• 123ost

Kvinnlig strippa på svensexa?? ja eller nej??

Tycker ni att det är okej att det är en eller flera kvinnliga strippor på din fästmans svensexa?

Jag vet många fruar som inte tyckt om det och många som inte bryr sig.. Vad tycker ni?

• Svar på tråden Kvinnlig strippa på svensexa?? ja eller nej??
  • iregnet2010

äsch...det är väl en kul grej ? tror min m2b skulle uppskatta det, jag kanske inte skulle uppskatta om hon tryckte upp nakna bröst i hans ansikte så att de nuddar men det tror jag det är få strippor i sverige som gör...jag känner mig dock inte hotad. Om 10-20 år när jag kanske är lite slapp och hängig ikroppen själv kanske jag skulle känna annorlunda.

vill gärna ha en manlig strippa på min möhippa, tyvärr verka de flesta manliga strippor vara gay och inoljade vilket kanske inte är så där supersexigt...hatar inoljade män...

• mrsJR

Så himla bra sagt. Jag ser striptease som en form av prostitution och kan inte förstå hur man accepterar det. Jag skulle inte vilja gifta mig med en man som har en sådan kvinnosyn att han anser sig ha rätt att köpa en kvinnas kropp och värdighet för sin egen njutnings skull. En riktig man respekterar kvinnor och tycker inte att det är okej att utnyttja dem på det sättet.

Håller också med om att om man ser det som att äktenskapet är lika med slut på det roliga så ska man inte gifta sig alls.

Vill min man se en naken kvinna framför sig har han ju mig, han varken vill eller behöver betala någon stackars tjej som måste sälja sin kropp för att få se det.

Sebastiána skrev 2010-01-07 00:02:21 följande:
    Gillar det inte heller!Nej, det där med strippor på svensexa känns så förlegat och mossigt. Och kvinnosynen är fel på flera sätt. Lite hora/madonna. Hela den tanken: att passa på att njuta av ungkarlslivet innan man blir fast i äktenskapets bojor är så... ja patetisk. Om man tycker att äktenskapet är ett fängelse ska man inte gifta sig alls och om man vill gifta sig behöver man väl inte fira med en strippa?!!!
  • annaochmias

Jag tycker ärligt talat att det är fördomsfullt att förutsätta att det är synd om en strippa och att säga att hon säljer sin kropp. Tycker ni lika synd om modeller?

Som sagt, den enda strippa jag känt skulle ha skrattat högt åt era fördomar, hon strippade av egen fri vilja.

Nä, den mänskliga kroppen är vacker och om en man eller kvinna frivilligt vill visa upp sin och samtidigt kan få betalt för det, då anser jag inte att det är något fel med det.

• Mama Eggy

Hell NO! Inte Okej! Och inte manlig strippa på möhippa heller för den delen.

• Märta81

Dålig fantasi? Vem avgör vad som är bra fantasi? Håller med annaochmias, hur kan man förutsätta att det är synd om strippor? Snacka om att nedvärdera dem genom att påstå något sådant. Och hur kan man säga att prostitution är synonymt med att vara strippa? Det finns säkerligen strippor som prostituerade, liksom det finns männsikor med andra yrken som även arbetar som strippor.

Vem avgör vad som räknas som prostitution? (om man påstår att strippor är en form av prostitution) Fotomodeller, dansöser? Om jag sitter krokimodell och folk betalar för att måla av mig naken - är jag prostituerad? Nej, det kan jag påstå att jag är. Liksom jag inte kan påstå att en tjej som strippar är prostituerad så länge hon inte tar betalt för att utföra sexuella tjänster. Det är dock nedvärderande, anser jag, att tycka synd om kvinnor som dansar nakna, och förutsätta att de viljelösa offer.

• Ellabay

Äähh varför inte? :D
    Jag litar på min man. Men skulle strippan göra något ofördjudet så j'vlar. :P

• LyckeLi
    mrsJR skrev 2010-01-19 10:49:34 följande:
    Så himla bra sagt. Jag ser striptease som en form av prostitution och kan inte förstå hur man accepterar det. Jag skulle inte vilja gifta mig med en man som har en sådan kvinnosyn att han anser sig ha rätt att köpa en kvinnas kropp och värdighet för sin egen njutnings skull. En riktig man respekterar kvinnor och tycker inte att det är okej att utnyttja dem på det sättet. Håller också med om att om man ser det som att äktenskapet är lika med slut på det roliga så ska man inte gifta sig alls. Vill min man se en naken kvinna framför sig har han ju mig, han varken vill eller behöver betala någon stackars tjej som måste sälja sin kropp för att få se det.
    Kan faktiskt inte förstå hur man kan jämställa det med prostitution?? Det är ju en dansform bara egentligen!! Skillnad som många skriver, om man börjar tycka upp tuttarna rakt i fejjan på karlarna eller gnider rumpan mot könet osv. Då kan man ju kanske börja närma sig lite...

Menar du att det inte är okej att din man ens tittar på någon annan kvinna?? Kan verkligen inte förstå den tanken heller. Min blivande kan titta på halvnakna och nakna fina bilder på nätet. Jag kan titta på dem tillsammans med honom ibland oxå. Tycker det är fint och det är ju inte så att han sitter och drar en runkt samtidigt. Och ville han det... så vad hade det spelat för roll egentligen?? Det hör ju till hans privata sexliv. All sex behöver ju inte ske i gemensam anda bara för att man är ett par. Man har ju sina ensamma stunder oxå! Vissa vill använda hjälpmedel av olika slag, andra tittar på filmer eller bilder och några nöjer sig med att fantisera. Eller måste han hålla sig till fantasier om bara dig oxå kanske?

Hade jag kännt mig rejält läcker och nöjd med migsjälv, så hade jag inte haft något emot att strippdansa tror jag. Jag skulle inte vilja ha med lapdance och sånt att göra... men just på en scen och så (som typ Chippndales), hade kännts helt okej! Hur kan du skriva att det är synd om dem?? Väldigt få strippar nog för att de känner sig tvingade!! Annat är det ju med prostitution... där en del faktiskt kan tvingas in i det. Men strippdans är ju en helt annan sak!!

Men vi är ju alla olika... och förhoppningsvis så träffar vi en partner som tycker ungefär samma lika. Men tyvärr har jag läst om så många karlar som vill titta på porr men deras tjejer blir helt förstörda och riktigt arga över det... och det är jäkligt tragiskt tycker jag! Men är båda överrens, så spelar det väl ingen roll hur man väljer att göra.
  • Moirie

Nu handlade ju frågan om strippor på svensexan, alltså inte om strippor i allmänhet. Strippande kan väl vara harmlöst, sexigt, sexistiskt eller vad man nu tycker men frågan för mig är om det verkligen hör hemma på en "inför bröllopet"-firande som svensexan är? För mig går det inte ihop. Brudgummen ska alltså ta ett stort steg in i en ny livsfas och lova att vara sin maka trogen. Då slänger polarna in en strippa... Om du hade en kompis som bytt livsstil och skulle hålla en viss diet resten av livet, tar du med en gräddtårta till festen då? Om din kompis ska börja en långvarig utbildning, plockar du med en katalog med andra, alternativa utbildningar? För mig känns det respektlöst. Det handlar inte om brudgummens förmåga eller vilja att stå emot en eventuell frestelse utan att hans kompisar skickar en väldigt märklig signal när de bjudit in en strippa. Bröllopet handlar om ambitionen att älska varandra och vara varandra trogna livet ut. Vad har strippdans med det att göra?

• pinglan29

Håller med dig Moirie! Bra skrivit!

Svar på tråden Kvinnlig strippa på svensexa?? ja eller nej??