• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • FruCicci

porchez skrev 2010-08-18 20:47:30 följande:
    Skulle kunna ha skrivit det själv! Precis mina tankar och åsikter Känner för övrigt att jag ligger lite efter era diskutioner, då jag inte hann gå in på datorn igår alls. Så ni får stå ut med mina sena kommentarer

Kan bara hålla med Jag också

Idag har jag varit och tänt ljus i kyrkan med barnen för det är deras farfars dag han dog på, den 18 augusti.... jag känner att kyrkan ger ett lugn och tid för eftertanke, det gillar jag. Jag kan lätt gå in i kyrkan och finna mig till rätta bara för att det är stämningsfullt. Likaså mina barn älskar det. Men det är inte så att jag sitter och ber...

• BrudSommar2006

Cicci, sova sked och gulligull, ha, nej inte här heller!

FruLLan, hej, men är du nere, vad trist, jag trodde att du mådde bättre? Är det nya saker som hänt eller det gamla som fortfarande spökar ibland? Kram!

• porchez

MEN då vad datorn och internet krånglar ikväll sen varje ggn internet ar kopplat från och jag loggar in igen, så har jag blivit utloggad här från BT, jag som alltid har automatisk inloggning... Ska se om jag kan få in det här inlägget, annars ger jag upp. Har inget tålamod ikväll! Datorer ska bara funka!!

• viktualia

Men FruLlisgumman! Du kan ju inte bara hoppa in och säga att du är deppig och sen försvinna!! *Kramar om länge*

• porchez
    muggles skrev 2010-08-17 15:04:34 följande:
    Jag letar efter en stor kruka att ha inomhus. Vi har ett benjaminfikusträd (typ 1,5m högt) som behöver ny kruka men det verkar svårt att hitta en tillräckligt stor. Nu har jag varit på Plantagen och Blomsterlandet - ngn som har fler tips? Stora utekrukor finns det ju mängd men det ser ju lite skumt ut i vardagsrummet... Mrs Google...?
    Det är mitt bord! Jag kan hjälpa dig Plantagen ska ha innekrukor upp till 36 i diameter, räcker det? eller behöver du har större ändå?
  • Frejis

Ingen Nennebebis ännu?... Jag väntar också på Pricken och loggar in här varje kväll för att kolla lite snabbt

Hej på alla inloggade och kram till alla som behöver och vill ha en! Trist att jag som vanligt missade trådträff, men det börjar väl bli dags för brunch snart? Jag tycker det iaf, fler som tycker likadant?

Här är det fullt upp som vanligt. Hemskt mycket på jobbet (men jag låter bli att stressa upp mig), har flyttat tillbaka till stan och maken och det har gått lite för fort, märker jag. Har styrt upp maken igen eftersom gamla problem börjat spöka så att det är familjerådgivning även här Dags för möte nr 2. Och så möten med soc, hurra... *jäklar vad gubben ska få betala för det och det vet han om *

Ska försöka läsa ikapp lite snabbt. Och ta ett glas vin

• viktualia

Frejis - ett gäng stöttande kramar även i riktning till dig! Möten med soc lät extra rörigt...

"sova sked och gulligull" - fniss.. jooo det lyckas vi nog med fortfarande... fyraårig bröllopsdag har vi också.. fast inte förrän i oktober... Nenne - tänk att det gått fyra år sedan vi nojjade loss i oktobertråden... det var tider det...

• FruCicci

Hej Frejjan,
    jag såg din mamma med Bumsis idag, jag är nästan säker på att det var hon som satt i Humlan på en bänk. Jag vet inte om hon kände igen mig, så jag hälsade inte ordentligt, men vände mig om och stirrade i barnvagnen för att se om det var Bumsis som låg där (om hon nu nämde en knäpp 2 barnsmamma i parken som tittade konstigt)... pratar hon engelska eller svenska eller bara littauiska?
    Gött med framstegen, precis vad jag hoppades på!
    Och jag är nog som din make ibland, lite väl drastisk, bara för jag vill ge igen eller få fram ett resultat... men men vi tar det när vi ses.
    Tycker med vi ska ha brunch snart.

• FruCicci

Vickan, grattis till TROLLET på 6 månaders dagen!! Känns som igår han kom och ävej som Skorpan varf 6 månader

• Telis
    FruCicci skrev 2010-08-18 20:54:11 följande:
     jag känner att kyrkan ger ett lugn och tid för eftertanke, det gillar jag. Jag kan lätt gå in i kyrkan och finna mig till rätta bara för att det är stämningsfullt. Likaså mina barn älskar det. Men det är inte så att jag sitter och ber...
    Precis så tycker jag också!
Svar på tråden Livets toppar och dalar