2011-07-30 Någon mer som ska gifta sig?
Någon som tänker gifta sig på samma datum som oss?
Skulle vara roligt att ha någon att bolla lite ideér med, och se hur vi ligger i planeringar vice versa.
Någon som tänker gifta sig på samma datum som oss?
Skulle vara roligt att ha någon att bolla lite ideér med, och se hur vi ligger i planeringar vice versa.
Ja ni tjejer det närmar sig med stormsteg, bröllopsnerverna börjar sakta men säkert komma fram =)
Hur går det för alla? Själv så håller jag på att stryka dom sista dukarna ack så skönt...
Nu är vi precis hemkomna från vigselsamtal och övning med vår präst.
Shit, jag var så himla nervös redan när vi tränade, kommer väl svimma på Dagen.
Jag och m2b var rörande överens om texter och vår präst hade bra förslag på psalmer (och jag fick välja en själv).
Nu ska vi försöka skramla ihop tärna och marskalk så vi kan träffas och gå igenom lite hur det går till och vem som gör vad.
Har fortfarande inte tagit tag i sista hälften av festprogrammen (insert alla svordomar här).
Marskalken har ordnat transporten från kyrkan och m2b fixade hårklippningen idag.
Tror det mesta är klart...... på torsdag ska jag träffa personalen på festvåningen och diskutera middag.
En del såmpyssel kvar, ringde idag och stämde av med festställen angående placeringen av borden. Verkar vara vettigt och stämmer med det som vi tittade på när vi bestämde platser för gäster så jag bokar därmed av att bordsplaceringen är klar
Har även ringt och bokat tid för manikyr och ansiktbehandling idag. Lite tajt med tid för ansiktsbehandlingen men det blir nog bra ändå, behöver inte någon djuprengörande.
Nu återstår det sista på festprogramet, har 4 gäster kvar där det står helt still i huvudet. Sen ska det hela fästas ihop på något sätt, har lånat hem mammas symaskin och tänkte testa det nu i veckan.
Ska ikväll skicka iväg ett förslag på upplägget på vigsel till vigselförrättaren och sedan ringa henne under slutet av veckan för att stämma av det.
Låtlistan ska ses över och möjligen struktureras om lite grann.
Och detaljerna angående fotograferingen ska stämmas av med min syster som ska fota oss.
En hel pyssel kvar alltså, men det känns under kontroll
Träff med en otroligt virrig men härlig vigselförrättare idag :)
Hade varit förutseende och bestämt psalmer, in- ochgångsmarsch + solosånger :)
Så han gick igenom vilken ordning allt skulle komma i så jag hinner göra vigselprogrammen. Ska maila över ett till honom imorgon så han kan kika igenom det.
Annars är det mesta klart, sätta ihop vigsel+festprogrammen när de är klara, försöka få tag i fotografen om ändrad fotoplats, men han verkar omöjlig att få tag i...
Ska gå och fixa naglarna i slutet av veckan eller i början av nästa vecka. Jobbar sista veckan innan semester och känns superrörigt då det saknas personal...Så imorgon blir en fin dag...7:00-21:30 *pust* men i sin tur fick jag en extra ledig dag denna vecka :) men gör hela helgen då jag mer än gärna hade velat vara hemma och förbereda allt det sista :) men har ju hela veckan på mig sen..*S*
M2B var till bolaget idag och lämnade in beställningslistan, skulle ev få det redan i slutet av veckan :)
Sen skall det bara köpas engångskameror på NetOnNet och hämta papper som vi beställt på Panduro Hobby...
Nervositeten börjar så sakteliga smyga sig på...Men kommer bli en alldeles underbar dag för oss alla brudar :)
Här går allt som på räls (ta i trä) =)
Avstämt allt med kantor och vaktmästare i kyrkan.
Pojkarnas kläder kom idag så dom ska hämtas ut imorron. Hoppas att dom passar....
lämnade in ringarna idag. Och jag måste säga att jag känner mig väldigt naken utan min ring=/ trodde inte jag skulle bry mig men det har varit jättejobbigt hela dan...=)
På fredag är det en inplanerad pysseldag med toastmadame och master mfl och göra iordning en körlista för dagen D, samt fixa det som är kvar gällande programmen. Och sen lär det bli ett evinerligt stoppande av påsar =)
Ska äve fixa ögonbrynen imorron. Manikyr är bokad till torsdag nästa vecka, och jag ska även färga håret i slutet av denna vecka...
Börjar verkligen känna av pressen nu =) *pirrar duktigt i magen ibland*
idag har jag haft avstämningsmöte med vår festvåning. gick över förväntan och känns riktigt bra.
nu måste jag verkligen ta tag i festhäftena så att jag kan lämna ifrån mig alla saker till dem under nästa vecka.
känner mig helt plötsligt helt nollställd och som att vi inte alls har hållit på och planerat detta under nästan ett års tid. blev helt blankt i huvet när jag skulle svara på några frågor under mötet - jaa.. vad har vi tänkt? hur ville vi ha det egentligen? ingen aning?
gud, måste verkligen ha framstått som en idiot utan plan..
men, i vilket fall så är det ändå bara 9 dagar kvar av fröken-livet
Helvete också! Fick precis mail från företag där jag beställde blivande mannens morgongåva (klockan9 för över 9 veckor sedan, den har utgått ur sortimentet!!! Känns lite sent att komma och berätta det nu!!! Suck, måste andas lite nu, har inte riktigt tid att börja leta efter ny morgongåva nu när det nästa bara är en vecka kvar!!! Fan vad sur jag blir!
Nu har jag precis varit och gjort min provuppsättning. jätte fint!
Sminket fixade jag förra helgen. Så nu är jag förberedd på hur allt ska se ut!
På onsdag repeterar vi i kyrkan, och sen på lördagen smäller det!
Börjar ni bli nervösa nu tjejer?
Nu är det verkligen inte långt kvar...*smånervös*
Måste försöka skriva ut vigselprogrammen men får inte till det med utskrifterna, antingen blir det som ett festprogram eller så blir det snett och all text kommer inte med håller på att bli galen...
Och i samma veva ska jag jobba tills på måndag på ett jobb där kaos bara är förnamnet...Idag fick man frukost 12:15, trodde jag skulle svimma miljoner gånger om innan den inföll...Ser verkligen inte fram emot sista helgen innan man får en efterlängtad semester...Avverkade 14½ timmes arbetspass i tisdags då det fattas personal så helt slut i kroppen...Känns som jag sover som en kratta då jag hela tiden försöker komma på om jag glömt något till bröllopet...*suck*