• andbeyond

I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...

Här är ännu ett mysigt ställe där vi kan sätta oss i ringen och ta varandra i hand. Glad eller ledsen, dag eller natt så finns vi här

Läsning sker på egen risk. Vi undviker då inte diskussioner om diverse kroppsvätskor, sexliv, sjukhus och övriga saker som skulle kunna anses vara en aning privat.

Vi har gemensamt vår längtan efter barn, men efter många långa trådar hör vi också ihop i vänskap.

Tråden har nu fått en hel del trådbebisar jollrandes i hörnen till vår stora glädje

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3672148.html

• Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...
  • passionsblomman

Oh Daa, graviditetstrött...jojo! det övergår detmesta! Det är endast då i mitt liv som jag somnat i bilen tex (inte medan jag körde, utan som passagerare)

Klart man lätt drabbas av den där semesterångesten -som jag tror är väldigt vanlig. Man ser fram emot den SÅ mycket och så går den så fort, och ofta blir den inte ALLS så innehållsrik/avslappnad och allt vad det nu var man tänkte att den skulle rymma.
    Gärna har man hunnit vara sjuk en vända också.
    Det är MÅNGA som känner som du just nu!

MEN en mycket positiv sak i det hela är ju åtminstone att du KAN ligga i jordgubbslandet och gråta i din ledighet-det är så oerhört mycket tristare att ligga på golvet på jobbet och bryta ihop.

Och nej-männen i ens liv förstår inte den där sortens gråt. Det har du oss till!

• Daa

Tack, Ninnis. *kramar tillbaka*
    Gräsklippningen hjälpte, iaf tills jag hade sönder gräsklipparen (ingenting som inte kan fixas, hade kanske kunnat fixa det själv men vågade inte eftersom jag ju som sagt hade ställt till det sådär och inte ville riskera att göra det värre). Då började jag gråta igen. Både för vårdslöshet vid gräsklippning och för att jag inte fick fortsätta. Medan jag höll på att ta fart med snyftningarna så ringde en kompis (svårt att tvärskärpa sig sådär) och ville fika på stan. Så nu väntar jag på att hon ska ringa upp igen (hon skulle åka med någon). För tillfället känner jag mig normal.  

• passionsblomman

Daa, man får ta vara på de normala stunderna i tillvaron! Ibland är det tämligen tunnsått med sådana tycker jag själv...

KRAM till dig, oavsett stundens tillstånd för ögonblicket.

• Daa

Blommis: Ja, förmodligen är det den där gå-tillbaka-till-jobbet-ångesten som spökar (fast jag brukar faktiskt se fram emot det, iaf litegrann.). Och så blir det lite jobbigare av att inte orka någonting alls. Just nu misstänker jag att den värsta tröttheten beror på järnbrist.
    Jag önskar att jag vetat tidigare att det är ännu mycket vanligare med järnbrist vid tvillinggraviditet. Då hade jag kunnat ta tag i det tidigare och kanske, kanske hade jag sluppit känna mig riktigt såhär klen hela den här veckan.
    Och varför ringde jag inte barnmorskan efter ultraljudet?

• Daa

passionsblomman skrev 2010-07-23 13:23:02 följande:
    Daa, man får ta vara på de normala stunderna i tillvaron! Ibland är det tämligen tunnsått med sådana tycker jag själv... KRAM till dig, oavsett stundens tillstånd för ögonblicket.

KRAM, Blommis.

• passionsblomman

ÅH, få se nu...

*broccoli
    *spenat
    *ärtor
    *jordgubbar
    *nektariner
    *hallon
    *blodpudding
    *messmör
    *lever

ja du vet ju själv såklart.
    NÄSSELPULVRET! Ta det i smoothisarna!
    Min smoothie som ni fick blev inte som den brukar-men det äR gott och bra! Och köp hem Mivitotal och ta i en kapsyl av det i smoothien också!

• Daa

Jag provade ju nässelpulvret, men det luktade för starkt sådär tidigt i graviditeten (gjorde jag något galet? ). Jag roffar åt mig av jordgubbarna. Och ingen protesterar
    Blodpuddingslunch igår. Apelsinjuice till. Inget kaffe.
    Jobbar på det.

Nu ringde min kompis, så det är bäst jag drar.

Kramar till alla.

• passionsblomman

Jag vet inte vad du gjorde-strödde du det bara ovanpå filen eller hur var det? För isåfall förstår jag ifall det inte vart så kul.
    Men jag mixar det i  själva smoothien, och då tycker jag inte det märks alls egentligen.

Jag vet inte varför jag fick ett tipsliste-utbrott, du lär väl själv eta vad du behöver äta, herregud!
    Men det är väl sådana vi är.

och förresten:- inget kaffe! Undra på att du gråter!

• Ninnnis

passionsblomman skrev 2010-07-23 13:51:20 följande:
    Är det inte VÄLDIGT länge sedan vi såg till Hvidis och Ingis i tråden nu? Halooo vad gööööör ni???

Jo! Jag råkar veta att de små luringarna träffades i går, så de har det nog bra i alla fall Jag var medbjuden men kunde tyvärr inte komma eftersom jag jobbar.

Men titta in till oss, Hvidis & Ingis!

Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...