• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • Vännerfan

En update av mina barn kanske? Prinsen är en trotsig 3-åring, även om jag tycker det värsta börjar blåsa över. Eller så har vi bara vant oss. Vi ville göra honom blöjfri nu på semestern och det har gått jättebra. Han är mäkta stolt över sina kallingar och visar dem gärna för den som vill se! Han har dock blöja på natten fortfarande. Och på morgonen när han vaknar är han verkligen jätteduktig. Han går upp och tar av blöjan, lägger den där den ska vara, kissar på toaletten, går in på sitt rum och väljer ut nya kallingar och kläder och tar på sig dem, efter att noga kollat så lappen kommer bakåt. Sen sätter han på dvd:n och lägger sig i soffan! Om han inte måste bajsa iofs, för då ropar han ut det så alla i huset ska höra det!

Lill-prinsen har börjat med smakportioner nu, men jag tycker det varierar hur mycket han får i sig. Han äter fortf på nätterna och har varit lite mer orolig ett tag och vaknat rätt ofta. Det förvånar mig för övrigt att han är så lättväckt. Jag trodde inte andra barnet skulle vara det. Om vi åker bil och Prinsen tjoar till så vaknar han alltid. Och så kan han inte somna utan att bli vagnad. Det är ju inte alltid jag hinner det utan lägger bara ner honom, men då måste jag komma tillbaka och vagna för annars ligger han bara där och tittar stort eller gnäller fast han är trött. Men annars är han jättego. tycker mycket mer om att gosa än Prinsen nånsin gjort.

• Vännerfan

Jag observerar en grön plupp på AM! Jag köpte en sån där Bumbo-stol till Prinsen som du tipsat om i tråden. Himla smidig att ha när man lagar mat och så kan han sitta på bänken och följa med på vad man gör eller sitta med vid (på) matbordet. (Får man väl iofs inte, men det gör vi ändå under uppsikt.)

• passionsblomman

Vänner, de andra kommer den 8/9. När det är den dagen så känner du efter om du ids,vill,kan och orkar och så kommer du med. Annars kommer du en annan dag!
    Du behöver inte bestämma något alls.

Nu har jag vinkat till Tinga och de oooootroligt jättesöta pojkar hon hade med sig!
    Extra gulligt är att de ju för tusan pratar Skånska de små liven! hihii! (vad skulle de annars prata? Norska eller?)

Det är skitkul att se hur alla olika barn som kommer hit leker med de saker som finns här. Det finns så mycket olika fantasi i varje liten person!
    Ochså åt de glass också! Det ni! En hel glass rakt ner i magen på en och lite mindre än en halv i den andre. Visst är glass nästan mat va? *hejjar på grabbarna*

Jag älskar alla de här trådbesöken! Gud vad roligt det är att prata med er på riktigt också!!!

• Vännerfan

Förlåt, till lill-prinsen såklart! Prinsen får ju inte direkt plats i den! För övrigt känns det rätt fånigt att kalla dem vid dessa namnen, men Prinsen har ju alltid hetat Prinsen här i tråden så det känns samtidigt lite avigt att ändra det nu.

Köpte för övrigt en totalt värdelös sak på Babyproffsen samtidigt som Bumbon. En plastgrej man har runt glasspinnen så att den glass som rinner av innan man hunnit äta den inte hamnat i knät på barnet utan i den där grejen (typ som en liten skål nederst på pinnen). Jag kände nånstans att det var nåt som inte stämde, men hade precis sett Prinsen äta en glass och bli superkladdig så jag köpte en och testade. Maken (något smartare än mig vad det verkar ) insåg direkt vad som skulle hända. Jo, att den smälta glassen hamnade i den där grejen... för att sedan hamna i knät då barnet till slut vrider på hela glassen för att få i sig det sista. De har nog bara testat den på vuxna.

• Vännerfan

PB, och min son pratar Blekingska. Jag var tvungen att få honom att säga ord med r i hela tiden ett tag, för det lät så himla kul! Bra att de åt glass också!! Att de är trevliga irl också visste jag redan (dock har jag bara suttit bredvid de små liven i form av embryon)!

Håll nu tummarna för att lill-prinsen verkligen sover så jag hinner både in och ut ur duschen! Ska på föräldrargrupp i morgon och hinner ev inte duscha på morgonen så vis av erfarenhet duschar jag redan ikväll. Tjoho, ska bli så kul att träffa de andra mammorna igen! De ger mig så mycket energi för vi pratar och skrattar så mycket ihop även när vi pratar om allvarliga saker.

• Vännerfan

Glömde skriva att det var jättebra att jag kunde bestämma lite senare PB! Hade det bara gällt mig själv hade jag genast sagt, JA TACK SJÄLVKLART kommer jag!! Men nu påverkar mina val fler än mig själv, inte minst Prinsen som älskar sitt dagis och som i princip dagligen under semestern frågat när han får komma dit igen. Men jag hör av mig!!! NU duschen!

• fibobs

Idag förlorade en vän till mig sitt barn de väntar.....i vecka 39+2!!!
    Livet är orättvist :´(

• FruCicci

fibobs, jätte sorgligt, verkligen!
    Men jag förstår inte hur man bara kan sticka in huvudet här och skriva så???
    Särskillt inte när du antagligen vet att det är en och anna som ska föda barn inom kort. Du måste ju veta vad denna tråden handlar om eller?
    Jag reagerade starkt på detta.

Livet är inte rättvist.

Svar på tråden Livets toppar och dalar