• pyrro

Barnmeny?

Vi tänker ha nån väldigt enkel mat till 5-10 barn i åldern 2-5, finns det något bättre än varmkorv?

• Svar på tråden Barnmeny?
  • Dolly84

Pannkakor har vi tänkt på

• Bride in leather

Vi ska ha kycklingspett

• pyrro

Pannkakor låter söligt
    Vi tänkte att barnen skulle klara sig själva (sen dom fått den serverad såklart) därför känns varmkorv i handen bra, men tråkigt.

Kycklingspett lät iof som en bra ide.

Finns det ingen annan fingermat som inte är sölig? 

• Nordiskbrud

Några förslag:

* Piroger med ost- och skinkfyllning
    * Plockmat med tex ostkuber, kycklingbitar, små köttbullar, majs, coktailtomater, gurkbitar, pasta, paprika, stora vita bönor, crostini etc (Tror jag skulle vara roligast för dem)
    * Pizzaslices
    * Pannkakor (fast hoppa över sylt och grädde)
    * Hamburgare

Det här skulle vår dotter på dryga 2 och hennes lillebror på dryga 1 glatt stoppa i sig. Sen blir det alltid söligt när barn äter, oavsett vad de äter, det hamnar lite på golvet, de måste kolla vad som händer om man plockar isär osv.

• Karolina A

Vi beställde barnportioner av samma mat som de vuxna fick.

• pyrro

Jo två av barnen är våra egna så jag vet att det blir söligt

Vi vill att barnen ska klara sig så mkt som möjligt själva så föräldrarna hinner äta också

• Flotten

Karolina A skrev 2010-05-29 11:14:25 följande:

Trevligt att barnen får känna att de är på fest!

• pyrro

Flotten> Jo det kan jag hålla med om, dom lite större barnen får vuxen mat/portion hos oss, men 2-3 åringarna tror jag knappast har vare sig ro att sitta igenom en fin-middag eller särksillt stor behållning av det. Därför vill vi bjuda fint på "deras nivå" istället

• Skuggan

Vi har buffé och tänker att barnen får plocka lite av den. Sen tänkte vi göra egen extra mat till barnen som är sånt som inte är så svårt och som barn brukar gilla. Lasagne (kan göras dagen innan) grillkorv, köttbullar osv.

För oss blir det lite lurigt för vår dotter är inte så förtjust i  klasiskt barnmat men hon älskar saker som oliver, västerbottenost, smakrikt kött osv. Så det är nog främst hon som kommer vara och plocka i "vuxenmaten".

• BlackWIngedAngel
    Karolina A skrev 2010-05-29 11:14:25 följande:
    Vi kommer också servera likadan mat till alla. Vi ska varken ha duva eller lever eller något annat som kan vara svårt för barn (och för många vuxna också för den delen) att uppskatta. Däremot kanske det blir aktuellt att ha glass som efterrättsval för de barn som inte uppskattar tårtan.
Svar på tråden Barnmeny?