Barnmeny?
Vi tänker ha nån väldigt enkel mat till 5-10 barn i åldern 2-5, finns det något bättre än varmkorv?
Vi tänker ha nån väldigt enkel mat till 5-10 barn i åldern 2-5, finns det något bättre än varmkorv?
Pannkakor har vi tänkt på
Vi ska ha kycklingspett
Pannkakor låter söligt
Vi tänkte att barnen skulle klara sig själva (sen dom fått den serverad såklart) därför känns varmkorv i handen bra, men tråkigt.
Kycklingspett lät iof som en bra ide.
Finns det ingen annan fingermat som inte är sölig?
Några förslag:
* Piroger med ost- och skinkfyllning
* Plockmat med tex ostkuber, kycklingbitar, små köttbullar, majs, coktailtomater, gurkbitar, pasta, paprika, stora vita bönor, crostini etc (Tror jag skulle vara roligast för dem)
* Pizzaslices
* Pannkakor (fast hoppa över sylt och grädde)
* Hamburgare
Det här skulle vår dotter på dryga 2 och hennes lillebror på dryga 1 glatt stoppa i sig. Sen blir det alltid söligt när barn äter, oavsett vad de äter, det hamnar lite på golvet, de måste kolla vad som händer om man plockar isär osv.
Vi beställde barnportioner av samma mat som de vuxna fick.
Jo två av barnen är våra egna så jag vet att det blir söligt
Vi vill att barnen ska klara sig så mkt som möjligt själva så föräldrarna hinner äta också
Trevligt att barnen får känna att de är på fest!
Flotten> Jo det kan jag hålla med om, dom lite större barnen får vuxen mat/portion hos oss, men 2-3 åringarna tror jag knappast har vare sig ro att sitta igenom en fin-middag eller särksillt stor behållning av det. Därför vill vi bjuda fint på "deras nivå" istället
Vi har buffé och tänker att barnen får plocka lite av den. Sen tänkte vi göra egen extra mat till barnen som är sånt som inte är så svårt och som barn brukar gilla. Lasagne (kan göras dagen innan) grillkorv, köttbullar osv.
För oss blir det lite lurigt för vår dotter är inte så förtjust i klasiskt barnmat men hon älskar saker som oliver, västerbottenost, smakrikt kött osv. Så det är nog främst hon som kommer vara och plocka i "vuxenmaten".