• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Heloise

Usch nu känner jag att jag fick mig själv att framstå som värsta sexatleten, vilket inte alls är sant. Panzer och jag har, precis som så många andra ganska långa uppehåll, när allt annat är för mkt för att hinna med den delen. Då räcker det kanske att somna i varandras armar och känna en trygghet. Eller gånger då man  tar en för laget, man kanske itne har superlust men vill inte avvisa heller och man vet att det oftast blir bra. När jag var gravid och drömde att jag hade sex med typ varenda karl, på alla ställen och i alla ställningar man kan tänka sig, så var jag kåt dygnet runt. Panzer var väl inte lika imponerad av stödstrumpor, mammatrosor och svarta hår på magen ( hormon-hår kallar jag det) och av att bli mer eller mindre våldtagen av sin fru som just haft sex med Eric Bana i en hiss, iaf i drömmens värld. Men han ställde upp för det mesta

Blomman: Du resonerar så klokt, klart du itne ska stressa upp dig över det. Jag tror att man kan ha olika faser i livet när sex är en mer dominant längtan. Och jag tror också att man kan leva i ett kärleksfullt förhållande utan att ha sex.

För mig har det blivit en slags tröst,  på senare tid, ett ställe att tanka energi ifrån, där min kropp fungerar och låter hjärna vila. Där jag inte  behöver stressa eller oroa mig eller ha ångest. Så har det inte alltid varit, utan snarare långt ifrån så, men sen E föddes så har det faktiskt blivit så.
    Min bästa kompis fungerar inte så, hon springer en mil och lyckas med en komplicerad operation istället, därifrån tankar hon kraft och energi.

Det kommer säkert komma tider när sex är det sista man tänker på men just nu fungerar den delen väldigt bra i casa helipanzer, medan andra delar, typ operation börja träna-gå ner i vikt- bli en sund människa går sämre. Inte dåligt men heller inte en dundrande succé.

Så då ska jag gå och lägga det lilla barnet och kika på de sista avsnitten av TrueBlood, Alexander Skarsgård skulle rodna om han visste vad han haft för sig i mina drömmar när jag var gravid i typ v16-20

• passionsblomman

Heloise, vad FRUKTANSVÄRT sorgligt med flickan du skrev om häromdagen! Varför dog hon egentligen?
    Men, vad otroligt rörande det där klippet med den autistiske killen var! 100 spänn på att det blir film av den storyn.

Apropå film:

Igår såg vi "Mina eftermiddagar med Margueritte"

http://www.moviezine.se/film/la-tete-en-friche

och jag tänkte hela tiden "GUD, jag måste säga till Heloise att se den här! Och alla er andra med!
    SE den där filmen! Man blir glad i höstmörkret och man får sig en film som inte är en dussinprodukt. Och man betänker värdet av böcker. Och ord. Rekommenderas varmt.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Heloise

Solde: usch usch lille missen, hoppas allt går bra!
    Det är hemskt att behöva lämna dem

• passionsblomman

Heloise, vaddå atlet? Nä. Jag tycker det är BRA om man kan prata även om sexlivet-eller bristen därpå. även i det avseendet så är det nog rätt nyttigt att få lite inblick i hur andras liv ter sig och vad andra tänker och känner. Det lämnar mindre utrymme för en massa vanföreställningar och antaganden om hur "alla andra" säkert har det.

(Här skulle ju en snubbe som Flammans Ex tex behöva en liten realitycheck, i fråga om vad som är "mycket och litet" i andras liv. men, å andra sidan, så tror jag knappt det skulle hjälpa, så han kan ju få leva vidare i sin villfarelse. Ärthjärnan.)

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Ninnnis

Blommis, vi har definitivt haft perioder i vårt snart 13 år långa förhållande då sex har varit ytterst sällsynt. Det är det första som drabbas när jag har det tufft av en eller annan anledning. Synd egentligen, eftersom det förmodligen är precis det jag skulle ha behövt. Med tanke på allt ni har gått (och går) igenom tycker jag inte det är ett dugg konstigt att sexfrekvensen inte är på topp.

Maken var inte bekväm med att ha sex under senare halvan av graviditeten, han tyckte det kändes som att "hej min son, ursäkta men pappa ska bara komma till lite"

Däremot har vi alltid haft kvar en fysisk närhet som jag tycker är betydligt viktigare än själva sexet. Det kan vara att hålla handen, kramar och pussar, ligga sked eller någon annan slags hud mot hud när vi sover.

• Ninnnis
    Norrskensflamman skrev 2011-10-28 15:56:35 följande:
    Ninnis, jag väntade på att du skulle dyka upp. Kroppsvätskor är ju ditt favoritämne
    Eller hur
  • Ninnnis

Ingis, vilken jättebra idé med loggan i pumpan! Jag önskar att jag var så kreativ.

• Ninnnis
    Fru E skrev 2011-10-28 16:51:39 följande:
    Tack för alla tummar ni behöver inte skriva något om symtom mer än att allt är normalt bara så skönt att få höra från andra
    Du vet att det är helt normalt, jag hade inga som helst känningar eller positiva vibbar. KRAM!
  • Ninnnis

Nu hojtar maken att han börjar steka ryggbiffen och jag har visst lovat att duka....

• Heloise

Men jävla skit halloween! E är på ett ruggigt dåligt humör, hon vill inte sova och bara gråter, Panzer är på jävla afterwoork och när hon precis somnat till efter ca 2 timmars gråt, så ringer det på dörren oavbrutet, hela jävla tiden, med uppvak och gråt som resultat. Dessutom har jag inget godis och börjar seriöst få slut på både pengar och tålamod. S

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård