• Daa

I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan

I glädje och sorg, i vardagens vedermödor och glädjeämnen finns vi till för varandra!

Läsning sker på egen risk, för vi viker inte för diskussioner om diverse kroppsvätskor, sexliv, sjukhus och övriga saker som skulle kunna anses vara smått privat.

Vi har gemensamt vår längtan efter barn, men efter många långa trådar hör vi också ihop i vänskap.

Förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3600713.html

• Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan
  • passionsblomman

Vet ni vad; i vår för övrigt helt platta trädgård finns ner mot ena tomtgränsen och ån en liten svacka som är full av träd och sly. Jag kallar detn "lunden" för där ska jag röja upp och plantera saker som ormbunkar och andra lundväxter. Har förut sagt att där skulle man låtit en gris gå någon säsong så har man markberett sedan men....

...nu ser jag ju att det absolut inte kan släppas lös någon gris där-hela sänkan är helt TÄCKT av vintegäck, vitsippor, blåstjärna och vintegäck! Och jag kan kika på det från mitt fönster.

• Sonja68
    passionsblomman skrev 2010-04-14 10:51:41 följande:
    Hihi, det har jag redan gjort. Helt självsvåldigt, från oss allihop! Fru E skrev 2010-04-14 10:50:24 följande:
    Helt rätt
  • Sonja68
    passionsblomman skrev 2010-04-14 11:08:44 följande:
    Vet ni vad; i vår för övrigt helt platta trädgård finns ner mot ena tomtgränsen och ån en liten svacka som är full av träd och sly. Jag kallar detn "lunden" för där ska jag röja upp och plantera saker som ormbunkar och andra lundväxter. Har förut sagt att där skulle man låtit en gris gå någon säsong så har man markberett sedan men.......nu ser jag ju att det absolut inte kan släppas lös någon gris där-hela sänkan är helt TÄCKT av vintegäck, vitsippor, blåstjärna och vintegäck! Och jag kan kika på det från mitt fönster.
    Just nu avundas jag er som bor söderut... Vår... Vårblommor... Ahhhhhh *drömmer mig bort*
    Här är mycket snö kvar, men för lite och för tung och blöt snö för att det ska vara kul att åka skidor. Så nu vill man bara ha bort den, att det ska torka upp och bli VÅR på riktigt. Så ungarna kan cykla och vara ute utan att vara sand och lergubbar.
  • passionsblomman

Den här sortens vår saknar min mamma -som nu bott i Jämtland i över 30 år- så det fysiskt värker i henne varje år. Hon blir allvarligt talat riktigt nedstämd och lider i sin längtan efter vitsippsbackar och det som sakta spirar. Hon fattar charmen med vårvinter och gnistrande snö och fika i grop i solen och allt det där, men just det här, det som är nu härnere, det får hennes hjärta att svälla några storlekar. Och man blir blåst på det uppe i norr, för när snön väl är borta så säger det bara PANG och så slår ALLT ut samtidigt, nästan över en natt och så är det liksom redan sommar.

Så, om ett par veckor kommer hon och hälsar på.

• Sonja68

Kanske jag också kommer... och hälsar på alltså...
    Vi planerar en bilköpartripp till Uppsala o Sthlm i mitten av maj. Ska passa på och hälsa på våra vänner i Uppsala då. Hoppas jag får lite vårupplevelser då, för det börjar värka i min kropp också snart!

• Sonja68

Till Småland ska vi åka nån gång, men det blir nog inte i år.

• Ankan80

det är ju lite ovant..men går bättre o bättre

Fru E skrev 2010-04-14 10:28:20 följande:

Ankan-duktig kille Har ni landat lite i rollerna nu
  • Hvidbrud

Så, nu är vi hemma igen. Det blev några pauser på vägen... En i solen (vagnen i skuggan) och en på café med smoothie och macka och en sista hos väninnan på tattoostudion.
    Jag skulle inte kunna bo längre norr ut. Våren gör mig levande! Finnes inget vackrare än ett fällt scillor- himeln på jorden! Eller en liten doftande viol!!!! Mmmmmm!

Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan