• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Norrskensflamman
    Ninnnis skrev 2011-10-28 15:13:27 följande:
    Vad bra att ni diskuterar sex och kroppsvätskor, för jag har en liten intim undran till er som fött barn.

Avslaget försvann ca 4 veckor efter förlossningen (då hade vi även sex första gången igen), men efter någon vecka (?) fick jag flytningar som håller i sig fortfarande. De är gulbruna (ibland lite blodblandat) och det går åt ungefär två trosskydd per dygn. Är det någon av er som känner igen detta? Kan det vara så att vi hade sex "för tidigt" och att det har blivit någon infektion eller liknande? Jag funderar på att kontakta BM, men har inte orkat ta tag i det.

Så, det var dagens mysinlägg  
    Ninnis, jag väntade på att du skulle dyka upp. Kroppsvätskor är ju ditt favoritämne

Det var så länge sen nu så jag kommer inte ihåg det där med avslaget. Men kontakta BM. Verkar bäst så.
  • Norrskensflamman

Soldemor... Stackars kissen.... Håller tummarna för att det inte är nåt allvarligt och att han får hjälp så han snart är på tassarna igen. Lilla hjärtat ♥

• Daa

Viktökning: här finns extravikt bestående av sömnbristkilon och biverknings(antidepp)kilon. Inte så många, men byxorna är betydligt trängre än vanligt. När jag drar ner på skräp- och skåpätning blir byxorna snabbt rymligare.

Halloween: vi funderar på att släcka ner och gömma oss på övervåningen hela helgen. Jag vet inte varför, men jag tycker att det känns pinsamt när barn kommer och ringer på och tigger godis hos oss. Det kanske blir att sparka liv i gammeltv:n och se en Bond-film eller två på VHS.

• Norrskensflamman

Villemoa; Gud så fiiiiina dina snuttungar är. M är ju jättelik dig tycker jag! Snyggingar
    Har inget alls emot att du nämnde mig, är bara tacksam. Hade aldrig orkat tjorva med supporten själv... Så TACK!!!

• Norrskensflamman

Daa... Finaste små parvlarna ♥  Längtar efter er!
    Alltså, det har jag inte tänkt på... kan antidepp (Citalopram) ge extrakilon?? Och sömnbrist...ja det har jag ju gott om!! Kan kanske vara en bidragande orsak till några av mina extrakilon. Dock inte alla. Jag skåpäter lite... och vinar ibland. Nötter o choklad smaskas det. Och så rör jag inte på mig nämnvärt. Men en snittsömn på 4 tim/natt under en längre period... kan det påverka vikten?

Sedan så kanske jag börjar komma i klimakteriet, hur vet man det förresten Men jag har regelbunden mens fortfarande.

Blommis, Jag tycker du resonerar klokt. Jag tycker precis som du att det inte alls är konstigt att ni vilar från sex efter allt ni gått igenom, särksilt de här IVF-försöken och tvångssexet... Och ja, det är verkligen bra jobbat att hålla ihop efter allt ni gått igenom tillsammans. Det tyder på att ni har en mycket djup kärlek som verkligen ligger på ett helt annat plan än det erotiska. Vila i det du... så småningom dyker nog lusten upp igen. Men unna er lite kram o mys iaf

• Villemoa
    Norrskensflamman skrev 2011-10-28 16:00:30 följande:
    Villemoa; Gud så fiiiiina dina snuttungar är. M är ju jättelik dig tycker jag! Snyggingar
    Har inget alls emot att du nämnde mig, är bara tacksam. Hade aldrig orkat tjorva med supporten själv... Så TACK!!!
    Ja, snuttungar är ordet! M är en liten kopia av mig
  • Fru E

Så nu har ni gått från sex till kroppsvätskor vilken fredag!

Återkommer med mina kroppsvätskor efter helgen eller så när ruvartiden går den värsta tiden

• Fru E

Solde-nej men stackars lille hoppas han mår bättre snart! Vet hur det kändes när vi var tvungna att lämna Buster på sjukhuset över natten när han bara var liten *knep i mattehjärtat*

Tack för alla tummar ni behöver inte skriva något om symtom mer än att allt är normalt bara så skönt att få höra från andra

• passionsblomman

Solde, stackars kissen! Eller, stackars dig-för det är antagligen dig det gör värst ont i. Ifall jag ska gå till hur jag kände mig när Truls inte fick följa med oss hem från sjukhuset, utan jag bara fick ett koppel, utan hundvalp i andra änden. Hoppas det inte är någon fara, utan fixbart.

EA, jadu tjejen, det är helt normalt!

Både själva symtombilden. OCH att nojja över desamma. Man får ju lov att käka valium om man ska stänga av de där tankarna helt. Och Valium är ju inte direkt vad man har lust att peta i sig i det äget. Håll ut! Håll uuuuuut! *hejjar och peppar med entusiasm*

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård