Kvinnlig strippa på svensexa?? ja eller nej??
Tycker ni att det är okej att det är en eller flera kvinnliga strippor på din fästmans svensexa?
Jag vet många fruar som inte tyckt om det och många som inte bryr sig.. Vad tycker ni?
Tycker ni att det är okej att det är en eller flera kvinnliga strippor på din fästmans svensexa?
Jag vet många fruar som inte tyckt om det och många som inte bryr sig.. Vad tycker ni?
Hade inte gillat det och min man hade totalvägrat och gått därifrån.
Har mest med objekifieringen att göra, tycker inte att det lämpligt på varken möhippa eller svensexa.
min sambo skulle nog bli riktigt besviken om hans vänner ordnade en sån svensexa till honom, skulle jag få en manlig strippa på min möhippa skulle jag bli väldigt förvånad över att mina vänner inte kände mig bättre, att de trott att det var det här jag ville ha, en slemmig inoljad kille som ska föreställa sig vara sexig med dans.. nej, inget för mig och jag hoppas hoppas hoppas att alla känner både mig och S tillräckligt bra för att veta att ingen av oss skulle uppskatta det
Finns nog en risk att några av min m2b´s vänner tycker att det är ett strålandeläge att kalla in en strippa... har fått se mobilinspelningar med "imponerande" kommentarer från grabbarna . Gillar inte kvinnosynen och blir inte imponerad... Skall det promt kallas in strippor m.m så kan dom väll ändå ha humorn att vända på det... en strippa till tjejerna och manlig till grabbarna grus som lär ut så alla kan komma hem med lite nya idéer. Eller varför inte! bara skippa skiten...
Jag tycker det känns sunkigt och trist med strippor i samband med bröllop. Man förbereder sig inför ett livslångt löfte och då slänger polarna in en frestelse i form av lättklädd/oklädd kvinna? Jag tycker det ligger något respektlöst i det, både mot brud och brudgum. Om svensexan ska vara nån sorts "sista natten med gänget" så kanske man kan göra något skojigare, för det är väl knappast så att grabbgänget hade som tradition att träffas och kolla på strippor när de umgicks innan? Det värsta jag hört om var en svensexe-resa till Holland där kompisgänget gick på bordell ihop. Bidde inge bröllop... En strippa är förstås inte ens i närheten av den där skräckhistorien men jag tycker det är samma synsätt som ligger bakom.
vi har sagt att inget sånt varken på möhippa/svensexa... inget som varken jag eller M2B är intresserade av .
Jag räknar kallt med att det blir en strippa på hans svensexa - hans kompisar är sådana. Jag tycker dock att det känns ganska olustigt - mest pga av den förlegade kvinnosyn som jag tycker att det representerar. Har svårt att förstå att det fortfarande är det "grabbigaste" och "busigaste" som fantasin kan komma på... Så billigt på nåt sätt. Vad är det som händer när en del män ska umgås i grupp liksom?
Nej, nej, nej. Jag ogillar objektifieringen som stripteasen står för, tycker det är en nedvärderande kvinnosyn (eller manssyn, om det är en manlig strippa) och det är ingenting jag står bakom överhuvudtaget.
Den andra aspekten är att i min mening är sex, erotik och nakenhet det enda som jag och min sambo inte delar med någon annan, för att hårddra det - i princip allt annat som vi gör tillsammans kan vi i praktigen göra även med våra vänner, om ni förstår hur jag menar. Just för att erotiken är "exklusivt" bara mellan oss så skulle jag bli extremt ledsen om det plötsligt skulle kliva in en annan naken tjej och åma sig inför min sambo.
Min sambo var med på en svensexa för ett par år sen där det var en kvinnlig strippa med. Hon klädde av sig ALLT utom en strumpebandshållare - alltså även trosorna. Jag blev nästan spyfärdig vid tanken på ett gäng killar som sitter och stirrar och kommer med äckliga kommentarer och min sambo bland dem. Kan lugnt säga att jag INTE var vän med min sambo efter den svensexan....
NEJ!
Förnedrande objektifierande av en kvinna som ska klä av sig kläderna inför ett gäng påhejande män. INTE Okej. Min man har som tur väl är samma syn på saken och även hans vänner som gav min man en jätterolig möhippa och svensexa i 2 dagar i jämställdhetens namn
Men är det här verkligen så vanligt i sverige idag? Vet ingen som haft en strippa på sin svensexa eller möhippa, utan det har bara varit aktiviteter, middag, utekväll på krogen, kanske nåt "lagom pinsamt" på stan.
Gör folk verkligen sånthär som present till den som ska hippas?
Neeej av alla anledningar som skrivits här! Så himla tacky, nedvärderande o respektlöst!