• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • muggles

Lappis: åh den gången med Pariskortet kommer jag ihåg!

Tack för all sympati med hur jag känner, det värmer så oerhört. Klart jag ska testa ägget men mina förväntningar är verkligen superlåga. Typ kommer det ens att klara upptiningen?

Har just nu hittat lite balans i livet och vill inte att det ska ruckas. Men det är ju bäst att få det överstökat så man kan gå vidare och förhoppningsvis hitta tillbaka till hur jag mår nu.

Igår spontanköpte jag en lila Höstflox som jag planterade om i en kruka jag hade hemma samtidigt som jag omplanterade lite inneväxter (säkert helt fel tid att omplantera inneväxter men det var kris). Så avkopplandet det är att stoppa fingrarna i jorden och plantera och så roligt det är när det sedan växer och frodas! Så kul att jag har hittat ett nytt intresse (trädgård).

• muggles

Har jag förresten nämnt det att både syrenbusken och kaprifolen som vi fick från svärmor har blommat i år redan?! (De planterades ju i våras.) Trodde det skulle ta åtminstone till nästa år innan det kom blommor. Så kul!

• muggles

Jag känner att jag borde ta tag i att skaffa ett bättre elavtal för jag tyckte elräkningen i vintras var skyhög (vi har rörligt avtal). Fy faan vad tråkigt sådant är. Läsa på om avtal och priser och kWh.... Blärk.

• Telis

Just nu hatar jag allt som har med trädgårdar att göra. Jag hade fått Televinken att sova i vagnen ute i trädgården och när han låg där ute så drog grannen igång sin ()/¤("!/(# grästrimmer så T vaknade. Så mina dyrbara 30 lediga minuter i eftermiddag blev 16. Jag ska inte skriva här vad jag tänkte om grannen. Inte ens nenne skulle komma upp i såna episka svordomar tror jag.

AM, hur har det gått för Hektor på första dagisdagen? Hur länge var han där?

muggles, finns det inte någon sajt som jämför elavtal? Har för mig att Vickan brukar dra upp den ibland.

kängu, åh, hoppas att T också blir lite nöjdare när han börjar krypa! Fast det blir väl först nästa år eller nåt, han är helt ointresserad av att krypa, han vill bara stå, stå och stå hela tiden.

Liten, tack för tipsen! Han brukar inte nöja sig med att bara titta på, det är JAG som ska titta på HONOM och inte tvärtom. Men jag ska prova om jag kan ha honom närmare när jag ska förbereda maten. Tyvärr har vi bara en diskho (en rund -hata!) så lite kommer han att sitta ivägen men det kan det ju vara värt.

• kikki kikki

Telis skrev 2010-08-18 14:25:04 följande:
    , finns det inte någon sajt som jämför elavtal?
    Dom gör reklam på någe som heter elskling.se på radion vet jag
  • muggles

Ja men på elskling måste man veta sin årsförbrukning och den har jag ännu ingen aning om. Men jag vet sedan vår flytt att elskling rekommenderar det bolaget som vi har, nu är det bara frågan om vi ska binda och på hur lång tid. Men efter lite prat med dem verkar jag vara på rätt spår nu... (åh vad tråkigt sådant här är!)

• muggles

Telis: du får sätta Peltorskydd på Telle när han sover ute Moa vaknade ett par ggr av en granne som var ute på gården (då när vi bodde i lgh och hon sov på balkongen) som hade en störig hund som skällde hela tiden. Och den människan stod och tittade på mig när jag stod där på min balkong och vagnade och vagnade för att försöka få Moa att somna om. Inte fan gick hon sin väg, j-kla idiot!

Episka svordomar

• Telis

Smart med Peltor! Vi fick ju faktiskt ett par mini i somras i present.

Man undrar om gubbfan gjorde det med flit, han var bara ute i tre minuter sen har han inte setts till igen.

• Telis

Har någon ett favoritrecept med gorgonzola förresten? Har en stor bit här som jag vill göra något med. Gorgonzolaspäckad fläskfile funkar ju alltid annars.

• Lapinette

- kyckling med champinjoner och gorgonzola?

- sallad med bulgur, ruccola, äpplen, rödlök, katrinplommon (fast är det du som inte gillar frukt i mat?), pressa citron över och så bitar av gorgonzola (brukar visserligen ha ädelost men gorg funkar säkert) till det brukar jag oftast steka fläskfilé

Svar på tråden Livets toppar och dalar