• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Heloise

Blomman: de kan ha problem med sömnapnéer, i Sverige är de ganska noga med att övervaka med sömnstudier etc, men den här flickan bodde ju i USA och där är man inte lika noga, lika som man inte ger gh behndling per automatik heller. Där är det alltid pengarna som styr.

Den här flickan var väldigt väldigt väldigt överviktig, det var säkert därför, hennes kropp orkade väl inte mer. Jag fattar inte hur man kan låta det gå så långt som förälder, de vet ju att msk med pws blir feta av att andas och att den fetman i kombination med dålig andning och bröstmuskulatur leder till livsfarlig sömnapné, diabetes etc.

• passionsblomman
    Heloise skrev 2011-10-28 19:21:54 följande:
    Blomman: de kan ha problem med sömnapnéer, i Sverige är de ganska noga med att övervaka med sömnstudier etc, men den här flickan bodde ju i USA och där är man inte lika noga, lika som man inte ger gh behndling per automatik heller. Där är det alltid pengarna som styr.

Den här flickan var väldigt väldigt väldigt överviktig, det var säkert därför, hennes kropp orkade väl inte mer. Jag fattar inte hur man kan låta det gå så långt som förälder, de vet ju att msk med pws blir feta av att andas och att den fetman i kombination med dålig andning och bröstmuskulatur leder till livsfarlig sömnapné, diabetes etc.
    Åh men herregud!

Vad är det nuigen gh står för? Jag vet att du sagt det, men du vet, hjärnan....
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • passionsblomman

Och du: Gör en skylt och tejpa upp på dörren;

"Den som ringer på här får diska, byta bajsblöjor och städa vår toa - eller ge mig sin veckopeng i ett år. /Häxan"

eller

Här bor godismonstret-han tar alla godispåsar han får syn på-stay away!"

Fast, ungarna kan kanske inte läsa förstås...Obestämd

Såg du mitt filmtips till dig förresten? har du sett den filmen?

• Heloise

GH: growth hormone, dvs tillväxthormon eller som vi säger här hemma, ryss 5'or

Bra idé, den snor jag!

Nej, den verkar jättemysig, den ska jag absolut se!

• passionsblomman
    Ninnnis skrev 2011-10-28 19:13:26 följande:
    Däremot har vi alltid haft kvar en fysisk närhet som jag tycker är betydligt viktigare än själva sexet. Det kan vara att hålla handen, kramar och pussar, ligga sked eller någon annan slags hud mot hud när vi sover.
    DET tycker jag med, och tyvärr är det rätt klent med det också. Det är jag betydligt mer bekymrad över. Och dessutom ser jag det helt klart som en tydlig orsak till att det sällan blir något sex-för den där närheten är liksom hela förutsättningen för resten.
    Min sambo skulle tveklöst behöva visa mig lite mer värme och intresse rent allmänt, men det tycker säkert han omvänt också. Det blir lätt att man bara roddar sin vardag och faktiskt så har vi dessutom ett annat behov också: det att få vara helt ifred lite, och då är man kanske inte ens mottaglig.
  • passionsblomman

Jaha! Nu ringde en tjej och tyckte att min son borde komma ner på discot som visst är i byn. Sedärja, då får mamman titta på Idol helt själv då-eller ihop med en högst motvillig sambo som är full av spydiga kommentarer och suckar. Då är det bättre han går därifrån. Hoppsan vad mycket chips det blev till mig nu då!

Och, hur gammal har man egentligen gått och blivit när det är ens SON som stå r och fixar håret för att gå ut en fredagskväll?

• Heloise

Blomman: det är inte den väna mamma som kommit på ryssfemmor utan pansarnäven

Wow snart står de på kö och knackar på dörren, flickebarnen Jag är rätt övertygad oma tt blompojken kommer att få händerna fulla med små stjärnögda damer

Jag ska itne vara arg när Panzer kommer hem, det är inte hans fel att hans jobb har after work idag, den dagen då E ska vara alldeles jättejobbig. Det är inte hans fel att han var tvungen att jobba över tisdag och onsdag, jag ska inte flyga på honom när han kommer innanför dörren och skälla som en bannhund, bara för att jag är skittrött.

Jag deffo inte blir arg över att hela hans familj kommer hit imorgon på fika, det är kul, det är kul, det är kul, det är däremot INTE kul att städa och baka

• passionsblomman

Heloise, ja, bara de stjärnögda inte tror jag har godis när de ringer på så...

Hoppas du får en lugnare avslutning på din dag och att Elise sover som en ängel snart.
    Nu-idol

• passionsblomman

Men HERREGUUUUUD vad Amanda Fondell knäckte ikväll!

Och vilken skitsnygg klänning! Jag måste nog se till att bli smal ändå, fan vad kul att kunna klä upp sig sådär och kunna visa benen!

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård