• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • fru AM

Lappis - minns också det där med kortet ... Kram!

Har du något mer ingående recept på det där med laxen/gorgonzola/sherry?

• Lapinette

AM - det är väl bara att blanda ihop lite ... så gjorde jag tills jag hittade ett recept en vacker dag. Tror man ska snitta laxen och ha på osten där och sedan göra sherrysåsen vid sidan om men från början blandade jag ihop allt till en sås. Har receptet i min receptpärm hemma så remind me på fredag (tänkte jobba hemifrån som vanligt).

• nennesjuttioåtta

PWAAAHAHAHAHHAHAHAHA tittar på sveriges sämsta bilförare (pure kvalutta)och skrattar så jag gråter! Mest åt de från Lima (jag fattar ju vad han säger, till skillnad från "översättarn")

jahapp, nu är P och handlar för vi åt visst upp allt godis vi skulle ha på FÖRLOSSNINGEN eftersom Pricken vägrar komma ut. Här har vi spelat alfapet och tittat på Seinfeld. Hjälp, jag dör av tristess snart, det har regnat så mycket så man knappt hört ljudet på tvn. Så nu orkar vi inte åka på någon konsert, av ansträngningen med högerhanden mellan godisskålen och munnen, Typiskt. Jäkla Prick, det är DITT fel! 

Förlåt, jag menade inte vad jag sa, här – ta en godis...

AM – Hector gjorde succé på dagis ser jag, hurra!!

telis – ÅÅh vad jag hade önskat att jag var där när grästrimsgubbajäveln drog igång åbäket så hade vi kunnat attackera på bbred front.

• nennesjuttioåtta

Muggles – de hade stora, fyrkantiga svarta krukor i frigolit(såg ut som svart diabas) på Åhlens förut. 

• nennesjuttioåtta

alltså i början på sommarn, vet inte om det kanske finns någon sån kvar...

• BrudSommar2006

Lapinette, jag är också intresserad av lite närmre instruktioner om den där såsen för jag skickade bara nu i helgen maken att skaffa vårt livs första sherryflaska för att jag ville börja göra såser, efter att jag fått smaka en sån god sås hos min kusin. Måste höra efter vad det var i den också.

• Vännerfan

Med lill-prinsen i hoppgungan och maken och Prinsen iväg på ärende hoppas jag få några minuter här. Jag kan inte fatta att jag var skulle till att göra inlägg i tråden just under den mest hektiska veckan så jag knappt hinner med att följa upp det. Men jag ser att jag har fått en inbjudan till casa PB! Vilken fin inbjudan! Jag måste dock nog tänka lite på saken först. Har lite mycket runt mig just nu för att komma med ett besked såhär direkt.

Ore, Aha, har inte sett att jag var efterfrågad och är nyfiken på vem som så snällt undrade, men det är nog artontusen sidor tillbaka...

Mugglan, Känner igen krukproblemet. Tror jag hittat på Coop eller Maxi till slut. Men man tycker ju att de som säljer blommor skulle ha... Usch, vad jobbigt att känna som du gör med fet. Önskar det fanns nåt man kunde göra som åtminstone gjorde så att ruvningstiden gick lite fortare!

Hej själv Luna! Och välkommen! Och även Klockarbol och Kikki! Glömde säga det sist tillsammans med allt annat jag inte hann säga!

Vink tillbaka till Snaily! Hur är allt med dig?

Blivande FruL, Grattis till sonen, men åh vad tråkigt att du mår så dåligt! Hoppas du får bra hjälp och att det inte blir långvarigt. Bra att du är öppen med det tycker jag!

BS, Hej hej!

Nenne, När är ditt bf nu igen?

Intressant diskussion om livet och döden! Själv är jag säker på att det väntar nåt annat ännu bättre efter detta! Och ibland tror jag att det blir som alla tror. Dvs att för den som tror att det tar slut så gör det det för den personen och för den som tror på himlen så kommer den dit. Men vad vet jag!?

Vickan, Din vikarie börjar då ännu senare efter att du slutat än min! Jag tror min börjar nu i dagarna. Å andra sidan har ingen annan tidigare fått någon vikarie, så jag är nöjd ändå.

Hmmm, Blir spännande att se om några radbrytningar kommer med! 

• Vännerfan

Annars är jag lite mindre uppstressad idag då jag löst vad jag jag ha på mig på söndag nu! Samt vad lill-prinsen ska ha på sig efter dopet. Han hade bara en skjorta och inga byxor tidigare och hur snyggt hade det varit! Hittade en outfit på Esprit som tilltalade en figur med putmage och kärlekshandtag! Eller egentligen hittade jag två- en klänning på Sisters också- men den var mer av typ firmafest, men jag köpte båda. Man får passa på när man hittar nåt. Innan skulle jag alltid kolla i alla affärer typ. Nu hugger jag det jag får tag på! Min chef tror jag är en shopoholic efter att vi var på tjänstersa och hade en stund över på Kastrup och jag gick in på Esprit-butiken där 3 gånger och kom ut med en stor kasse varje gång. (Visste inte hur lång tid vi hade, så jag rusade in igen varje gång jag insåg att jag skulle hinna prova fler saker.)

• fru AM

Nenne: börjar ana Prick-målgång eftersom du verkar glupa i dig mat ... Tveksamt om Pricken håller sig inne till på lördag (min dammiga spåkulas sista chans). 

Lycka till!

Svar på tråden Livets toppar och dalar