• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Fru Bygg

Har haft en toppenhelg! N har sovit riktigt bra i natten till söndagen och inatt  (hör och häpna) så somnade hon vid halv tio igår och sov i ett sträck till halv sex imorse!!!!!
    Tyvärr så sov storasyster desto sämre så jag har sovit på en madrass på ett hårt golv bredvid hennes säng inatt. Jaja, man kan inte få allt här i livet, utan ska vara tacksam för det lilla!
    Det känns topppen att N sover lite bättre nu (eller mkt bättre) hoppas det är en trend som håller i sig. Den stora tjejen ska vi nog kunna få ordning på sömnen med också. Det är ju lite lättare att styra!
    Helgen har innehållit shopping med familjen, kalkonmiddag hos svärföräldrarna och MYS! Toppen med andra ord!

• ingenjörsbruden
    Piggelin1 skrev 2011-10-31 09:10:12 följande:
    Hoppas alla haft en fin helg!

Själv verkar jag fått en släng av njursten igen - sex år sen senast. Inget riktigt anfall med sån där smärta a´ la "föda barn" (fast föda barn var fortfarande värre. trodde jag faktist inte innan), mer molvärk bak i ryggen. Käkat Voltaren & borde nu ringa vårdcentralen innan det blir jobbigt på riktigt.
    *Måste komma ihåg att dricka mkt vatten, måste komma ihåg att dricka mkt vatten*

Detta i kombination med usel nattsömn två nätter på raken = lagom mosig & trött. Men annars har det varit bra - middag hos vänner i lördags kväll & mysig fika på stan med en Sthlmsväninna  & hennes två barn (Mugglan & PB:  vår toastmaster på festen). Härligt att vara bortbjuden i lördags - det händer rätt sällan nuförtiden. Inte för att vi är så himla aktiva inbjudare vi heller just nu..., men iaf desto roligare när det väl blir!

Okidoki, dags att jobba lite...
    Låter inget vidare med njurstensanfall! *brrrr*

Mysigt med fika o vara bortbjuden! Var det halloweenfest?
  • ingenjörsbruden
    Fru Bygg skrev 2011-10-31 09:25:47 följande:
    Har haft en toppenhelg! N har sovit riktigt bra i natten till söndagen och inatt  (hör och häpna) så somnade hon vid halv tio igår och sov i ett sträck till halv sex imorse!!!!!
    Tyvärr så sov storasyster desto sämre så jag har sovit på en madrass på ett hårt golv bredvid hennes säng inatt. Jaja, man kan inte få allt här i livet, utan ska vara tacksam för det lilla!
    Det känns topppen att N sover lite bättre nu (eller mkt bättre) hoppas det är en trend som håller i sig. Den stora tjejen ska vi nog kunna få ordning på sömnen med också. Det är ju lite lättare att styra!
    Helgen har innehållit shopping med familjen, kalkonmiddag hos svärföräldrarna och MYS! Toppen med andra ord!
    Duktiga lilla N! Så härligt!

Låter som ni haft en riktigt toppenhelg!
  • Norrskensflamman
    Piggelin1 skrev 2011-10-31 09:00:20 följande:

Mugglan Två själar, en tanke! Jag associerade direkt till Stugmannen jag med när jag läste Flammans kommentarer om exet!! Jeeesus, den mannen (Stugmannen) går verkligen till historen som världens störste egoist.

Stugmannen är en av mina mindre lyckade ex/pojkvänner - TACK & LOV hann vi aldrig flytta ihop under det dryga halvåret vi var tillsammans mer än lite sambos på försök i hans älskade STUGA över sommaren, vilket tack & lov öppnade mina ögon för att det var HELT fel!

Herregud, den mannen var ngt i hästväg vad gäller egoistisk & att allt skulle göras enligt hans premisser. Sexet var nog fasen bland det sämsta jag varit med om (STACKARS hans ex som han var tillsammans med i sju år - jag hoppas vid gud att de hade det bättre i sänghalmen än vi, STACKARS henne annars...). Han var ego på ALLT, inkl sexet & jag minns att jag vid ngt tillfälle lite fint & försiktigt försökte påpeka det där att han gärna fick göra det lite bra för mig med (det känns ju ändå lite pinsamt/jobbigt att dra upp det) - & fick till svar ngt i stil med "Men det blir ju inte JAG tänd av?" Den kommentaren har gått till historien & figurerat på många tjejmiddagar efter det - om han bara visste...

