• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Norrskensflamman
    Heloise skrev 2011-10-28 09:53:35 följande:
    Fast jag som alltid varit en som föredrar sex på natt/sen kväll, har förvndlats till en kl 18 sex-människa, för då lurar Elise en sväng på maten Man måste ta de tillfällen som ge, och precis som att prioritera träning så tror jag att det är viktigt att prioritera sex. Nu är väl inte sex det absolut viktigaste, men ärligt talat så mår man ju väldigt bra efter bra sex. Jag kan liksom känna all oro och ångest över pws, suddas ut och vara borta ett tag. För en liten stund är det bara jag och Panzer inte mamma och pappa Elise. Det tror jag är viktigt ibland!

Oj nu låter ajg helt sexgalen haha

Det bästa med att försöka bli gravid tycker jag är att man "måste" ha sex, för mig väcks lusten av att ha mkt sex.
    Håller med dig Heloise i  allt du skriver. Förutom att jag tycker att Morgonstu(Å)nd har guld i mund Finns inget bättre sätt att börja dagen på! Dock lite svårt att få till det på veckodagarn. Men helgerna.... Mmmmmmm....
    OCH du har rätt i att man får mer lust av att ha mycket sex. Ibland är det bara å se till att göra det, inte nu så man tvingar sig, men ni fattar vad jag menar. Avsätta tid för det. Och inte ha så höga krav på att det ska vara supersexet ever. Bara ägna sig åt varann. Ju oftare man gör det, ju mer lust får man. Så det gäller att hålla igång!!!
  • lanovia 08

Vad jobbigt allt detta med p-medel är. Får man inte äta p-piller efter 40 år? För stor risk för blodtryck etc eller varför???
    Jag/vi har ingen aning om hur jag/vi skall göra denna gång. Mellan E och denna grav tog jag inget alls utan vi körde på gummi. Helt enkelt däför att vi visste att vi ville ha tätt och inte ville förstöra min kropp med hormoner. Som det är nu är det inte allssom  en omöjlighet att det blir en 3e, men det beslutet skjuter vi på tills vi ser hur det är att ha 2. Men då kanske det bli lite längre emellan, men vet ändå inte om jag vågar styra min kropp med hormoner. Vet ju bara hur lång tid det tog att bli gravid med E, frågon är ju hur mkt hormonerna var med o spökade där...??

• lanovia 08
    Heloise skrev 2011-10-28 11:34:19 följande:
    Lanovia: vilken har ni valt? Syskonvagn menar jag? Visst var det en city select?
    Ja en city select. Dyr som attan, men det får det vara värt. vi har fått så himlans mycket gratis efter min brors barn, t.ex den barnvagn vi har haft tills nu, så vi sa att det här kan vi unna barnen/oss.
    Vi kände att vi verkligen ville ha en vagn där den lille kan sitta emot oss så länge vi och han (?) vill. E har vi t.e.x fortfarande emot oss det mesta. Och en vagn där vi inte tvingas vända E ifrån oss innan vi vill och helst skall den vara smal som en enkelvagn, underlättar åkande av spårvagn och buss. Smal vagn är nästan nödvändigt för oss också om vi skall få plats i bilen. 2 barn, packning, vagn och hund. Ja inte vet vi hur vi skall lösa det ännu. Idag sitter hunden ofta vid sidan om E i hundsäkerhetsbälte. Iframtiden får vi nog ta fram takboxen och ha hunden på sin plats i bagaget.
  • lanovia 08
    Norrskensflamman skrev 2011-10-28 11:35:09 följande:
    Håller med dig Heloise i  allt du skriver. Förutom att jag tycker att Morgonstu(Å)nd har guld i mund Finns inget bättre sätt att börja dagen på!
    Frukost på sängen! Me like.
  • lanovia 08

Fru Bygg låter som ni hittat en bra lgh att flytta till. Eller lgh?? det var radhus va?

• Fru Bygg
    lanovia 08 skrev 2011-10-28 11:32:55 följande:
    Jag har inget planerat.
    Är det On Stage han skall på eller?

Maken har alltid fått gå på den tidigare med jobbet, men i år var det slut med det. Vi hade funderingar på att gå på det själva. Men vågar inte köpa biljetter till det så nära BF.
    BF är förresten 30 nov. Och E gick jag över 6 dagar med, så borde vara lugnt då men det vet man ju inte.
    Jag vet faktiskt inte. Det är på scandinavium (stavas nog inte så, men..). Kan det vara det då?
    Jag ska prata ordentligt med maken och få alla detaljer och sedan ska vi fundera ut ngt. Jag återkommer!
    Ta nu hand om dig och vila idag, så det blir lite bättre med det onda.
  • lanovia 08
    Fru Bygg skrev 2011-10-28 11:49:50 följande:
    Jag vet faktiskt inte. Det är på scandinavium (stavas nog inte så, men..). Kan det vara det då?
    Jag ska prata ordentligt med maken och få alla detaljer och sedan ska vi fundera ut ngt. Jag återkommer!
    Ta nu hand om dig och vila idag, så det blir lite bättre med det onda.
    Ja då tror jag att det är det. Stämmer med datumen också. Enligt maken brukar det vara helt kanon!!! Så han har något bra att se fram emot.
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård