• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • BrudSommar2006

Lapinette, minns också det där med kortet. Det visar sig förresten att vi får barnvakt till Iris för mina föräldrar måste hem från Öland tidigare än planerat och Astrid fick vi ju ta med om vi ville så egentligen skulle vi ju kunna gå på festen nu men det känns ändå inte helt rätt. Astrid är ju ingen liten bebis längre, hon är en stor bebis som behöver middagsmat värmd i micron och sitta i barnstol och matas och hon kommer ju att märkas på en vuxenfest. Vill hon inte ha barn med så ska hon inte behöva det tycker jag.

Liten, jo, fortfarande rinner snoret och nu har hostan börjat komma också, speciellt när hon ligger ner.

Vem skrev om halsbrännemedicin mot illamående? Vi var väl flera här som knaprade novalucol som godis här ett tag, just mot illamående.

• BrudSommar2006

Muggles, flox är ju en jättefin perenn men växter brukar ha svårt att klara vintern i en kruka har jag märkt. Är avundsjuk på er kaprifol, måste skaffa! Plus humle tror jag.

• Lapinette

Själv trodde jag min kaprifol (i kruka på balkongen) hade dött och klippte ned den ... men sen kom det gröna blad igen.

• Telis

Tack för tipsen, Lappis! Och vilket bra minne du har. Råa äpplen i sallad går bra och vi har faktiskt en favoritsallad som innehåller russin så det är kanske mest frukt i varm mat jag har svårt för.

• Telis

Hur stor är Astrid nu, BS? Alltså, hur mycket väger hon? Ammar du inte alls längre?

Det är ju så himla smidigt med ersättning på flaska, jag förstår inte hur man någonsin ska kunna sluta med det och enbart tvingas köra med mat som ska värmas och slabbas överallt hela tiden.

• muggles

Telis: föd upp ungen på välling då?! Laxfilé i ugn där du skär ett snitt i filén och stoppar ner gorgonzola. Enkelt och mums!

• BrudSommar2006

Ja vad var det hon vägde nu igen, kan inte gå och kolla för hon sover på amningskudden i mitt knä men det var 9 nånting, typ 9,2 tror jag. Inte ammar längre, ha, I wish! Ersättning på flaska, jojo, det hade varit fantastiskt om man haft en bebis som tar flaska. Eller pipmugg. Men näh. Bah.

• Lapinette

Ahhh... just det! Lax och sedan en sås på gorgonzola, sherry, creme fraiche och dill. Love it!

• lunagarden

Muggles - vi bodde första vintern i vårt hus och fick skyhöga elräkningar. I år blir det till alla elda!!! Fy fasen vilka trista pengar att lägga på el...

• fru AM

Telis: första dagisdagen (jag var med hela tiden) gick bra: han lekte ute, åt (dvs hällde soppa över sig till kollegornas stora förtjusning) samt sov med ganska gott humör. Men vad JOBBIGT det är att vara på dagis - JAG är jättetrött! (jag somnade inte på vilan - det kan bero på det)

Muggles: med tanke på er elräkning så förstår jag att du inte är intresserad av någon lysande kruka som jag länkade till

Svar på tråden Livets toppar och dalar