granström skrev 2010-11-04 09:21:49 följande:
Jag vet inte vad det är med mig just nu... men jag har liksom tappat inspiration till planeringen. Från början så planerade jag hur mycket som helst. Men nu har jag liksom tappat fart. "skyller" på att det ju är så länge kvar. Inte förrän augusti, som vi ska gifta oss.Men nu äntligen börjar jag känna lite mer inspiration igen. Var till Umeå förra helgen för att träffa familjen. Och passade då på att visa upp kyrkan för sambon (som ju inte har sett den förut). Och som tur var fick den godkänt även av honom Däremot är festlokal fortfarande ett stort frågetecken. Vi vet inte än om vi blir 15 eller 30 stycken. Och blir vi inte så många så tänkte vi ha en liten lokal som vi kan pynta jättemycket. Men blir vi fler så måste vi leta efter någonting annat. Vi ska ju hyra lokal och fixa mat själva för att hålla nere kostnaden.Tror jag snart har hittat Klänningen i alla fall. Surfar runt på nätet och tittar på olika sidor. Och ändrar mig... och ändrar mig igen... Däremot har vi nu bestämt oss för att anlita GJ Lannér (som ni har pratat om förut i tråden) som fotograf för vigsel och bröllopsfoton.
Jösses! Det där med klänning är ju ett dilemma. Jag och fästmannen ska ju inte gifta oss på länge än, så det är något jag kommer att vänta med. Min värsta fasa är att jag skulle köpa en klänning och sedan skulle jag bli antingen för stor eller för liten för att rymmas i den. Det är synd att det inte finns fler butiker i Umeå som säljer bröllopskläder... Tycker att det verkar lite vanskligt att bröllopsklänning via nätet. Gäller det bara att ha lagomt med tid för att kunna skicka tillbaka om den inte skulle passa... Hur fungerar det?
BTW Congartulation till nyfunnen inspiration och klar tecken för kyrka. Vilken blev det?