Kvinnlig strippa på svensexa?? ja eller nej??
Tycker ni att det är okej att det är en eller flera kvinnliga strippor på din fästmans svensexa?
Jag vet många fruar som inte tyckt om det och många som inte bryr sig.. Vad tycker ni?
Tycker ni att det är okej att det är en eller flera kvinnliga strippor på din fästmans svensexa?
Jag vet många fruar som inte tyckt om det och många som inte bryr sig.. Vad tycker ni?
När min sambo ordnade svensexa till sin bror så var det vilda diskussioner om att ha med en strippa eller inte...
Mycket av planeringen höll hemma hos oss så jag har fått höra många av grabbars åsikter ang. detta.. Dom flesta tycker mer att det är som en kul grej, inte för att göra den blivande att känna sig attraherad av andra kvinnor, utan mest som en symbolisk grabbgrej.
Jag vet fortfarande inte vad jag tycker, både ja och nej..
Jag tycker inte det är okej, varken på en möhippa eller svensexa.
Osmakligt och whitetrash!
Absolut inte!
BIG NO NO!
Jag hade inte gillat det :P Men jag är nog lite svartsjuk av mig.
Men en sak är säker, min m2b hade defenitivt itne gillat det xD Han klarar ju knappt av att se en annan tjej i bh-reklamen så om hans vänner tror han uppskattar en strippa känner de honom mindre än vad jag trodde xD haha... nej tack, inget för oss!
Gillar det inte heller!
Nej, det där med strippor på svensexa känns så förlegat och mossigt. Och kvinnosynen är fel på flera sätt. Lite hora/madonna. Hela den tanken: att passa på att njuta av ungkarlslivet innan man blir fast i äktenskapets bojor är så... ja patetisk. Om man tycker att äktenskapet är ett fängelse ska man inte gifta sig alls och om man vill gifta sig behöver man väl inte fira med en strippa?!!!
Då är jag rätt ensam om att svara JA här märker jag... :P
Jag har inget emot strippor, varken kvinnliga eller manliga sådana! Tycker dock inte att det är särskilt upphetsande... utan mer roligt och partyaktigt! Låter som att jag har värsta erfarenheten nu, men så är det inte.
Jag skulle inte ha något emot att sambon hade strippa på sin svensexa. Skulle kanske kunna uppskatta det på min möhippa oxå... även om det kanske inte är något som jag önskar mig precis.
En kompis kompis fick en polisstrippa på sin möhippa. De festade och spelade hög musik. Först kom grannen ner och klagade och hotade med att ringa polisen om de inte dämpade sig. 10-15 minuter senare så plingade det igen och då var det "polisen" som kom. Tyckte det lät hur kul som helst!!
Kanske känner jag att det är okej, för att jag inte kopplar det till något direkt sexuellt?!? Ser det mer som en variant av dans, på ett lite fräckare och mer vågat sätt! Eftersom att personen i fråga själv valt det yrket... så har jag svårt att säga att det känns fel och objektifieringen och så som alla här pratar om.
Jag gillar nakna kroppar och tycker det är vackert... både i strippform och i konstform. Strippdansen i sig är snyggt om det görs bra... Skulle nog kunna lära mig för skoj skull. Men skulle ha svårt att göra det i någor sexuellt syfta hemma. Mer som en kul grej kanske!
Men det är nog olika hur man är som person. Vissa kör ju rollekar och sånt och då kan de säkert strippa oxå. Jag skulle tycka det kändes konstigt med rollekar och sånt oxå... skulle mest kännas som humor. Och lite så känner jag nog inför strippdansen oxå :) Någor roligt, kaxigt och snyggt helt enkelt!
LyckeLi; här är en till som säger ja.
Jag har visserligen bara känt en strippa hittills i mitt liv men jag kan säga på en gång att den tjejen gjorde det för att HON valt det, inte för att hon var utnyttjad på något sätt. Hon tyckte att det var roligt, hon var bekväm med sin kropp, hade ett fast förhållande och tjänade bra med pengar. Självklart kunde hon inte styra över publikens tankar, men det kan ju inte en "vanlig" dansare/artist göra heller. Ja, ingen kan ju egentligen skydda sig helt från snuskgubbar... det kan ju räcka med att ett slemmo ser en gå i kjol och linne på stan om sommaren och så går han hem och har förlegade kvinnosynsfantasier...
Anyway, tillbaka till ts fråga:
Nu råkar det vara så att min m2b inte vill ha någon svensexa alls (eller åtminstone inte en överaskningsgrej med kidnappning och "skämma ut honom"-aktiviteter), men om det blir av ändå och han+hans kompisar skulle hamna på strippklubb skulle jag inte vara ett dugg orolig. Bara för att man är kär i en person blir ju inte alla andra runt om i världen fula/oattraktiva och min m2b (och jag såklart) får titta på andra och uppskatta skönheten i deras yttre och inre hur mycket vi vill. Det är ju bara en observation, liksom.
Däremot skulle jag inte uppskatta om strippan gav min m2b en lapdance, för då har det korsat gränsen från "titta/beundra" till fysisk kontakt av sexuell natur. Men något sådant skulle verkligen inte planeras in av min m2b's kompisar eftersom jag vet att de anser att jag är det bästa som hänt honom...
Personligen så imponeras jag dock inte av inoljade, höftrullande män iklädda endast fluga (bodybuildar-typen är inte min cup of tea), men om en sådan skulle dyka upp på min möhippa och dansa för mig skulle jag skratta, tjoa och ta det för vad det är: en kul grej.
Hm, när jag tänker efter skulle jag nog tycka att det vore roligare att se en burlesk-show, måste plantera den idén hos mina vänner.
det finns väl roligare saker att hitta på en svensexa/möhippa?? känns mest som att dom som anordnar har dålig fantasi om det måste vara strippor med i bilden
look me.. i have many jewelry..change it