• Gemma

Konfettiregn

Din glamourdusch i grådasket.

Idag har vi varit hos veterinären höll jag på att säga, fast jag menade MVC. Där mätte, kämde och lyssnade vi på min saftiga julkula. Monstret satt bredvid på sängen och torkade bort gelé med allvarlig min (hon älskar ju att känna sig behövd). Sen gick vi iväg genom det fallande snöluddet till biblioteket där jag mest sträckte ut mig i en soffa medan miss M byggde pussel och såg till att de mindre barnen inte fick komma i närheten av "hennes" böcker.
    Nu har vi ätit lunch; i eftermiddag blir det fika på stan och kanske lite karusellåkande. Jag älskar de där klassiska djurkarusellerna!

Hur mår ni andra?

Kram, G

PS: Mitt julgodis smakar smaskens, både kolan och dajmen. Känner mig hur nöjd som helst med min insats.

• Svar på tråden Konfettiregn
  • FruFräken

Gemma - En efterlängtad och välbehövlig glamourdusch! Även om grådasket faktiskt, i alla fall tillfälligtvis, har förbytts i ett vinterlandskap. Riktigt tjusigt och lite ljusare.

Glamouren lyser annars med sin fråvaro i de sista skälvande dagarna av "gaaah-allt-ska-bli-klart-före-jul"-stress. Idag står de allra sista julklapparna på göra-listan och dessutom är det myycket jobb som ska slutföras innan jag kan ta julledigt med gott samvete. Fast adventsstjärnan i fönstret gör sitt till för att höja humöret, och min fina röda julstjärneblomma mår kalas och växer. Och julkorten till släkt och vänner på annan ort gick iväg igår, så helt ur fas är inte familjen Fräken.
    Härligt med en alldeles egen julkula!

• Lapinette

Mitt glamourbidrag för dagen bestod av ett härligt träningspass, pulsa hem i snöstorm och komma in i värmen för att höra maken prata på franska med sin kompis som är här på besök. Det blev champagne och sen iväg till Arirang (koreanskt) för lite mat. Nu har vännen åkt till sitt hotell, ja denna gång bor han på hotell, i Kista och vi sitter och tar det lugnt innan det är dags för att "nanna" kudden.

Igår åt jag årets andra julbord med jobbet och kunder och imorgon kväll är det dags för makens jobb julbord, traditionellt med fruar på Gondolen. Det ska bli trevligt!

Vet inte om jag har sagt det men i vår så fyller jag jämnt och vi åker till New York på självast födelsedagen för att fira!

• FruFräken

Oooh, Lapinette, New York!!! Och guess what: vi åker också Har bokat en resa över påsk tillsammans med goda vänner och ser såå mycket fram emot det. Det är första gången i New York för mig, så glamourtjejer: ALLA era bästa New York-tips är otroligt välkomna. Allt ifrån boende (har bara bokat flyg än, inte hotell), aktiviteter, restauranger förstås...! Vi ser jättemycket fram emot resan. Vad har ni för planer Lappis? Schysst sätt att fira sin födelsedag!!

Idag: fredag och dessutom slutspurt inför julledigheten. Fattar inte vart den här hösten tog vägen!??

• Lapinette

FruFräken - maken skulle fixa en resa men ville överraska men jag är rätt pushig av mig så när SAS hade New York i sin julkalender i förra veckan ringde jag till maken och sa det. Fick veta det genom en träningskompis som åker samma dag som oss, på min födelsedag.

Har aldrig varit i New York heller och ska nu försöka låta bli att planera in dagarna eftersom det är min makes present ... så han kan få överraska lite grann men jag har sagt att jag bl a önskar mig en helikopterfärd över stan. Sen vill jag träffa en underbar tjej som jag lärt känna här på BT som bor där. Maken har någon galen irländsk kollega där också ... så att fylla dagarna lär nog inte bli något problem.

• FruFräken

Låter superhärligt Lappis!! Av vännerna vi reser med är det en av tjejerna som har varit i stan förut, så hon lär ha en hel del idéer och är dessutom en projektledartyp Men jag vill ändå ha massor av tips från er tjejer som har varit där. Tycker att halva nöjet (nästan) är att planera och se fram emot en rolig händelse. Ja, jag vet, lite udda, jag är typen som ine gillar överraskningar. Men åh vad kul det ska bli!!! Och lillbönan får vara hos sin farmor och farfar, det uppskattar hon nog mer än Manhattan.

• Lapinette

FruFräken - jag gillar överraskningar samtidigt som jag är den som planerar in våra semestrar minst ett halvår innan. Vet inte om du har sett men jag har en resetråd här på BT och där finns reseplaner som sträcker lååångt i framtiden. När vi var i Kalifornien i somras hade jag kollat upp allt, förbokat varje hotell etc. Men maken vill verkligen göra något speciellt för mig så jag har lovat att inte lägga mig i ... men jag har uppenbarligen problem eftersom jag tillslut ändå fick veta och pushade för New York.

• FruFräken
    Svår balansgång det där! Fast... det är ju en bra kompromiss att du fick vara med och välja resmål (speciellt om ni fick till ett bra pris på det sättet!) och så får han överraska på plats med mysiga aktiviteter. Alla glada Helikopterfärd låter grymt, förresten. Jag ser också fram emot schyssta muséer och shopping, och mycket tid med mannen och vännerna. Åh, längtar!!! Fast först, som sagt: slutspurt för året. Och sen julledigt.

Gemma, hur mår din egen julkula nu? Snart dags för den att omsättas i en alldeles egen person!
  • Lapinette

Ja inte många arbetsdagar kvar på året ... tror det blir 5 dagar inklusive denna sen blir det Frankrike över jul och därefter Thailand precis efter nyår .

• FruFräken

Lapinette, shit vad ni reser, gud vad härligt!! Själv jobbar jag endast idag samt mån-tis nästa vecka och sen är jag ledig till efter nyår. Sååå skönt! Blir det jul med mannens släkt i la France? Och härligt med Thailand, har varit där ett par gånger och hunnit se både norr och söder. Gillar jättemycket och skulle gärna resa tillbaka men det får bli när lillbönan är lite större. Sol och värme, mmmm!

På ego-kontot: shoppade fin liten nyårsblåsa igår draperad över ena axeln och den var INTE svart för en gångs skull! Annars har jag firat nyår i lbd de senaste... *räknar* 7 åren i alla fall... kanske var dags för lite variation ?

• Gemma

Hallå! För mig är det tre arbetsdagar kvar, inklusive denna. Känns helt klart inspirerande att sitta och jobba i köket och titta på de stora snötussarna som singlar ner över Limhamn. Jag har fin utsikt åt alla håll, kan se både kyrkan och Turning Torso.

Och reseplaner... tja, någon gång ska jag ta tag i det här med att packa BB-väskan. Jag tror jag tar den svarta i skinn så får vistelsen åtminstone ett milt glamoröst skimmer över sig.

I vår kommer vi nog inte längre än till Oslo, mannen jobbar där en gång i veckan och det vore en lagom nybörjartripp för den lille. Jag lär ju få resa ensam med två små och det blir nog en annan femma. I synnerhet som monstret är i trotsåldern, big time. Jag är helt slut på kvällarna efter att ha fört en högljudd kamp om precis allt. Det är bara nej, nej, nej, dumma mamma, ta bort mamma för hela slanten. Tråkigt! Samtidigt är hon sååå stor nu, extra vuxenpoäng eftersom de två första blöjfria nätterna var torra. Och i slutet av januari fyller hon två! Makalöst.

I morgon har vi julfest! Känns härligt att kunna bjuda på hembakt hela vägen, lussekatter, bröd, två sorters julgodis som sagt, plus att hela huset doftar av hyacinter. Det blir närmare trettio pers som kommer, och då har ändå cirka en tredjedel tackat nej.

I eftermiddag får jag monsterpassning av mamma och pappa, så jag ska passa på att åka in till stan och klippa mig på Shu Uemura-stylade Larsson & Lange-salongen. Blir extra skönt nu när jag av någon anledning vaknar klockan FEM varje morgon och inte kan somna om.
    Powerpromenerade genom snön i 1,5 timme igår, sen gick jag på gympa med monstret och höll på och kröp och hoppade och sprang och hade oss, men kände mig rejält mörbultad igårkväll, det tryckte och gjorde ont neråt, har en rejäl kula nu och alla tjatar om att jag måste ta det lugnt, nu är till och med jag själv böjd att hålla med. I synnerhet som sömnen har börjat påverkas lite.
    Packade i alla fall in lite paket igårkväll; skrev till och med lite rim. Mannen höll sig borta, han jobbade i Småland. Ikväll kommer han hem, sen har han ingen resa inbokad förrän i februari. Det blir välbehövligt med lite avlastning på kvällarna. Hittills har ju monstret gjort allt för att hjälpa till, dukat bordet, städat undan sina leksaker, plockat ur tumlaren och hängt tvätt, men nu är den beredvilliga fasen definitivt över!

Hur mår ni andra?

Kram på er, G

Svar på tråden Konfettiregn