• Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången
  • Fjällbruttan

Förlåt, men det låter som nåt som händer här
    Varje år drar vi upp minst 3 bilar ur ett dike här på gården som de som hyr stugor kör ner i
    Vi trodde vi kunde gena mellan snöstickorna
    -Nä... vi plogar vägen, gör vallar och sätter upp snöstickor för att det är ett JÄTTEDIKE där!
    Jaha!!! 

TinkerBelle skrev 2010-01-12 13:04:26 följande:
    Måste berätta för tanterna om min svägerskas make som lyckades med bedriften att köra i diket mellan jul och nyår.Han fick möte i en kurva på en av de mindre vägarna kring huset vi hyrt nära Skövde. Istället för att sakta in valde han att försöka göra en undan manöver ner i diket!!!Med snö och allt vad det innebär så kan ni ju räkna ut resten.Jag försökte desperat förklara för dem att det behövdes en traktor, men nej de envis engelsmännen trodde stenhårt dem skulle PUTTA upp våran Volvo ur diket. Behöver jag tillägga att framvagnen vilade på en driva snö och att framdäcken inte var i kontakt med marken?Flera bilar körde förbi dem medan dem försökte gräva fram bilen. Till slut kom en traktor körandes – jag är övertygad att en bybo sett dem och bestämde sig för att åka hem och hämta traktorn – han hakade utan kommentar fast en kedja i dragkrocken och drog upp bilen.

• Cantaton

"Var inte rädd" är den vackraste psalm jag vet för begravning. Den sjöng jag (solo) på min gammelmormors begravning i somras. Min andra favorit är "Bred dina vida vingar" (men "Blott en dag" är också fin).

Jag räknade upp några sånger till en kund här om dagen som frågade vilka mina vanligaste förfrågningar gällde. Här är de (för uppslag till solona):

- Time to Say Goodbye (Andrea Bocelli / Sarah Brightman)
    - Pie Jesu (Andrew Lloyd Webber)
    - Håll mitt hjärta (Björn Skifs)
    - Nocturne (Evert Taube)
    - Som en bro över mörka vatten (Svensk version av "Bridge over Troubled water" av Simon & Garfunkel)
    - Ave Maria (Shubert)

De hade då redan själva föreslagit "Allt kommer bli bra, mamma" och "Jag har hört om en stad ovan molnen".

Finns såklart massa andra fina också. Återkommer om det i mail

• Fjällbruttan

:Vart det lyckosiffror???

TinkerBelle skrev 2010-01-12 12:56:31 följande:
    Usch! Låter som du har samma förkylning som maken... han har dock envisats med att fortsätta att gå till jobbet. Han drack något liknande coccilan (som han köpt i england) samtidigt som han satt och gjorde bokslutet - hmmm inte så bra kan jag ju säga!

• Aleta

Jo, det är en fallstudie om särbegåvade barn och vad som händer när de går i skolan. Mensa har ett program som heter "Gifted Childrens Program".

Den här boken ska delas ut till lärare tror jag.

Det är tyvärr alldeles för vanligt att särbegåvade barn blir klassade som bråkiga eller besvärliga och hamnar utanför.
    I somras blev mensamedlemmarna tillbedda att skriva ner sina skolupplevelser och tydligen passade min berättelse in. De har valt ut 7 eller 8 stycken till boken. Spännande och lite läskigt. Det var jobbigt att skriva ner, får se hur det känns att bli intervjuad också.

• Fjällbruttan

Bred dina vida vingar är min personliga favorit också, men svärmor tycker den är för jul-lik...?? Så den får väl hamna på minnesstunden också...

Nocturne har jag också funderat på och Only love, och givetvis Carolas Allt kommer bli ....

Du är suverän och underbar, vet du det? kram

Cantaton skrev 2010-01-12 13:09:59 följande:
    "Var inte rädd" är den vackraste psalm jag vet för begravning. Den sjöng jag (solo) på min gammelmormors begravning i somras. Min andra favorit är "Bred dina vida vingar" (men "Blott en dag" är också fin).Jag räknade upp några sånger till en kund här om dagen som frågade vilka mina vanligaste förfrågningar gällde. Här är de (för uppslag till solona):- Time to Say Goodbye (Andrea Bocelli / Sarah Brightman)- Pie Jesu (Andrew Lloyd Webber)- Håll mitt hjärta (Björn Skifs)- Nocturne (Evert Taube)- Som en bro över mörka vatten (Svensk version av "Bridge over Troubled water" av Simon & Garfunkel)- Ave Maria (Shubert)De hade då redan själva föreslagit "Allt kommer bli bra, mamma" och "Jag har hört om en stad ovan molnen".Finns såklart massa andra fina också. Återkommer om det i mail

• Fjällbruttan

Frulle skrev 2010-01-12 13:09:43 följande:
    Ska göra en liten bröstförstoring.

Åhhh du ska bli en STT

• Cantaton

Om ni skulle fastna för "Allt kommer bli bra, mamma" får du säga till, för det finns inte noter utgivna på den (egentligen).

Oj, tack vilka fina ord!

Fjällbruttan skrev 2010-01-12 13:13:40 följande:
    Bred dina vida vingar är min personliga favorit också, men svärmor tycker den är för jul-lik...?? Så den får väl hamna på minnesstunden också...Nocturne har jag också funderat på och Only love, och givetvis Carolas Allt kommer bli ....Du är suverän och underbar, vet du det? kram  
  • Aleta

Fjällbruttan, hur skulle man klara sig utan coccilana! (Krya på dig.)
    Skönt att höra att din man kan sörja ordentligt och inte stänger in allt. Det du skriver får mig att börja gråta också.

Cantaton, trist att det inte funkade med jobbet som de hade lovat.

Lillabruden, det låter som en härlig lägenhet!

Arrrgh Frulle, att du vågar! Lycka till!

Tinkerbelle, tur att det finns hjälpsamma traktorägare, annars hade de väl stått där än och försökt putta upp bilen.

• Cantaton

Oj, nu måste jag visst bege mig! Idag ska jag inkassera fjolårets födelsedagspresent (varför har jag inte gjort det innan?!?!??!): en helkroppsmassage! Och dessutom för jag en bonus i form av helkroppspeeling. Bästa moster har gått och skolat om sig till ett riktigt trevligt yrke, måste jag säga

Morsning korsning på ett bra tag!

• Fjällbruttan

Cantaton skrev 2010-01-12 13:23:45 följande:
    Oj, nu måste jag visst bege mig! Idag ska jag inkassera fjolårets födelsedagspresent (varför har jag inte gjort det innan?!?!??!): en helkroppsmassage! Och dessutom för jag en bonus i form av helkroppspeeling. Bästa moster har gått och skolat om sig till ett riktigt trevligt yrke, måste jag säga Morsning korsning på ett bra tag!

Underbart!! Det är dig väl unnat!!
    NJUUUUUUT

Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången