• Daa

I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan

I glädje och sorg, i vardagens vedermödor och glädjeämnen finns vi till för varandra!

Läsning sker på egen risk, för vi viker inte för diskussioner om diverse kroppsvätskor, sexliv, sjukhus och övriga saker som skulle kunna anses vara smått privat.

Vi har gemensamt vår längtan efter barn, men efter många långa trådar hör vi också ihop i vänskap.

Förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3600713.html

• Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan
  • Ninnnis

Tack, fina Daa! Du är bra *hejar och peppar tillbaks*

Tack, fina Blommis! Du skriver så mitt i prick och så fint att jag blir alldeles tårögd. Jag VET ju att du har helt rätt i det du skriver. Det är väl "duktig-flicka-syndromet" kanske? Jag är inte så van vid att visa utåt att jag är nere, jag sluter mig hellre och håller det inom mig. Om man inte lyckas öppna ventilen förstås, då kommer allt ut...

Jag tyckte bara att jag har lyckats så bra med att tänka positivt, så jag hoppades nog att det skulle fortsätta så. Men du har rätt, självklart kommer allt inte att vara guld och gröna skogar resten av livet bara för det. Det är kanske så enkelt som att jag har en liten "bryt-ihop-period" nu, det gäller bara att komma igen också. Maken fick mig att brista ut i skratt på jobbet idag när han skrev ett mail till mig, så nog finns det hopp i alla fall

De kommer för övrigt hem runt midnatt. Jag har nog somnat då, men om jag känner dem rätt så får jag nog sällskap av två varma goa killar i sängen... ♥

• andbeyond

Kram på dig Ninnnis! Jag hoppas verkligen dina killar kryper ned hos dig ikväll!

• andbeyond

Blommis, så himla rätt det där om grannar och människomöten i allmänhet. Kan betyda så mycket. Sen säger verkligen inte någons ålder särskilt mycket egentligen. Alla söta gamla tanter börjar alltid prata med mig på tunnelbanan av någon anledning..

• passionsblomman

Visst är det! och själsfränder kan man hitta i vilka åldrar som helst. Och dioter med för den delen.
    Jag träffade en mamma på byn ikväll som jag pratade lite mer med om dem som bodde i vårt hus förut och min uppfattning om vad som ställde till en del runt dem verkar hittills stämma väldigt bra.

Klart tanterna vill prata med gullig adig i t-banan! Jag pratr förövrigt jämt med alla möjliga. det åkar bara blir så...

andbeyond skrev 2010-04-15 22:08:49 följande:
    Blommis, så himla rätt det där om grannar och människomöten i allmänhet. Kan betyda så mycket. Sen säger verkligen inte någons ålder särskilt mycket egentligen. Alla söta gamla tanter börjar alltid prata med mig på tunnelbanan av någon anledning..
  • passionsblomman

Ninnis, ärligt talat så skulle jag aldrig orka med en människa som ALLTID bara tänkte positivt. Då blir man ju helt odräglig!

Och det är inte så farligt att bryta ihop heller för den delen. Man känner ju iallafall botten med tårna när man nuddar den och så vet man att ska man inte drunkna så får man stampa ifrån och simma uppåt. Och uppåt är dit luftbubblorna går och så simmar man...

Sedan är det ju iofs så att man om man mår riktigt pissigt faktiskt knappt orkar andas och då är det kanske nödvändigt att stanna i grottan någon dag och känna efter lite försiktigt om man fortfarande finns. Annars är det nog bra att sticka ut nosen och pipa "hallå, det är inte så roligt just nu"
    Då kommer ju folk rusande och kramas. Vi har ju alla märkt hur mycket bättre allt känns då....

Förresten gjorde jag din heta räkpasta idag, med lite modifikationer pga av vissa saknade ingredienser. Den fick 10 poäng av min son-som hjälpte till att laga den. och 8 av sambon för han ville ha det s"såsigare och starkare" Den blir det flre ggr!

• Sonja68

Stora kramen till Ninnis idag
    Din nya livsinställning har du följt jättebra, men det är väl klart att det kommer att komma dippar. Och det är INTE ett nederlag, det är ett tecken på mänsklighet.
    Men om din nya livsfilosofi kan hjälpa att inte göra dipparna så djupa eller att de kommer med längre mellanrum, så är det ju bra bara det. Men dippar kommer, det är säkert. Och då finns vi här, vännen. Om du vill. ♥

• Fru Bygg

Skickar också en jättejättekram till underbara Ninnis!

• Sonja68

Nu förstår jag varför jag inte ser ut genom mina fönster hemma! Det är ju förstås täckta av aska !!! Och eftersom vulkanen kan hålla på och spy ut aska i flera månader, ja t.o.m ett år, så är det väl knappast nån idé att putsa dem den närmsta tiden?!

Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan