• 123ost

Kvinnlig strippa på svensexa?? ja eller nej??

Tycker ni att det är okej att det är en eller flera kvinnliga strippor på din fästmans svensexa?

Jag vet många fruar som inte tyckt om det och många som inte bryr sig.. Vad tycker ni?

• Svar på tråden Kvinnlig strippa på svensexa?? ja eller nej??
  • KatjaB

jag håller med. Förstår inte alls den förlegade "sista chansen" synen som vissa verkar ha. Det är ju inte heller direkt så att folk i regel brukar gå till strippor lite då och då, så varför förknippas något så fint som ett löfte om att dela sitt liv med någon med den här ritualen?

Men jag trodde faktiskt inte att det var speciellt vanligt heller med strippor inför svenska bröllop. Folk brukar väl i regel ha upplevelser och en kul kväll.

Moirie skrev 2010-01-20 08:27:01 följande:
    Nu handlade ju frågan om strippor på svensexan, alltså inte om strippor i allmänhet. Strippande kan väl vara harmlöst, sexigt, sexistiskt eller vad man nu tycker men frågan för mig är om det verkligen hör hemma på en "inför bröllopet"-firande som svensexan är? För mig går det inte ihop. Brudgummen ska alltså ta ett stort steg in i en ny livsfas och lova att vara sin maka trogen. Då slänger polarna in en strippa... Om du hade en kompis som bytt livsstil och skulle hålla en viss diet resten av livet, tar du med en gräddtårta till festen då? Om din kompis ska börja en långvarig utbildning, plockar du med en katalog med andra, alternativa utbildningar? För mig känns det respektlöst. Det handlar inte om brudgummens förmåga eller vilja att stå emot en eventuell frestelse utan att hans kompisar skickar en väldigt märklig signal när de bjudit in en strippa. Bröllopet handlar om ambitionen att älska varandra och vara varandra trogna livet ut. Vad har strippdans med det att göra?
  • Panzerfaust

Ahh härligt, moralpaniken står som spön i backen.

Vad är det med människokroppen i allmänhet och kvinnokroppen i synnerhet som gör folk till rabiata fundamentalister?

Att jämföra striptease med att sälja sex är tveksamt i bästa fall och fullständigt sinnesslött enligt mig. Att gå till en prostituerad är att vara otrogen om man är i ett förhållande. Att titta på en människa som dansar på ett erotiskt sätt är underhållning, tycker ni magdansöser och cheerleaders är prostituerade med?

Nej, att beundra en vacker människa kan aldrig vara fel av betraktaren att vissa sedan plågas av taskigt självförtroende och inte litar på den ni ska gifta er med säger mer om er och ert förhållande än vad ni verkar tro.

• Sebastiána
    Panzerfaust skrev 2010-01-23 15:59:30 följande:
    Ahh härligt, moralpaniken står som spön i backen.Vad är det med människokroppen i allmänhet och kvinnokroppen i synnerhet som gör folk till rabiata fundamentalister?Att jämföra striptease med att sälja sex är tveksamt i bästa fall och fullständigt sinnesslött enligt mig. Att gå till en prostituerad är att vara otrogen om man är i ett förhållande. Att titta på en människa som dansar på ett erotiskt sätt är underhållning, tycker ni magdansöser och cheerleaders är prostituerade med?Nej, att beundra en vacker människa kan aldrig vara fel av betraktaren att vissa sedan plågas av taskigt självförtroende och inte litar på den ni ska gifta er med säger mer om er och ert förhållande än vad ni verkar tro.
    ...men det kanske inte har med bröllop att göra. Det är hela det där tänket med att man ska "passa på" innan man kedjas fast i äktenskapet som jag är emot. Om man ser äktenskapet som något hemsk, en boja, ska man ABSOLUT inte gifta sig!!!
  • Panzerfaust
    Sebastiána skrev 2010-01-23 16:43:42 följande:
    ...men det kanske inte har med bröllop att göra. Det är hela det där tänket med att man ska "passa på" innan man kedjas fast i äktenskapet som jag är emot. Om man ser äktenskapet som något hemsk, en boja, ska man ABSOLUT inte gifta sig!!!
    Tycker man inte att ens partner går att lita på att inte vara otrogen bara för att han/hon ser en människa dansa med lite kläder har man antagligen valt lite tokigt med.

Hela det här med att "passa på" och boja osv osv är ett skämt, det fattar ni va? Jag tror de män som ser giftermål som något sådant men ändå gifter sig är försvinnande få.
  • Isset

NEJ!! Jag vill inte att det ska finnas strippor,hoppas bara att gubbens kompisar accepterar det. Brukar inte vara svartsjuk men just i detta fallet har jag alltid sagt nej.

• Isset

NEJ!! Jag vill inte att det ska finnas strippor,hoppas bara att gubbens kompisar accepterar det. Brukar inte vara svartsjuk men just i detta fallet har jag alltid sagt nej.

• Sebastiána

Jag skulle inte bli svartsjuk, men jag tycker att det är mossigt och fantasilöst.

• aikidoaasa

Eftersom jag inte skulle ha något emot en manlig strippa på min möhippa så kan jag inte ha något emot en kvinnlig strippa på hans svensexa. hihihi...

• Summer2010

Håller helt med dej

Sebastiána skrev 2010-01-07 00:02:21 följande:
    Gillar det inte heller!Nej, det där med strippor på svensexa känns så förlegat och mossigt. Och kvinnosynen är fel på flera sätt. Lite hora/madonna. Hela den tanken: att passa på att njuta av ungkarlslivet innan man blir fast i äktenskapets bojor är så... ja patetisk. Om man tycker att äktenskapet är ett fängelse ska man inte gifta sig alls och om man vill gifta sig behöver man väl inte fira med en strippa?!!!
  • Sebastiána

Vill inte ha någon manlig strippa på min möhippa!!!

Svar på tråden Kvinnlig strippa på svensexa?? ja eller nej??