Bred dina vida vingar är min personliga favorit också, men svärmor tycker den är för jul-lik...?? Så den får väl hamna på minnesstunden också...
Nocturne har jag också funderat på och Only love, och givetvis Carolas Allt kommer bli ....
Du är suverän och underbar, vet du det? kram
Cantaton skrev 2010-01-12 13:09:59 följande:
"Var inte rädd" är den vackraste psalm jag vet för begravning. Den sjöng jag (solo) på min gammelmormors begravning i somras. Min andra favorit är "Bred dina vida vingar" (men "Blott en dag" är också fin).Jag räknade upp några sånger till en kund här om dagen som frågade vilka mina vanligaste förfrågningar gällde. Här är de (för uppslag till solona):- Time to Say Goodbye (Andrea Bocelli / Sarah Brightman)- Pie Jesu (Andrew Lloyd Webber)- Håll mitt hjärta (Björn Skifs)- Nocturne (Evert Taube)- Som en bro över mörka vatten (Svensk version av "Bridge over Troubled water" av Simon & Garfunkel)- Ave Maria (Shubert)De hade då redan själva föreslagit "Allt kommer bli bra, mamma" och "Jag har hört om en stad ovan molnen".Finns såklart massa andra fina också. Återkommer om det i mail