2011-07-30 Någon mer som ska gifta sig?
Någon som tänker gifta sig på samma datum som oss?
Skulle vara roligt att ha någon att bolla lite ideér med, och se hur vi ligger i planeringar vice versa.
Någon som tänker gifta sig på samma datum som oss?
Skulle vara roligt att ha någon att bolla lite ideér med, och se hur vi ligger i planeringar vice versa.
Idag hämtade jag mina brudskor som jag har beställt på Brandos, satt som de skulle. De belv inte drömskorna men de får bli bra
Till helgen är det dags för planeringsmöte med hela gänget, brudtärnan, toastmastern och vårt brudpar. Tänkte visa dom lokalerna och lite kort gå genom hur vi vill ha det under bröllopsdagen.
Sen börjar det verkligen bli dags att börja med festprogrammen... Har koll på hur de ska se ut, men innehållet!!! Har inte börjat skriva än, vet dock på ett ungefär vad vi vill att det ska innehålla så det är bara till att sätta igång. Hur går det för er andra, har ni klart alla sådana här detaljer?
Idag hämtade jag mina brudskor som jag har beställt på Brandos, satt som de skulle. De belv inte drömskorna men de får bli bra
Till helgen är det dags för planeringsmöte med hela gänget, brudtärnan, toastmastern och vårt brudpar. Tänkte visa dom lokalerna och lite kort gå genom hur vi vill ha det under bröllopsdagen.
Sen börjar det verkligen bli dags att börja med festprogrammen... Har koll på hur de ska se ut, men innehållet!!! Har inte börjat skriva än, vet dock på ett ungefär vad vi vill att det ska innehålla så det är bara till att sätta igång. Hur går det för er andra, har ni klart alla sådana här detaljer?
Jo det mesta är avklarat, ska skicka brudklänningen och tärnklänningarna på strykning hos mormor.
Inhandla engånskameror och stryka dukar och löpare så lite kvar =)
Har hamnat i lite planeringspsykos. Vill f.n. inte ens kolla upp vad vi inte tagit itu med än. Igår ringde guldsmeden (!) och undrade om vi inte ville komma och kolla på ringarna innan han gick på semester. Jeeezz...
Men, men.. vi har fixat hinderskapsbeviset och har en vigselförrättare - så gifta blir vi oavsett... ;)
Har strukit 21 löpare ikväll och 4 dukar har bara 17 dukar kvar..
Har fixat en blomsterbåge som ska hämtas till veckan, och ska sedan kläs dan innan bröllopet!
Och nu håller jag på att bleka tänderna in med tandskenorna och bara sitta och vänta på att tiden ska gå, och dreglar gör man oxå- hahaha
Här har vi mest pysslat med flytt ett tag men börjar väl komma iordning nu. Satt mig precis och skrev ner vad som är kvar att göra..
Bestämma fotograf ( Blir anintngen en släkting eller vän )
Fixa dekorationer
Prata med floristen
Ringarna ( Min ring är klar så på måndag ska den provas coh så ska mannens in för gravering )
Skjorta till sonen
Baka bröd
Bordsplaceringen
Vigselprogrammet
Och lite annat småpyssel..
Ja det var ju en del kvar att fixa upptäckte jag.. Men det löser sig nog :P
Vi har iaf träffat prästen och gått igenom hela vigseln, ska även träffas igen veckan innan coh testa en sista gång, då med brudföljet..
Och imorgon så ska vi träffa kantorn och prata om solosånger och in och ut gångs musik..
Nu har jag äntligen börjat återhämta mig efter gårdagens möhippa Hade en helt underbar dag med tjejerna och hade hur kul som helst!
Blev kidnappad hemma kl 8, fick göra mig i ordning och sen var det dags för frukost med tjejerna ute. Jag har ganska mycket kontrollbehov så hade lite svårt att bara hänga med i början men det funkade bättre ju längre dagen gick antagligen på grund av alkolholintaget. Efter frukosten behav vi oss till dagens första aktivitet, där jag fick spela in i cover på en Brian Adams låt, galet kul!!! Tjejgänget fick köra i bakgrunden och vi fick slutresultatet på CD. Efter det var det dags för lunch och sedan glass till efterrätt. Vi hade tyvärr extrem otur med vädret då det i princip öste ner hela dagen och vi tog oss runt med cyklar. När vi åt glass hade tärnan fixat ihop med quiz med lite pinsamma frågor om mig där resterande tjejer fick svara och jag vara facit.
Sedan drog vi vidare till nästa aktivitet som var poledancing! Jag fick här ta på mig en fin rosa body och glittrig topp till övningarna. Vi hade riktigt kul vid stångarna men kan inte riktigt påstå att någon av oss såg vidare sexig ut. Och jag har numera en helt ny respekt för stippor, det är ju riktigt ansträngandet!!! Efter det tog vi alla en välbehövlig dusch och drog sen iväg på middag, god italiensk mat.
Kvällen fortsatte in på småtimmarna, med förfest, drinka dans och utgång. Hittade min blivande på utestället och vi gick hem ihop. Perfekt avslutning på en underbar dag!!!