• Honey bunny83

Alternativ till: Tills döden skiljer oss åt????

Hej! Jag vet att vi har haft uppe frågan förr.... men jg hittar inte tråden till just den frågn.... Kan man säga något annat i sitt löfte än att tills döden skiljer oss åt?

• Svar på tråden Alternativ till: Tills döden skiljer oss åt????
  • Rapsbrud

"I alla min levnads dagar" hade vi.

• mittid

Burre Präst skrev 2010-06-13 16:00:55 följande:
    Izzie's förslag är fel enligt kyrkohandboken. mittid's är tveksamt. Som Duchess skriver, "så länge vi båda lever" är nog det bästa. Poängen är att orden ska uttrycka brudparets önskan att leva tillsammans tills en av dem dör, inte tills livet blir krångligt eller i evighet. Det först är för lite och det andra för mycket!

Sorry: "Så länge vi lever" var det vi hade och det var vår präst som föreslog det... eftersom vi önskade byta ut "döden".

• Sebastiána
    Fialotta 78 skrev 2010-06-13 16:08:37 följande:
    Är ett twilight fan, tycker frasen "så länge vi båda andas är fin"
    Tycker också det är fint... men hur tolkar man det om man inte kan andas själv utan ligger i respirator. Gäller inte äktenskapet då? Annars tycker jag som sagt att den frasen är fin.
  • Rapsbrud

Fast ligger man i respirator andas man ju fortfarande, bara inte helt på egen hand. Men nu kanske jag kom ifrån ämnet lite.... Har själv legat i respirator, visserligen innan jag blev gift, så tankarna gick igång lite bara.

• Martinaa
    Rapsbrud skrev 2010-06-13 17:53:23 följande:
    Fast ligger man i respirator andas man ju fortfarande, bara inte helt på egen hand. Men nu kanske jag kom ifrån ämnet lite.... Har själv legat i respirator, visserligen innan jag blev gift, så tankarna gick igång lite bara.
    Jo, fast man slutar ju inte vara gift för att man hamnar i respirator heller!
  • Rapsbrud

Martinaa: Nej precis, tur är väl det! Då om någon gång behöver man sin man eller fru vid sin sida.

• Maggy

Är oxå ett twilight fan & vi kommer att ha så länge vi båda andas! =)

• Kattpoet

Vi hade   Because my heart belongs to you, I will walk beside you until it beats no more.

Vi gifte oss i Skottland och hade borgligt , gör man det i Sverige bör man använda svenska.

Våra ringlöften var på svenska.

• Fialotta 78

Maggy skrev 2010-06-27 21:03:57 följande:
    Är oxå ett twilight fan & vi kommer att ha så länge vi båda andas! =)

, hade också gärna haft detta men vi ska gifta oss borgligt

• Kattpoet

Om man gifter sig borgligt så kan man ju utan tvekan ha  Så länge  vi andas som löften...

Svar på tråden Alternativ till: Tills döden skiljer oss åt????