• andbeyond

I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...

Här är ännu ett mysigt ställe där vi kan sätta oss i ringen och ta varandra i hand. Glad eller ledsen, dag eller natt så finns vi här

Läsning sker på egen risk. Vi undviker då inte diskussioner om diverse kroppsvätskor, sexliv, sjukhus och övriga saker som skulle kunna anses vara en aning privat.

Vi har gemensamt vår längtan efter barn, men efter många långa trådar hör vi också ihop i vänskap.

Tråden har nu fått en hel del trådbebisar jollrandes i hörnen till vår stora glädje

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3672148.html

• Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...
  • Daa

Grattis till regnet, Blommis!

passionsblomman skrev 2010-07-24 14:16:01 följande:
    Vet ni vad, att här regnar det så det är utfärdat klass 1 varning. Det ska visst komma sisådär en 70 mm idag. Det är ganska mycket vatten. Och igår regnade det också mest hela dagen-jag är jätteglad!!! Nu kanske gräsmattan blir grön igen, och jag behöver inte förklara för någon varför jag liggeeerinne med min bok och vägrar gå ut.

• Daa

Panzer och Heloise: hoppas verkligen ni får en trevligare UL-upplevelse den här gången. *fortfarande irriterad på den där belsebubben*

Fru Sy: tack, det känns lite bättre idag. Jag är lika vansinnigt trött, uppe i två tupplurar redan. Men jag gråter inte över det, som igår. Inte heller känner jag något behov av att gråta över att semestern är slut eller för att jag inte fick fortsätta klippa gräset (märkligt hur det kan bli...).
    Skönt att du är piggare. Ibland behöver man helt enkelt vila. Ska hoppas på ÄL här framöver.

• ingenjörsbruden

passionsblomman skrev 2010-07-24 15:32:27 följande:
      Tack. Blommor behöver regn.

Förresten så är mina orkidéer helt överlusade med blommor, tack vare Blommis riktlinjer! *njuter av blomsterprakten*

• ingenjörsbruden

passionsblomman skrev 2010-07-24 14:26:29 följande:
    Ja vad ska man säga Ingis, inte verkar det ju vara något fel med hur ni matchar rent fysiskt, det får man ju konstatera. Trots PCO!

Nä det kan man verkligen inte sticka under stolen med.... lite föööör bra kanske.

• ingenjörsbruden

Tack för alla goa kramar.

Daa: Den där tröttheten o de där tårarna...jisses va jag känner igen mig....*kramar*
    Men du ska veta....tröttheten går över under månad 3-6...då har man energi för 5 personer o sprudlar o får hur mkt gjort som helst..... o sen kommer tröttheten igen i slutet på graviditeten så man varvar ner o laddar inför nedkomsten....eg rätt smart av naturen....den första tiden för att man ska lära sig att man är gravid o ska ta det lite lugnare o snart stundar nya tider o rutiner....sen boar man....o sen laddar man för förlossningen o nya rutiner med bebis.

Panzer o Heloise: Stort grattis till er! Hoppas osså att nästa UL går bättre än förra.

• Villemoa

Ingis: skickar dig en massa kramar *kraaaaaaaaaaaaaam* vad skönt att ni tagit ett beslut som passar er och familjen. Inget lätt beslut men det ska ju kännas rätt också. Kram igen!

Inte säkert att tröttheten går över. Jag är ju i 5:e månaden nu men har inte alls energi för fem. Jag är trött mest hela tiden. Misstänker att jag har låga järnvärden, det är nåt för bm att kolla upp nästa torsdag. Med Moa hade jag hur mycket energi som helst i månad 3-6, minus foglossningen då. Nu vill jag mest vila.

• passionsblomman

ingenjörsbruden skrev 2010-07-24 16:20:15 följande:
    Hmmmm..... Kristianstad.......konditori.....*dregelSkulle vi inte kunna ha en träff där i aug?  

Jag har funderat på hur man skulle kunna komma över receptet på den där specialar-tårtan....

...inbrott???

• Fru sy

passionsblomman skrev 2010-07-24 16:38:19 följande:
      Jag har funderat på hur man skulle kunna komma över receptet på den där specialar-tårtan.......inbrott???

Inte vill vi att våran blomma skall göra inbrott... kanske får köpa flera och luska sig fram tll ingredienserna själv. Eller kanske är för svårt.

Kom och tänka på när du skrev inbrott en gång i somras när en kompis till mig var här och hälsade på med sin 8 årige son. Vi pratar om olika blommor och så säger min kompis att hennes mamma har så fina, man kanske skulle sno till sig några sådana i höst. Då svarar hennes son: Men mamma varför FRÅGAR du inte mormor om du kan få några istället för att ta dom...

Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...