Men varför kan vi inte bara hitta på ett nytt ord för detta ringbyte som betyder att man har ett seriöst förhållande, men som inte har med äktenskap att göra? Jag förstår att andra kan vilja göra så, men måste man knycka ett redan existerande ord och ändra dess betydelse? Det är ganska fantasilöst! Några förslag på vad denna numera vanliga förhållandeform kan kallas?
Jag skulle ju till exempel kunna kalla mig överviktig, och tycka att andra var trångsynta som inte lät mig använda det ordet i den betydelse jag lägger i det. Jag väger nog en aning mindre än vad som är snittet för min längd, men för mig kanske 'överviktig' betyder just det. Tyvärr är ju sådana ordknyckerier bara förvirrande - många skulle förmodligen tro att jag hade anorexia om jag började beskriva mig som överviktig, trots att det inte, med min nya definition, skulle betyda att jag tyckte jag var tjock.
Så kom med ett nytt ord!!!
Sedan kan jag ju tillstå att det här är en IRRITATION, inte något världsviktigt. I jämförelse med svält och krig är det inte mycket att bekymra sig över. Å andra sidan är det så enkelt avhjälpt att jag inte kan se någon andledning att inte ställa tillrätta