Heloise - tror det var du som skrev det - jag fick också otroligt mkt mer sexlust under båda mina gravidteter. Inte utan att jag ibland önskar att jag hade haft kvar lite av den nu mellan varven

Kollade in "Så mkt bättre" på svtplay igår kväll med alla Ledin-låtar & satt & fick värsta gåshuden & mindes vilket jättefan av honom jag var för tjugo år sen! Hade liksom glömt bort det! Rocktåget vid Fästningen i Varberg sommaren 1991 - VILKEN konsert! Tror min kompis & jag stod nästan längst fram! Alla minnen kom tillbaka …och mindes även för all del en & annan tryckare jag dansat till "Snart tystnar musiken" Det var tider, hihi

Määäähhh!! Fy fabian vilket rikspucko till karl!!! 
    Men jag måste faktiskt säga att det där inte stämmer in på mitt ex, för så egoistisk har han aldrig varit. Han har oftast varit noga med att jag också ska ha det bra och njuta. Men ibland blir kraven för höga där också. Man kan liksom inte alltid prestera värsta jordskredsorgasmen varje gång, bara för att han ska få bekräftat vilken superälskare han är... Ibland orkar man inte två gånger på raken, ibland orkar man inte hålla på två timmar och ha värsta sexet utan man vill bara ha en snabbis. Punkt. Den där jävla jakten på orgasm gör att jag har svårt att slappna av och då blir det inget...
    Nej, jag måste säga att jag och mitt ex har oftast, men inte alltid, haft bra sex, bättre har jag nog aldrig haft faktiskt, MEN... pga att han är hyperaktiv även på det planet så blir det lätt att det känns som ett tvång. För gudarna ska veta att han INTE kan ta ett nej. Då blir det sura miner och tjurerier som straff.
    DET är så skönt att slippa nu.
  • ingenjörsbruden

Tänker på fredagen.......Ninnis o Hvidis o Fru Bygg, om ni vill så kan ni komma på fm så kan de stora flickorna leka. Bara en tanke som slog mig. Om ni vill komma..... så kom när det passar er!

Fru E: Jag hoppas verkligen du kommer så vi kan hålla lite hand!

Någon mer som är sugen på fika?!

• ingenjörsbruden
    Norrskensflamman skrev 2011-10-31 09:31:58 följande:
    Määäähhh!! Fy fabian vilket rikspucko till karl!!! 
    Men jag måste faktiskt säga att det där inte stämmer in på mitt ex, för så egoistisk har han aldrig varit. Han har oftast varit noga med att jag också ska ha det bra och njuta. Men ibland blir kraven för höga där också. Man kan liksom inte alltid prestera värsta jordskredsorgasmen varje gång, bara för att han ska få bekräftat vilken superälskare han är... Ibland orkar man inte två gånger på raken, ibland orkar man inte hålla på två timmar och ha värsta sexet utan man vill bara ha en snabbis. Punkt. Den där jävla jakten på orgasm gör att jag har svårt att slappna av och då blir det inget...
    Nej, jag måste säga att jag och mitt ex har oftast, men inte alltid, haft bra sex, bättre har jag nog aldrig haft faktiskt, MEN... pga att han är hyperaktiv även på det planet så blir det lätt att det känns som ett tvång. För gudarna ska veta att han INTE kan ta ett nej. Då blir det sura miner och tjurerier som straff.
    DET är så skönt att slippa nu.
    *sparkar ärkeaset lång in i skogen så han o skäggmannen kan kuckelura tillsammans*
  • Fru Bygg

Ingis, jag hade så gärna velat komma till dig, men har tyvärr ingen bil då.
    Hoppas på att det kommer fler fikor hos dig framöver!!!!

• Norrskensflamman

Helgen har varit toppen!! Blev bjuden på middag i fredags hos min mysmusiker... Och lördag var vi på fest och hade jätteskoj med hans vänner. Det gick hur bra som helst. De var typ lika stolliga som jag... Och igår em kom flickorna hem och då klädde de ut sig och spökade.
    Nu hinner jag inte skriva mer, men skickar kramar och håller tummar osv...
    Nu ska jag iväg och sätta in spiral.

• Fru E

Ingis-jag kan komma när som har beslutat att jag tar mig tid att fika två gånger denna vecka så jag har inget inbokat någon av dagarna

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård