jag lite längre mens som jag hoppas slippa helt nu då. Men än så länge har mensen var ganska långvarig med hormonspiralen också, så jag kanske byter tillbaka till koppar om inte mensen skärper till sig. Eg borde jag sterilisera mig (el varför inte maken?! varför alltid kvinnan? ) men det känns som en för stor grej. Fast ang barn så vet jag def att jag INTE vill ha fler.

• muggles
    Norrskensflamman skrev 2011-10-28 13:19:11 följande:
    Jooo... men han tyckte väl det var dålig kvalitet... Inga multipla orgasmer och inga 2-timmarsligg och så var jag väl lite oengagerad och ville ha det nog så snabbt undanstökat. Pliktskyldigast. Men att fråga sig själv "Vad beror det på, vad kan JAG göra för att hon ska må bättre och vilja mer?" det fanns inte. Utan han tog det som en ren förolämpning. ATt jag inte ville "ha" honom tillräckligt mycket och starkt och ofta och länge. Och att jag tänkte på/hade nån annan. Trams!!! Sexlusten går upp o ner och den går fan inte upp hos en kvinna som är utarbetad och dessutom bara får skrik o skäll hemma. Så det så!

Här känns den där historien om Stugmannen helt rätt - vill du berätta själv Piggelin?! Jisses Flamman, det där var bara för mycket. Så härligt att höra om din musiker och hur bra ni verkar ha det - vilken skillnad mot för ett år sedan när jag kom in i tråden!!! "Lite stånd har ingen dött av" - HA! He is a "keep"!!!

Lanovia: har din svägerska inga egna barn? Jag skulle ha gett E hennes middag vanlig tid och sedan får hon lite småplock (kanske dessert?) medan ni äter. Kanske kan ni lägga henne i vagnen när hon blir trött?

• muggles
    passionsblomman skrev 2011-10-28 15:53:20 följande:
    Sex säger ni?
    Nä. Den siffran har jag inte hemma. Den har jag glömt hur det var att ens längta efter.
    Jag kan önska ibland att jag ens ville komma på att jag skulla ta och längta efter att längta.
    Fast avvisa någon behöver jag inte. För den där andra som bor här i samma sovrum, verkar inte heller ha så mycket tankar åt det hållet.
    Men det stämmer iofs bra in på hela hans personlighet öht. Han är som jag sagt förr, ingen initiativtagare. Det är väl ett problem i sig, eftersom jag tycker det är rätt avtändande bara att veta att vill jag, så bir det. Gör jag inget, händer heller inget. Som många män säkert känner. Men, det är definitivt inte enda orsaken.

Jag tror småbarnstid, depressioner, kass ekonomi, mäklarhärvor, husångest och trångboddhet, nattarbete, vardagsgnet och sedan jävla fucking ÄL-jakt, tvångssex och sedan inseminarier och ivf:er tillsammans med gravt missnöje med vikt och kropp, plus värk, sköldkörtlar och väldigt mycket kvälls-och nattjobb, har stängt av hela den delen av hjärnan lika effektivt som deltagarna på Robinsonm säger att svälten gjorde på ön.

Jag hoppas på att när saker och ting kommer i lite mer harmoni och balans, kan vi kanske även få lite mer glädje i den delen av tillvaron. Fast jag har inte plats att känna stress även på det området, så just nu försöker jag vila i att åtminstone hitta trivsamma stunder i vardagen då vi har det gott tillsammans.

Ibland känner jag också, att dtaske faktiskt kan få var helt OK, att sex inte får samma plats i livet över tid. Jag menar, vi kanske inte rent fysiskt ch biologiskt är klockade för ett superaktivt sexliv hela vårt vuxna liv? Men att andra skaer kan vara samhörighet och kitt emellan tåvå människor, och att kärlek kan finnas UTAN att man ska ha ett sexliv att redovisa för, anars borde man nog separera. För, jag tycker många säger, att skillnaden på kärleken till ens partner, och någon annan, är just sexet-vilket jag inte alls håller med om. Jag kan tänka mig en uppsjö av situationer som skulle sätta permanent stopp för sex i våra liv, men jag vill ändå leva det med just min sambo. Det är fler dimensioner på vårt förhållande och vår kärlek än så.
    Men, samtidigt undrar jag ibland om det är något som är komplett fel på mig. Eller på honom. Eller på vår kärlek. Eftersom det är så torftigt på just det området.
    men, när jag tänker på hur våra liv sett ut de senaste 11 åren, så tycker jag egentligen inte att det är konstigt att vi glidit iväg från lust och passion och den sortens äventyr, utan egentligen tycker jag det är rätt incredible att vi fatiskt är ett par alls fortfarande.

Och så väljer jag att glädja mig åt det.

Jaha, och jag som inte hade tänkt tala om mitt sexliv alls, eftersom det är så skört och ömtåligt... Där fick ni ett megainlägg ändå. Just like me, varenda gång.
    Jag håller med dig på många punkter. Jag tror eg inte att ett sexbefriat förhållande är ett problem i sig - det är nog mer ett problem om den ena parten vill ha och den andra inte. Men har man pratat om varför man inte har så stor lust just nu (bla pga många av de saker du nämner ovan där sömnbrist def är en stor del), så tror jag det är ok.
  • muggles

Shit vad roligt det är att ha tjejer! Har köpt följande jul-/nyårsklänningar till Ada och Beda:
    www.lindex.com/se/6660660/&styleId=19195031 och
    www.lindex.com/se/6659577/&styleId=18939424

...med vita bodies och vita strumpbyxor tror jag det blir hur sött som helst! Jag gillar när jag hittar saker som är lite lika i stil men inte i färg. Har de lika kläder är det bara jag som ser skillnad på dem dessutom (tom maken tar fel i bland nu när han inte ser dem hela dagarna).

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård